• سه‌شنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400111914515
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید:

رشد اقتصادی اردبیل 8.9 دهم پیش‌بینی شده است

رشد اقتصادی اردبیل 8.9 دهم پیش‌بینی شده است

ایسنا/اردبیل مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: رشد اقتصادی استان اردبیل در بودجه سال آینده 8.9 دهم پیش‌بینی شده است.

نعمت‌آلله رضایی در آیین افتتاح طرح‌های اشتغالزای مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما امروز به صورت رسمی افتتاح 700 طرح را در مناطق مختلف استان اردبیل انجام می‌دهیم که عمده این طرح‌ها با اقتصاد استان به ویژه بخش کشاورزی همخوانی و قرابت دارد.


وی تصریح کرد: در استان‌ها اجرای طرح‌ها و پشتیبانی صندوق به صورت مالی از پروژه‌های اجرا شده به عنوان زنجیره ارزش افزوده و تکمیل این پروسه مورد توجه قرار گرفته و ما سعی می‌کنیم از چنین طرح‌های تولیدی نظیر سموم شیمیایی حمایت‌های لازم را داشته باشیم.


مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید هزینه صرف شده برای اجرای 700 طرح استان را 2 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:‌ این طرح‌ها زمینه اشتغال یک‌هزار نفر را نیز فراهم کردند.


رضایی افزود: ‌دولت سیزدهم ایجاد اشتغال، حمایت از طرح‌های اشتغالزا، احیای اقتصاد روستا، تقویت نهضت واحدهای تولیدی و افزایش توان معیشتی خانوارهای روستایی و شهری را هدف‌گذاری کرده و همچنان روی کلید واژه‌های مهم و تأثیرگذار نظیر کارآفرینی زنان، اشتغال جوانان، کنترل تورم، رشد اقتصادی 8 درصد و... تاکید دارد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ‌در دهه چهارم انقلاب اسلامی که به پیشرفت و عدالت نامگذاری شده، سعی بر این است تا در قالب شکل‌گیری صندوق پیشرفت و عدالت از ابتدای سال آینده اهداف توسعه‌ای در استان‌ها مورد توجه قرار گیرد.


رضایی اضافه کرد: ‌در همین راستا ایجاد یک میلیون و 800 هزار شغل تا اسفند سال آینده هدف‌گذاری شده که امیدواریم در 18 ماه مقرر، اهداف دولت در تحقق این میزان اشتغال به نتیجه برسد.
وی تحقق رشد 8 درصدی اقتصاد کشور را در بودجه 1401 یادآور شد و بیان کرد: ‌رشد اقتصادی استان اردبیل نیز 8.9 دهم درصد پیش‌بینی شده است.


رضایی یکی از رویکردهای دولت را تمرکززدایی اعلام کرد و ادامه داد: برای دادن اختیارات بیشتر به استان‌ها به ویژه شورای برنامه‌ریزی با هدف اجرای طرح‌های عمرانی، زیربنایی و اقتصادی قرار شده در قالب صندوق‌های پیشرفت و عدالت تأمین منابع مالی انجام شود.


وی تولید کالاهای اساسی را از ضرورت‌ها برشمرد و اظهار کرد: در همه استان‌ها از ظرفیت بخش اقتصادی به ویژه مردمی کردن اقتصاد در این حوزه استفاده خواهد شد تا ما بتوانیم مدیریت مناسبی را در شرایط گذر از تحریم‌ها شاهد باشیم.


رضایی رسیدن به توسعه پایدار و رشد اقتصادی را منوط به تحقق 2 هدف ارزشمند در افزایش بهره‌وری، سرمایه‌گذاری و ارتقا توانمندی سرمایه‌گذاری اعلام کرد و گفت:‌ در تحقق افزایش بهره‌وری ما به توسعه بنگاه‌های خرد و کوچک نیاز داریم و در کنار بهره‌وری برای ما سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بسیار مهم و اساسی است.


وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد:‌ برای تأمین منابع مورد نیاز سرمایه‌گذاران در استان‌ها قطعا با شکل‌گیری صندوق هم پرداخت سرمایه در گردش و سرمایه ثابت تسهیل شده و ما وضعیت مطلوب‌تری را در توان‌افزایی اقتصادی استان‌ها شاهد خواهیم بود.


رضایی افزود: سال آینده قطعا سال بهتر در رونق تولید و افزایش اشتغال خواهد بود و ما سعی خواهیم کرد از ظرفیت این صندوق که به تصویب مجلس نیز خواهد رسید در جهت توسعه واحدهای مکمل و زنجیره‌ای در تقویت نظام اقتصادی کمک کنیم.


وی خاطر نشان کرد: صندوق کارآفرینی امید به میمنت ایام‌الله دهه فجر 25 هزار طرح را در سراسر کشور افتتاح می‌کند تا زمینه اشتغال 36 هزار نفر به همراه سرمایه‌گذاری 17 هزار میلیارد تومانی فراهم آید.


در سفر مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به استان اردبیل علاوه بر عقد تفاهمنامه بین استانداری و صندوق در تأمین منابع مالی طرح‌های متعدد، بازدید از چند طرح تولیدی در شهرستان کوثر و همچنین طرح تولیدی قیزل شیمیایی لیان تولیدکننده سموم کشاورزی انجام شد تا این واحد تولیدی با حمایت صندوق کارآفرینی امید به بهره‌برداری برسد.


برای اجرای این پروژه در فاز اول زمینه اشتغال 70 نفر فراهم شده و در چشم‌انداز توسعه‌ای این طرح تولیدی تا 200 نفر اشتغال با سرمایه‌گذاری 250 میلیارد تومان پیش‌بینی شده تا تولید محصولات متنوع و با کیفیت سموم مورد نیاز کشاورزان در سطح استان انجام شود.


مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید همچنین با حضور در شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل از کارخانه در حال احداث طب طیور و کارخانه قند کبیر اردبیل بازدید کرد تا در جریان روند اجرا و تولیدات آنها قرار گیرد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha