هاشم دینی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: مرکز ارتباط مردمی با شماره تلفن ۱۵۲۶ در ادارهکل امور مالیاتی استان زنجان برای پاسخگویی به سئوالات مودیان مالیاتی راهاندازی شده است.
وی افزود: این سامانه به منظور ارائه خدمات مشاورهای به همه مودیان مالیاتی، فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل، دریافت گزارشهای مردمی، گزارش فرار مالیاتی، انتقاد، پیشنهاد، تقدیر و تشکر، ارتباط مستقیم با مدیرکل، راهنمایی سامانههای مالیاتی از قبیل سامانه صورت معاملات فصلی، سامانه مالیات بر درآمد حقوق، اظهارنامههای الکترونیکی و ...، از طریق ارتباط تلفنی راهاندازی شده است.
این مسئول با اشاره به مصادیق فرار مالیاتی، ادامه داد: کتمان درآمد و هزینه مهمترین دلیل فرار مالیاتی است که استفاده نکردن از کارتخوان، اجبار به پرداخت هزینه کالاها و خدمات به صورت نقدی، ثبت نکردن درآمد در دفاتر و یا کمتر ثبت کردن آنها از طریق به وجود آوردن خریداران ساختگی و کد (شماره اقتصادی) جعلی و یا کد دیگران، مخصوصاً موسساتی که فروش کالای آنها از طریق شعبه، نمایندگی، کارگزار و توزیعکننده به عمل میآید، حسابسازی و حساب به حساب کردن ثبت فروش یا درآمد در حسابهای بستانکاران، جاری شرکاء و غیره .
دینی با اشاره به پاسخگو بودن این سامانه در ساعات اداری، تصریح کرد: سامانه ۱۵۲۶ ادارهکل امور مالیاتی استان زنجان آماده پاسخگویی به سئوالات و شبهات مالیاتی مودیان بوده و زبدهترین کارشناسان این ادارهکل، در ساعات اداری به سؤالات و ابهامات مودیان مالیاتی به صورت آنلاین و از طریق تلفن پاسخ میدهند و در ساعات غیراداری نیز از طریق دریافت سؤالات ضبط شده مودیان با تهیه پاسخ مناسب و ارسال آن بر روی سامانه جهت دسترسی مودیان، سعی در ارائه بهترین خدمات به مودیان را دارند.
مدیر روابطعمومی ادارهکل امور مالیاتی استان زنجان در رابطه با نحوه پاسخگویی این سامانه به مودیان، یادآور شد: مودیان بعد از طرح سؤال خود از سامانه یک کد پیگیری دریافت میکنند که برای شنیدن پاسخ پیام خود بعد از شمارهگیری ۱۵۲۶ بدون پیش شماره و فشردن کلید ۲ باید کد پیگیری خود را وارد کنند تا پاسخ ضبط شده از طرف همکاران ادارهکل را دریافت کنند.
وی، هدف اصلی از راهاندازی این سامانه را جلب رضایت هر چه بیشتر مودیان مالیاتی دانست و خاطرنشان کرد: ادارهکل امور مالیاتی استان زنجان علاوه بر شماره تلفن چهار رقمی ۱۵۲۶ که بدون پیش شماره و از هر نقطه از استان و از طریق تلفن همراه و در تمام ساعات شبانهروز نیز قابل دسترسی است. برای ارتباط با مودیان مالیاتی، از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۵۲۱۵۲۶، پست الکترونیکی Ravabetomoumi۲۹۰۰@tax.gov.ir و جایگاه الکترونیکی www.intamedia.ir/zanjan نیز آماده دریافت نظرات، پیشنهادات، انتقادات هم استانیها است.
انتهای پیام
نظرات