هادی ابراهیمی صبح امروز (۱۸ دی ماه) در جمع خبرنگاران، به تشریح فعالیت هایی که از طریق سامانه جدید جستجوی شغل صورت می گیرد، پرداخت و عنوان کرد: این سامانه به نشانی https://shoghl.mcls.gov.ir و در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است.
وی افزود: از طریق این سامانه کارفرمایان، نیروی کار مورد نظر را بر اساس فرصت های شغلی اعلامی خود یافته و نیروهای کار نیز می توانند اطلاعات خود مانند تحصیلات و مهارتها و سوابق کاری را در این سامانه بارگذاری کنند.
وی ادامه داد: تاکنون موسسات کاریابیهای کشور تحت سامانه منسجمی که شامل همه ذی نفعان بازار کار باشد فعالیت نداشته اند لذا سامانه ملی جستجوی شغل راه اندازی شد تا این کاریابیها خدمات خود را در بستر وب به مردم ارائه کنند.
مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی هرمزگان بیان کرد: کاریابی های فعال استان هرمزگان می توانند با اتصال به این سامانه در فرآیند کاریابی و تامین شغل برای کارجویان اقدام کنند.
ابراهیمی بابیان این که با راه اندازی این سامانه، موسسات کاریابی فرصت های شغلی را بارگذاری کرده و کارفرمایان فرصت های شغلی مورد نیازشان را به ثبت می رسانند، عنوان کرد: همچنین کارجویان می توانند به مرور رزومه ها و توانمندی های خود را در سامانه بارگذاری کنند و نظارت مستمر ومداوم بر فعالیت های کاریابی ها در کشور از سوی وزارت متبوع در این بستر انجام می شود.
وی با اشاره به سایر امکانات برای کارجویان در این سامانه ابراز کرد: یکی دیگر از مزیتهای این سامانه این است که وقتی اطلاعات کارجویان ثبت میشود، چنانچه به مهارت خاصی نیاز داشته باشند سازمان فنی و حرفهای ورود کرده و میتواند با پیش بینی نیروی کار موجود، کارجویان را به سمت مهارت آموزی هدایت کند.
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان در پایان گفت: سامانه جستجوی شغل یک فضای مناسب برای درخواست نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان استان بوده که از این طریق در کمترین زمان ممکن میتوانند نیروی مورد نیاز خود را تامین کنند.
به گزارش ایسنا، افراد می توانند با کلیک بر روی لینک زیر از خدمات این سامانه بهره مند شوند.
انتهای پیام
نظرات