• شنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۱:۴۷
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400121410945
  • خبرنگار : 50455

از برگزاری شب شعر تا اجرای برنامه تلویزیونی در هفته بزرگداشت حکیم نظامی در قم

از برگزاری شب شعر تا اجرای برنامه تلویزیونی در هفته بزرگداشت حکیم نظامی در قم

ایسنا/قم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه برای ارج نهادن به مقام بلند حکیم نظامی شاعر و اندیشمند ایرانی و شناساندن وی به جامعه به ویژه نسل جوان برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده گفت: اجرای این برنامه‌ها در موضوعات مختلف ادبی و هنری با مشارکت انجمن‌های هنری و برخی نهادها و دستگاه‌های استانی از 21 اسفند ماه آغاز خواهد شد.

مهندس سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه ۲۱ اسفندماه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز بزرگداشت نظامی گنجوی به عنوان یکی از بزرگان ادب پارسی ثبت شده است، اظهار کرد: نظامی گنجوی شاعر، عارف و فیلسوف برجسته ایران زمین است که با یک عمر تلاش و هنرآفرینی، به زیبایی عشق به ایران که با روح و جان وی عجیب شده بود را در قالب واژگان موزون و پرمغز در اشعار خود به یادگار گذاشته است.

وی ادامه داد: نظامی علاوه بر تبحر، هنر و توانایی شگفت‌انگیزش در حوزه ادبیات فارسی، در نجوم، فلسفه، علوم اسلامی، فقه، کلام و زبان عرب نیز اندیشمندی و دانشمندی شگرف و اعجاب‌آور بود و در تمام طول عمر گرانبهای خود تلاش کرد تا با نشر اندیشه‌های الهی در عرصه‌های مختلف زمینه‌های زندگی زیباتر را برای همه جهانیان فراهم کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه این اداره کل برای ارج نهادن به مقام بلند این شاعر و اندیشمند ایرانی و شناساندن وی به جامعه به ویژه نسل جوان برنامه های مختلفی را تدارک دیده است، ابراز کرد: اجرای این برنامه‌ها در موضوعات مختلف ادبی و هنری با مشارکت انجمن‌های هنری و برخی نهادها و دستگاه‌های استانی  از ۲۱ اسفند ماه آغاز خواهد شد.

حسینی کاشانی از برگزاری شب شعر حکیم نظامی خبر داد و اظهار کرد: این محفل ادبی با همکاری انجمن ادبی روز ۲۱ اسفند ماه با حضور شاعران، ادبا و مردم شریف قم برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری برنامه در صدا و سیما در روز ۲۲ اسفند، برگزاری مسابقه کتابخوانی با همکاری آموزش و پرورش و حمایت از طرح‌های پژوهشی با همکاری دانشگاه‌های استان از دیگر برنامه‌هایی است که برای گرامیداشت مقام این ادیب توانا برگزار خواهد شد.

حسینی کاشانی افزود: در این ایام به بهترین تصویر خلق شده توسط هنرمندان انجمن هنرهای تجسمی از حکیم نظامی جایزه‌ای اهدا خواهد شد.

وی گفت: درج مقالات و معرفی آثار و شخصیت حکیم نظامی در نشریات و رسانه های مکتوب استان، تجلیل از شعرا، پژوهشگران و نویسندگان عرصه شعر و ادب پارسی، معرفی حکیم نظامی و آثار ایشان به دانش آموزان و برگزاری بزرگداشت ایشان در مجموعه دنیای کتاب از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته به اجرا خواهند رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha