• چهارشنبه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400112015966
  • خبرنگار : 50212

اینروزها بیشترین کرونایی‌های استان مرکزی چند ساله اند؟

اینروزها بیشترین کرونایی‌های استان مرکزی چند ساله اند؟

ایسنا/مرکزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به بیان بیشترین میزان مبتلایان سرپایی و بستری کرونایی در استان مرکزی پرداخت.

دکتر سیدمحمد جمالیان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: استان مرکزی به دلیل مزیت صنعتی و قرار گرفتن در مرکز کشور به دلیل مراوداتی که با دیگر استان ها دارد در شرایط قرمز کرونایی بسر می‌برد و آمار مبتلایان، بستری و مرگ‌ومیرها روند افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه سنین صفر تا ۱۸ سال و افراد بالای ۶۵ سال بیشترین میزان مبتلایان سرپایی بیماری کووید ۱۹ را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: افرادی که بیماری زمینه‌ای و کهولت سن دارند نیز در ردیف بیشترین مبتلایان بستری قرار دارند.

رئیس علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه روزانه بطور میانگین ۷۰۰ الی ۷۵۰ نفر بیمار کرونایی دارای تست مثبت در استان شناسایی می‌شوند، اظهار کرد: از این تعداد حدود ۴۰ الی ۶۰ نفر به دلیل نوع شدید بیماری در بیمارستان بستری می‌شوند و در حال حاضر ۴۱۰ نفر بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۶۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می کنند و تحت نظر هستند.

وی افزود: در حال حاضر چهار کودک در مراکز درمانی استان بستری هستند و بیشتر مبتلایان به صورت سرپایی درمان می‌شوند گرچه نباید تصور کرد که کودکان با این بیماری درگیر نخواهند شد چرا که تجربه پیک‌های قبلی ثابت کرده که با گذشت زمان و گردش در میان مردم، ویروس حالت تهاجمی‌تری به خود گرفته و تعداد بستری در بین کودکان و بزرگسالان افزایش پیدا خواهد کرد.

دکتر جمالیان با اشاره به اینکه با آغاز پیک جدید میزان درگیری کودکان نسبت به پیک‌های قبلی بیشتر شده بود، گفت: سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان حدود ۶۵ درصد است گرچه این میزان در نقاط مختلف متفاوت است. متاسفانه با وجود اینکه مصوب شده که رستوران‌ها باید به صورت بیرون‌بر فعالیت کنند و فعالیت باشگاهها متوقف شود اما گزارشاتی مبنی بر ارائه خدمات توسط این مراکز تجمعی دریافت می‌شود و  تنها مدارس به صورت غیرحضوری فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: در حواشی شهرها سطح رعایت پروتکل‌ها بسیار پائین و در فضاهای بسته و پر ازدحام سطح رعایت پروتکل‌ها به ۵۰ درصد رسیده که نگران کننده است و پیش بینی روزهای خوبی در هفته‌های آتی وجود ندارد.

او در خصوص وضعیت واکسیناسیون نیز گفت: از یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۸۳ نفر افراد بالای ۱۲ نفر استان مرکزی ۹۳ درصد دُز اول، ۸۶ درصد هر دو دُز و ۳۴ درصد دُز سوم را دریافت کردند که به نسبت متوسط کشوری آمار خوبی است.

دکتر جمالیان در ادامه گفت: با همکاری بسیج، نیروهای جهادی و داوطلبان هلال احمر طرح شهید سلیمانی همچنان در سطح استان در حال اجرایی شدن است و موضوع بیماریابی و واکسیناسیون فعال انجام و کمک‌های مومنانه و بسته‌های معیشتی به مبتلایان نیازمند کرونایی نیز اهدا می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی یک طرح بسیار موفق در حوزه پیشگیری و درمان بیماری کروناست و بازرسی و بازدید از صنوف به صورت مشترک نیز از برکات اجرای این طرح است که به مدیریت کرونا بسیار کمک می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha