• سه‌شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400102821097

شهردارسابق تهران مطرح کرد

اشتباه استراتژیک در احداث زیرگذر حرم رضوی

اشتباه استراتژیک در احداث زیرگذر حرم رضوی

ایسنا/خراسان رضوی شهردارسابق تهران بیان اینکه سال‌های متعددی اشتباهات استراتژیک مرتکب شده‌ایم، گفت: برای مثال در احداث زیرگذر دور حرم، دسترسی مردم از جهات مختلف به حرم و وجود پارکینگ مورد توجه قرار گرفته در حالی که ناخوداگاه تمام سفرهای درون شهری را  به سمت حرم هدایت کرده که باعث ایجاد ذرات معلق آلوده در زیرگذر شده‌ که برای مردم بسیار خطرناک است.

پیروز حناچی در نشستی از سلسله نشست‌های راهبردی با عنوان «روایت مشهد آینده؛ سیاست‌گذاری و دیپلماسی شهری» که در پژوهشکده ثامن مشهد برگزار شد، اظهار کرد: آلودگی هوا  و به تبع آن ترافیک معضل اصلی کلان شهرها است. آلودگی‌ می‌تواند بسیار مخرب و فزاینده افزایش پیدا کند.

وی افزود: براساس نظرسنجی که در گذشته از مردم صورت گرفته با این سوال که بزرگترین مشکلات تهران چیست مردم باوجود مشکلات اقتصادی، آلودگی و ترافیک را اصلی ترین معضل تهران اعلام کرده‌اند.

شهردار سابق تهران بیان کرد: فراهم کردن بستری برای زندگی، گذراندن اوقات فراغت، استفاده از فضای معنوی و زیارت در مشهد ضرروری است، اما عدم استفاده از خرد جمعی و عدم عبور از مبادی تصویبی قانونی مشکلاتی را به وجود آورده است.

حناچی با بیان اینکه سال‌های متعددی اشتباهات استراتژیک مرتکب شده‌ایم، تصریح کرد: برای مثال در احداث زیرگذر دور حرم، دسترسی مردم از جهات مختلف به حرم و وجود پارکینگ مورد توجه قرار گرفته در حالی که ناخوداگاه تمام سفرهای درون شهری را  به سمت حرم هدایت کرده که باعث ایجاد ذرات معلق آلوده در زیرگذر شده‌ که برای مردم بسیار خطرناک است.

وی در خصوص راهکارهای کاهش آلودگی ادامه داد: پکن در کمتر از دو دهه گذشته یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان بوده اما با کنترل آلاینده‌ها در مقیاس حوزه نفوذ منطقه شهری، افزایش تعداد موتورهای دو چرخ، برقی کردن تاکسی‌ها، توسعه مسیرهای پیاده و دوچرخه پکن را به یکی از تجربیات موفق جهانی در کاهش آلودگی تبدیل کرده است.

شهردارسابق تهران اظهارکرد: گسترش مسیر دوچرخه از ۵۰ کیلومتر به ۲۵۰ کیلومتر طی ۳۳ ماه، تعویض تاکسی‌های فرسوده، تولید فیلتر دود، بهره‌برداری از ۳۰ ایستگاه اتوبوس، افزودن ۴۰کیلومتر به طول مترو تهران، افزودن ۲۵۰اتوبوس و... از جمله اقدامات ما برای کاهش آلودگی تهران بوده است. علاوه بر این موارد نیز در آینده برنامه داشتیم تا به اسکوترهای برقی و خودروهای برقی مجوز اعطا شود تا وارد طرح ترافیک شوند.

حناچی خاطرنشان کرد: باوجود همه‌ تلاش‌ها همچنان با مسئله آلودگی مواجه هستیم و آلاینده‌ها با سرعت بیشتری فعالیت می‌کنند درصورتی که صداوسیما آلودگی هوا را به عنوان یک معضل اساسی مطرح نمی‌کند و با مردم در میان نمی‌گذارد.

وی در پاسخ به پرسشی درخصوص عوامل موثر در سرمایه‌گذاری عنوان کرد: اگر بتوانیم امنیت و پاسخگویی به سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم و همچنین شهروندان را مجاب کنیم که شهرداری به تعهدات خود پایبند است، در سرمایه‌گذاری موثر خواهد بود. فضای سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها تابع سرمایه‌گذاری در کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha