• چهارشنبه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400111309906
  • منبع : نمایندگی سمنان

در قالب پروژه‌های دهه فجر استان صورت گرفت

تثبیت ۳۰ هزار شغل و ایجاد ۷۵۰ فرصت شغلی جدید

تثبیت ۳۰ هزار شغل و ایجاد ۷۵۰ فرصت شغلی جدید

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از تثبیت ۳۰ هزار اشتغال پیشین و ایجاد ۷۵۰ فرصت شغلی جدید در قالب پروژه‌های دهه فجر استان خبر داد.

سیدمحمدرضا هاشمی در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی و اقتصادی دهه فجر در شاهرود با بیان اینکه ایام الله دهه فجر فرصتی مطلوب است تا عملکرد انقلاب اسلامی و نظام ‌جمهوری اسلامی را مردم ارائه دهیم اظهار کرد: بالاترین سرمایه نظام ‌مقدس جمهوری اسلامی ایران، اعتماد و پشتیبانی مردم است که همواره رمز اصلی موفقیت‌ها در تمامی صحنه ها بوده و خواهد بود.

وی با بیان اینکه قبل از ورود امام عظیم الشان، شاه ذلت بار و با خواری از کشور خارج شد افزود:  انقلاب با حضور امام(ه) و آگاهانه مردم به پیروزی رسید اما دسیسه‌های دشمنان به پایان نرسید.

استاندار سمنان تصریح کرد: تجزیه ایران اسلامی تنها یک هفته پس از پیروزی انقلاب، کودتای پایگاه شهید نوژه، ترور شخصیت های انقلاب و نظام و جنگ تحمیلی از جمله این دسیسه ها و توطئه های دشمنان بود که با حضور آگاهانه مردم شکست خورد.

وی ادامه داد: پس از این ناکامی‌ها، دشمنان به تحریم‌های ظالمانه و تهاجم فرهنگی روی آورده و امروز شاهد جنگ اقتصادی علیه نظام جمهوری اسلامی هستیم که قطعا با هوشیاری مردم و تلاش شبانه روزی مسئولین، از این سختی‌ها نیز گذر کرده و توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهیم ساخت.

هاشمی با بیان اینکه مسیر رو به جلو انقلاب اسلامی با این‌ پیشرفت، بالندگی، سرعت و عزت ادامه‌ پیدا خواهد کرد گفت: امروز لازم است تا با کار و روحیه جهادی، در راستای رسیدگی به مطالبات و دغدغه‌های مردم و گره‌گشایی از موانع و مشکلات و بهبود معیشت مردم گام برداریم.

وی با اشاره به همه‌گیری کرونا و تلاش دولت برای مهار این بیماری افزود: یکی از اقدامات بسیار شایسته‌ای که در دولت سیزدهم پیگیری و محقق شد، بحث واکسیناسیون و افزایش ضریب نفوذ واکسن بود.

وی به طرح جهش مسکن در دولت رییسی پرداخت و عنوان کرد: در ۱۸ شهر استان زمین برای اجرای قانون‌ جهش تولید مسکن تامین شده و به عنوان دومین استان در کشور، عملیات اجرایی احداث این واحدهای مسکونی آعاز شده است.

استاندار سمنان اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت صمت، استان سمنان با پرداخت ۱۴.۶ درصد اعتبارات تسهیلات رونق تولید کشور، رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده که این موفقیت حاصل تلاش تمامی دست اندرکاران این حوزه است.

وی از تلاش برای فعال سازی واحدهای تعطیل خبر داد و گفت: تاکنون با اقدامات صورت گرفته، ۲۸ واحد صنعتی راکد با بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال، به چرخه تولید بازگشته و احیاء شدند که این مهم تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

هاشمی خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال بالغ بر ۸۵۱ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۳ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری خواهد رسید که از این میزان ۳۹۳ پروژه با اعتبار ۶۶۶ میلیارد تومان عمرانی و ۴۵۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اقتصادی است.

وی گفت: در قالب بهره برداری از این پروژه‌ها، بیش از ۳۰ هزار اشتغال در استان تثبیت و ۷۵۰ فرصت شغلی جدید نیز ایجاد می‌شود.

وی یادآوری کرد:همچنین در ایام الله دهه فجر سال ۱۴۰۰، عملیات اجرایی احداث ۸۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۱۲ میلیارد تومان در سطح استان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha