• شنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400091309556
  • خبرنگار : 71610

تهدیدهای "NSO" جواب داد؛ رئیس موساد و گانتس به واشنگتن می‌روند

تهدیدهای "NSO" جواب داد؛ رئیس موساد و گانتس به واشنگتن می‌روند

منابع آگاه از تصمیم رئیس سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی برای سفر به واشنگتن برای بحث پیرامون تحریم شرکت سازنده جاسوس افزار "پگاسوس" خبر دادند.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان "یدیعوت آحارونوت" در گزارشی اعلام کرد؛ قرار است "داوید بارنیا"، رئیس سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) طی فردا (یک‌شنبه) به واشنگتن سفر کند.

طبق این گزارش، وی قرار است که با مقامات آمریکا دیدار و با آنها درباره موضوع تحریم شرکت "NSO" سازنده جاسوس افزار "پگاسوس" و شرکت "کاندیرو" از سوی واشنگتن رایزنی کند.

این روزنامه در ادامه گزارش داد که سفر رئیس موساد به واشنگتن دو روز قبل از سفر بنی گانتس، وزیر جنگ دولت رژیم صهیونیستی به آمریکا انجام می‌شود و قرار است که گانتس چهارشنبه هفته جاری عازم این کشور شود.

طبق این گزارش، محور سفر گانتس نیز قرار گرفتن دو شرکت مذکور در فهرست تحریم‌های آمریکا و مذاکرات هسته‌ای در وین است.

یدیعوت آحارونوت در ادامه نوشت: تحریم‌های مذکور NSO را در معرض فروپاشی قرار می‌دهد، چراکه این تصمیم عملاً وزارت جنگ اسرائیل را از صدور مجوز برای این شرکت به منظور صادرات و فروش نرم افزار جاسوسی "پگاسوس" به کشورهای جدید باز می‌دارد.

این رسانه عبری همچنین گزارش داد: گزارش‌ها حاکی از آن است که تصمیم آمریکا در خصوص دو شرکت سایبری مذکور در اسرائیل به عنوان یک سیلی محکم تلقی شده است، به ویژه اینکه اسرائیل در مناسبت‌های مختلف داده‌های اطلاعاتی را در اختیار آمریکا قرار داده و به واسطه آن جان ده‌ها سرباز آمریکایی چه در پایگاه "الیاسر" در عراق و چه در پایگاه "التنف"، در سوریه را نجات داده است.

وزارت خارجه آمریکا ۱۲ آبان اعلام کرد که شرکت "ان اس او" و کاندیرو بعد از اینکه ثابت شد این دو شرکت اقدام به توسعه برنامه جاسوسی کرده و آن را به دولت‌های خارجی فروخته‌اند تا از این برنامه‌ها به عنوان ابزاری جهت هدف‌گیری مقامات دولتی، خبرنگاران، تاجران، فعالان سیاسی، حقوقی، افراد آکادمیک و کارمندان سفارتخانه‌ها استفاده کنند، در لیست تحریم‌های واشنگتن قرار گرفتند.

پس از آن روزنامه عبری زبان هاآرتص در یادداشتی نوشت که شرکت امنیت سایبری "ان اس او" رژیم صهیونیستی را تهدید کرده در صورت عدم حذف نام این شرکت از لیست سیاه آمریکا باعث رسوایی رهبران اسرائل خواهد شد.

این روزنامه فاش کرد که رئیس "NSO" به دولت اسرائیل فشار آورده است تا به او در حذف نام شرکتش از لیست سیاه آمریکا کمک کند و در غیر این صورت اطلاعاتی را منتشر می‌کند که شرمساری سیاستمداران اسرائیل را به همراه خواهد داشت.

این سفر درشرایطی صورت می‌گیرد که رویترز در گزارشی از هک تلفن همراه دستکم ۹ کارمند وزارت خارجه آمریکا توسط بدافزار جاسوسی پگاسوس خبر داده است.

گروه NSO نیز در بیانیه‌ای در واکنش به این گزارش اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای مبنی بر استفاده از بدافزار آن در این حملات وجود ندارد، اما تمامی حساب‌های مربوطه را حذف کرده و گزارش رویترز را بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha