• یکشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400120100178
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نایب‌رئیس انجمن صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان:

کج‌سلیقگی‌ها صادرات طلا را محدود کرد

کج‌سلیقگی‌ها صادرات طلا را محدود کرد

ایسنا/اصفهان نایب‌رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر و نقره و سنگ‌های قیمتی استان اصفهان گفت: در سال ۱۳۹۱ از اصفهان ۹۰۰ میلیون دلار صادرات طلا داشتیم، اما متأسفانه با کج‌سلیقگی‌هایی که وجود داشت صادرات این محصول با دستورالعمل از سوی بانک مرکزی محدود شد.

محمدرضا خسروی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه نمایشگاه طلا و جواهر به ویژه در شهر اصفهان که قطب تولید طلای کشور است، بسیار اهمیت دارد و کمی دچار بی‌مهری قرار گرفته است، اظهار کرد: در دو سال گذشته باوجود کرونا نمایشگاه طلا و جواهر را برگزار کردیم، اما آن‌طور که می‌خواستیم نشد، امسال در انجمن و هیئت‌مدیره همت را بر این گذاشتیم که بهترین نمایشگاه سال‌های گذشته در ایران را برگزار کنیم، البته حتی خود هم‌صنفی‌های ما هنوز به آن باور نرسیده‌اند که نمایشگاه چه اهمیتی در ارتقای تولید صادرات و بهتر شدن صنعت ما دارد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه جایگاهی است که همه می‌توانند اجناسی که دارند را معرفی کرده و در معرض دید بگذراند، افزود: در سال ۱۳۹۱ استان اصفهان ۹۰۰ میلیون دلار صادرات داشت، اما متأسفانه با کج‌سلیقگی‌هایی که وجود داشت صادرات با دستورالعمل‌های بانک مرکزی برای ما محدود شد، اما با جلسات متعددی که داشته‌ایم امیدواریم تحریم‌ها برداشته شود و به جایگاه اصلی خود بازگردیم.

خسروی افزود: به‌عنوان رئیس انجمن وظیفه خود می‌دانم اگر باید تک‌تک کارگاه‌ها را در بزنم و از آنها خواهش کنم در نمایشگاه شرکت کنند، این کار را انجام خواهم داد. همچنین نمایشگاه اصفهان باید بسیار زیباتر و باشکوه‌تر از نمایشگاه تهران برگزار شود و این مستلزم همدلی بین اتحادیه و صنف طلا و جواهر و انجمن طلا است که خوشبختانه در اصفهان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه تهران ۱۱۰۰ متر از نمایشگاه از ۴ هزار متری متعلق به اصفهانی‌ها بود، گفت: موضوع دیگر اینکه میز طلا را از تهران به اصفهان منتقل کرده‌ایم و در کنار این نمایشگاه قطعاً میز کشوری طلا را با حضور روسای اتحادیه‌های کل کشور و با بررسی مسائل روز و دغدغه‌های مهم صنعت طلا از پتانسیل آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

افزایش امکان ارزآفرینی از طریق برگزاری نمایشگاه

علی‌اصغر صالحی، مدیرعامل یک ماشین‌سازی نیز در این باره گفت: با توجه به اینکه خود ما در اکثر نمایشگاه‌های طلا و جواهر دنیا شرکت می‌کنیم، نمایشگاه می‌تواند جایگاه خوبی در دنیا و به ویژه اصفهان داشته باشد و چون اصفهان را به‌عنوان یک شهر طلایی می‌شناسند، اگر بتوان از این طریق، توانمندی‌هایمان را بین‌المللی کنیم بسیار نتیجه مطلوبی خواهد داشت.

وی گفت: نمایشگاه را مرکز تجارت جهان می‌خوانند و ما با توجه به اینکه در تمام نمایشگاه‌های سراسر جهان شرکت می‌کنیم وقتی می‌بینیم تمام ماشین‌آلات یا جواهرآلات استقبال بین‌المللی دارند متوجه می‌شویم که اگر ما هم بتوانیم این پتانسیل را در اصفهان داشته باشیم، می‌توان در صادرات، کارآفرینی و همچنین ارزآفرینی بسیار زیاد به موفقیت برسیم.

وی افزود: ما نیز تا جایی که در توان داشته باشیم با نمایشگاه طلای ۱۴۰۱ اصفهان نهایت همکاری را خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha