• چهارشنبه / ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401011004322
  • خبرنگار : 50165

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان عنوان کرد

رونق بخش مسکن و اشتغال؛ اولویت مهم بنیاد مسکن در زنجان

رونق بخش مسکن و اشتغال؛ اولویت مهم بنیاد مسکن در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: رونق بخش مسکن و اشتغال، اولویت مهم بنیاد مسکن در استان است.

رضا خواجه‌ای ظهر امروز (۱۰ فروردین‌ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نام‌گذاری شعار سال ۱۴۰۱ به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی مقام معظم رهبری، گامی موثر برای اشتغال و تولید و مباحث اقتصادی است که در این میان، بی‌شک پویایی بخش مسکن یکی از شاخصه‌های رونق تولید محسوب می‌شود و این نهاد انقلابی، رونق در بخش مسکن و اشتغال را از اولویت‌های اصلی در راستای تحقق شعار سال می‌داند.

وی با بیان اینکه بهبود مسکن شهری، رونق زندگی، تولید و اشتغال را به دنبال دارد، افزود: مدیریت زمین برای تامین مسکن و توسعه شهر و روستاها، احیای بافت‌های فرسوده شهری و روستایی از طریق روش‌های کارآمد، برنامه‌ریزی برای تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد و نیازمند، برنامه‌ریزی جامع برای بهبود وضعیت مسکن روستایی با اولویت مناطق آسیب‌پذیر از سوانح طبیعی و متناسب با ویژگی‌های بومی، رعایت کردن استانداردهای ساخت‌ و ساز و مقررات ملی ساختمان، رعایت ارزش‌های فرهنگی و حفظ حرمت و منزلت خانواده در معماری مسکن از جمله مواردی است که باید با تلاش، هم‌فکری و همت همه دستگاه‌ها تحقق یابد.

این مسئول با اشاره به تجارب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در ساخت و ساز واحدهای مرغوب و متناسب با نیاز متقاضیان استان، ادامه داد: در راستای تولید و تامین مسکن، این نهاد گام‌های مطلوبی برداشته و عملکرد خوبی ارائه کرده که امیدواریم تداوم یابد.

خواجه‌ای با تاکید بر اینکه رونق صنعت و ایجاد اشتغال با اجرای طرح نهضت ملی مسکن محقق می‌شود، تصریح کرد: بنیاد مسکن استان زنجان در حال حاضر ۱۰۶۷ واحد مسکونی اعم از مسکن شهری و طرح نهضت ملی مسکن در دست اجرا و ۹۱۷ واحد نیز در دست تهیه نقشه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی منظومه‌های روستایی به منظور رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی روستائیان، مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در روستاهای استان، بهبود وضعیت معیشتی مردم در مناطق کمتر توسعه یافته، ایجاد اشتغال پایدار و رونق کسب و کار در روستاهای هدف گردشگری، بهبود زیرساخت روستاها در توسعه پایدار این مناطق و ایجاد انگیزه برای روستاییان در راستای توسعه کشور از سوی بنیاد مسکن، موجب شده در راستای سیاست و راهبردهای توسعه‌ای مسکن کشور گام‌های مطلوبی بردارد و مطابق با رویکرد و راهبردهای حمایتی از اقشار ضعیف جامعه حرکت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha