• یکشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400110301637
  • خبرنگار : 71129

در نامه‌ای به بایدن؛

۴۰ قانونگذار آمریکایی، آزادسازی اموال افغانستان را خواستار شدند

۴۰ قانونگذار آمریکایی، آزادسازی اموال افغانستان را خواستار شدند

در میانه بحران‌های جاری در افغانستان، سه تن از قانونگذاران آمریکایی به بایدن تاکید کرده‌اند تا دارایی‌ها و اموال بلوکه شده افغانستان را برای اجتناب از بحران‌های بشری و اقتصادی آزاد کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری بیزنس استاندارد، سه تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای خطاب به جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور از وی خواستند تا بر روی آزادسازی دارایی‌ها و اموال بلوکه شده افغانستان تمرکز کند تا به این ترتیب از بروز بحران بشری و اقتصادی که مردم افغانستان با آن روبرو هستند، اجتناب شود.

آنها تاکید کردند که آمریکا یک تعهد اخلاقی برای کمک به مردم افغانستان دارد که با آمریکا و منافع ملی این کشور به منظور جلوگیری از تبدیل شدن مجدد افغانستان به محلی امن برای "دشمنان" آمریکا همکاری می‌کنند.

این سه قانونگذار در نامه خود همچنین ‌گفته‌اند: وقتی که آخرین سربازان آمریکایی از افغانستان خارج شدند، ایالات متحده قول داد که ما نباید افغانستان را به حال خود رها کنیم. این اشتباهی است که ما قبلا مرتکب شدیم و عواقب سنگینی برای امنیت خودمان و همچنین برای مردم افغانستان داشت. ما باید به وعده خود پایبند باشیم و آنچه لازم است انجام دهیم تا اطمینان حاصل شود که پیشرفت‌های حاصل شده در ۲۰ سال گذشته از بین نمی‌رود.

آنها همچنین نوشتند: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که افغانستان یک بار دیگر به محلی امن برای سازمان‌های "تروریستی" تبدیل شود که به کشتن آمریکایی‌ها و حمله به کشور ما علاقه دارند. ما نباید همچنین اجازه دهیم که این کشور دچار فاجعه‌ای بشری شود.

این تلاش به دنبال نامه دسامبر ۲۰۲۱ از سوی ۴۰ قانونگذار ایالات متحده است که از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و جنت یلن، وزیر خزانه‌داری خواسته بودند تا کمک‌های بشردوستانه به افغان‌ها را آزاد کنند تا از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری شود.

از زمان قدرت‌گیری مجدد طالبان در افغانستان به تاریخ ۱۵ اوت سال گذشته میلادی، قریب به هفت میلیارد دلار دارایی افغانستان در آمریکا در بانک مرکزی نیویورک مسدود شده است.

قانونگذاران همچنین در نامه‌ای به دولت بایدن تاکید کردند که مطمئن شود سهم قابل توجهی از دارایی‌های مسدود شده برای کاهش درد و رنج مردم افغانستان استفاده شود. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز با بیان اینکه اوضاع در افغانستان یک کابوس است هشدار داد که جهان برای کمک به مردم افغانستان در رقابت با زمان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha