• چهارشنبه / ۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1400090302556
  • خبرنگار : 71429

گزارش قوه قضاییه از آخرین ساعات قبل از اجرای حکم آرمان عبدالعالی

گزارش قوه قضاییه از آخرین ساعات قبل از اجرای حکم آرمان عبدالعالی

قوه قضاییه گزارشی از آخرین ساعات قبل از اجرای حکم آرمان عبدالعالی منتشر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از  مرکز رسانه قوه قضاییه، حکم قصاص آرمان عبدالعالی، سحرگاه امروز در حالی به اجرا در آمد که تا آخرین دقایق همچنان امید به گرفتن بخشش از خانواده غزاله شکور وجود داشت.

قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی، حتی در آخرین ساعات نیز تلاش بسیاری برای اخذ رضایت اولیای دم انجام داد تا جایی که با وجود برگزاری بیش از ۲۰ جلسه صلح وسازش طی سال‌های گذشته، بازهم به همراه کمیته صلح نشستی با حضور خانواده‌های غزاله شکور و آرمان عبدالعالی برگزار کرد.

شهریاری در نشست مذکور بر این نکته تاکید کرد که در این سال‌ها، خانواده‌ها و تعداد زیادی از چهره‌های فرهنگی و اجتماعی، به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای گذشت خانواده شکور از حق قانونی خود، وساطت کردند و قوه قضائیه هم در این خصوص تلاش‌های وافری داشته است.

وی با اشاره به بررسی تقاضاهای مطرح شده برای رفع برخی شبهات پیرامون پرونده آرمان، گفت: در پرونده‌های قتل باید تقاضاها بررسی شده تا اگر شبهه‌ای وجود دارد برطرف شود که در این زمینه نیز چند بار مواردی مطرح شد که مورد بررسی قضات قرار گرفت.

سرپرست دادسرای جنایی ادامه داد: خواسته خانواده غزاله پیدا شدن جسد بود و صلح و بخشش را منوط به پیدا شدن جسد دانستند درحالی که جسد در سطل زباله‌ای رها شده بوده.
شهریاری در ادامه خطاب به خانواده شکور، گفت: ما در پروسه این پرونده صحبت‌های زیادی با شما انجام دادیم و اکنون تصمیم گیرنده شما هستید، اما تجربه نشان داده که بهتر است خانواده در آرامش تصمیم بگیرند.

 شهریاری تصریح کرد: امید است خروجی این جلسه این باشد که قصاص با خواسته و اراده¬ی خانواده شکور اجرا نشود و ما نیز بر حسب تکلیف قانونی و شرعی تا آخرین لحظه برای صلح و سازش تلاش می‌کنیم.

وی گفت: ما نمی‌خواهیم حقتان را از شما بگیریم چراکه اجرای قصاص حق طبیعی و قانونی شما است، اما می‌خواهیم دقیق‌تر فکر کنید.

بعد از اظهارات شهریاری سرپرست دادسرای جنایی، پدر غزاله شکور گفت: اگر این قتل ناشی از یک اتفاق یا حادثه بود به همان قرآن قسم که می‌بخشیدم، اما این موضوع حاصل یک اتفاق نبوده است.

در ادامه پدر آرمان با چشمانی اشکبار خطاب به خانواده غزاله شکور، گفت: ما می‌دانیم این حق شما است، ما هربار در زندگی به مشکلی برخورد می‌کنیم به رحمت خدا دل می‌بندیم.

پدر آرمان، فرزندش را مورد عتاب قرار داد و گفت: هفت سال است که به خاطر اشتباهت، دو خانواده نابود شدند، ما چه زمانی به تو یاد دادیم که چنین کاری انجام دهی؟

بعد از این گفت‌وگوها، شهریاری سرپرست دادسرای جنایی از دو خانواده خواست تا زمان انجام فریضه نماز صبح، در حیاط زندان با آرامش با یکدیگر صحبت کنند تا شاید نتیجه رضایت بخشی حاصل شود.

تلاش‌های هشت ساله برای نجات آرمان و رضایت اولیای دم بی‌نتیجه ماند

 با تقاضای قصاص و عدم گذشت خانواده‌ی غزاله شکور، حکم قصاص آرمان عبدالعالی که از سال ۹۲ در زندان به سر می‌برد، صبح امروز چهارشنبه ۳ آذرماه در زندان رجایی شهر اجرا شد.

طی سال‌های گذشته جلسات متعددی در دادستانی تهران با حضور قضات و اعضای کمیته صلح و سازش و همچنین جلساتی با حضور فعالین و چهره‌های فرهنگی و اجتماعی شاخص برای گرفتن رضایت از خانواده غزاله شکور برگزار شده بود.

با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته از سوی چهره‌های مختلف، اما خانواده شکور در طی سالیان گذشته همواره بر اجرای حق قانونی خود تاکید داشتند.

از روز گذشته نیز تلاش‌های مجدد دادستانی تهران، کمیته صلح و سازش و برخی از مقامات قضائی دیگر برای متقاعد کردن خانواده شکور به منظور گذشت از اجرای حکم قصاص قاتل فرزندشان، مجددا شدت گرفته بود تا اینکه بر اساس قانون هر دو خانواده برای اجرای حکم به زندان رجایی شهر دعوت شدند.

این تلاش‌ها تا جایی ادامه داشت که قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی از ساعت ۴ صبح به همراه تیمی از قضات اجرای احکام و کمیته صلح و سازش که سابقه طولانی در رضایت گیری برای پرونده‌های مختلف قتل دارند وارد سالن جلسات زندان رجایی شهر شدند.

در ابتدای حضور قاضی شهریاری در این اتاق، وی و دیگر اعضای کمیته صلح و سازش تمام تلاش خود را برای کسب رضایت خانواده شکور انجام دادند که این تلاش‌ها باز هم به نتیجه‌ای نرسید و اولیای دم بر اجرای حق قانونی و شرعی خود اصرار داشتند.

در جلسه فوق، علاوه بر تلاش افراد با سابقه در گرفتن رضایت برای پرونده‌های قصاص به خانواده عبدالعالی نیز فرصت داده شد تا برای گرفتن رضایت با خانواده شکور دیدار داشته باشند.

در انتهای جلسه قاضی شهریاری یک بار دیگر از خانواده شکور درخواست کرد در فضایی آرام و به دور از حضور افراد برای سرنوشت پرونده‌ی قتل دخترشان تصمیم گیری کنند.

پیش از اعزام آرمان عبدالعالی به سالن اجرای حکم، خدام حرم مطهر امام رضا (ع) نیز با همراه داشتن پرچم متبرک گنبد حضرت امام رضا علیه السلام، ملاقاتی با خانواده شکور داشتند، اما تلاش‌های آن‌ها نیز برای گرفتن رضایت بی نتیجه ماند و آرمان عبدالعالی علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته در طول هشت سال گذشته به سمت سالن اجرای حکم رفت و حکم قصاص در مورد او به اجرا در آمد.

پیش‌تر مادر غزاله شکور در مصاحبه‌ای تاکید کرده بود اگر آرمان، محل جسد دخترم را بگوید او را می‌بخشم، اما محتویات پرونده و اقاریر آرمان حکایت از آن داشت که او پس از قتل غزاله شکور، جسد وی را داخل سطل زباله انداخته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۶:۱۸

حق را باید به خانواده شکور داد..درس عبرتی باشد برای دیگران

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۹:۱۷

بنظرتون گذشت بهتر نیست؟قصاص حق خانواده شکوری است ولی ایکاش گذشت می‌کردند هر چند خانواده شکوری گفتند اگر آرمان جسد دخترمونو و جاشو بهمون نشون میدادندبهمون داد از آرمان گذشت می‌کنیم آرمان ای کاش آدرس جسد رو میداد..حالا خانواده غزاله برن سر کدوم قبر واسه دخترشون گریه کنند؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۱:۴۳

هر لحظه ممکنه این اتفاق برای تو خانوادهات به شکل دیگری اتفاق بیفته ،ای کاش یه لحظه خودمونو جای پدر ومادر ارمان هم میگذاشتیم ، به امید روزیکه اعدام در ایران نباشه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۷:۳۰

کاش یاد بگیریم بچه رو درست تربیت کنیم که چندین خانواده گرفتار نشن..

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۶ ۰۹:۱۳

خدا نیاره اون روز رو اما اگه بچه خودت رو هم به قتل برسونن و توی سطل زباله بذارن هم اینطور حرف میزنی تازه خانواده اش گفتند جای جنازه رو بگو تا ببخشیمت به امید روزی که دفاع بی جا از قاتلین نشه قصاص نباشه که یه عده ای راحت آدم می کشن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۱۰ ۰۱:۳۵

خانواده شکور هم در تربیت دخترشون کوتاهی کردن اگرنه چرا باید بهش اجاره میدادن با پسری دوسال کوچکتر از خودش وارد رابطه بشه .یادتون باشه غزاله مطب دکتر رو پیچونده و سر از اتاق ارمان در آورده. این دختر کاملا سر به هوا بوده

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۶:۴۱

آفرین به قوه قضاییه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۶:۰۸

ولی آرامش از دو خانواده رفت هر چقدر آرمان مقصر بود ده برابر اون دختری مقصره که باهاش دوست شد و رفت خونش ودر آخر گفت نمیخوامت و با نادانی دوتا خانوادرو عزادار کرد بیچاره پسر وه آرزوهایی که نابود شد بد بخت پدرو مارا قربانی هوس دو جوان شدند

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۶:۴۷

عدالت اجرا شد! آرزوی آرامش برای هر دو خانواده دارم.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۹:۱۵

چطور خداروشکر کردی بعد برای دو خانواده طلب ارامش ، میتونستی بگی کاش میبخشید .

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۶:۴۷

خدا رحمتش کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۷:۰۶

باشد عبرتی برای دیگران انشاالله این جور متجاوزان همیشه حکم اعدام برایشان اجراشود

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۷:۱۲

اگه قراربود عبرت بشه پیشترازین هاشده بود این همه اعدام هروروز بیشتر از روز قبل یعنی کارساز نبوده

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۶:۵۴

دستور امام علی (ع) : به هنگام خشم نه تنبیه ، نه تصمیم نه دستور ...

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۳:۱۷

متاسفانه عده ای از ما در مملکت بر طبل اعدام می کوبند در حالیکه اعدام در حال رخت بربستن از کشورهای پیشرفته است. جالبه از زمان حذف اعدام جرم و جنایت کمتر شده‌. هر مخالف اعدامی رو هم بجای پذیرش نظر مخالف میگن تو جای اونها نیستی و... من نظر خودم رو دارم چکار به نظر اونها دارم. صدها نفر هم هستن که می بخشن و خود قرآن بخشش را اولویت داده مخالف قرآن خدا که نیستیم انشالله

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۱:۱۴

اگه زنده باشه اون وقت چی

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۵:۵۸

سلام همون امام علی علیه السلام قاتل خودش رو نبخشید و قصاص کرد،نه یک ضربه بیشتر نه یک ضربه کمتر و خدا هم در قرآن میگه عضو در برابر عضو و جان در برابر جان.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۶:۵۵

لعنت برهرچی دل بی رحمه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۷:۰۸

اگه تو به جای پدرویامادر متوفی بودی چنین حرفی نمی زدی !!!!!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۲:۳۳

اگه یه عزیز شما رو از قصد بکشن و جسدش ناکجا آباد ول کنن چنین حرفی می‌زنید؟ میگذرین؟ به حرف آسونه. واقعا که هر دو خانواده نابود شدن.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۹:۲۲

بچشو تیکه تیکه کرده جنازشو انداخته تو سطل آشغال بعد میگی چی ......خوب کاری کردن که اعدامش کردن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۵:۰۵

منظورت دل بی رحم قاتل هست یا مقتول

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۰۰:۰۳

با مردن قاتل که مقتول زنده نمیشه ... زندان طولانی مدت کمک به اصلاحش میکرد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۰:۵۱

واقعا

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۷:۳۵

اگاهانه تصمیم به مرگ جوانی ، گرفتن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۵:۰۷

عجب،دختره تنها فرزند خونواده بوده نابغه ، بعدشم ،اینقدر زده سرش کتلتش کرده ،بعد عفو بخوره؟؟؟؟ خونواده خودت بود همبنکار رو میکردی؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۷:۴۰

حق که خدا در قرآن مجید فرموده اجرا شد وخداوند آگاه ودانا به همه چیز است اجرای حکم خدا از همه چیز بالاتر است ای صاحبان بصیرت

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۰:۰۶

ولی آیه بعد هم می‌گوید اگر گذشت کنید برای شما بهتر است و خداوند دوست دارد. البته حقیقتا برای خانواده مقتول سخت است بالاخره فرزندشان بوده نباید به راحتی از این مسائل گذشت. اما قاتل هشت سال در زندان حقیقتا سخت است.با چشمان خودم دیدم هجده ساله در زندان آمد بعد از بیست سال اعدام کردند دوستان بیست سال شوخی نیست.کافی نیست برای یک نفر،چیزی از آدم می ماند.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۱:۰۸

کجای دنیا وقتی یک نفر که هنوز به سن قانونی نرسیده و مرتکب جرمی میشه حکمش اعدامه؟؟؟ اصلا زیر سن ۱۸سال هنوز بخشهایی از مغز کامل نشده‌. تو ایران صبر میکنن بچه به سن ۱۸ سال برسه بعد اعدامش کنن. که چی بشه؟ صبرمیکنن بزرگ بشه بفهمه اشتباه کرده و بعدش زندگی رو از ش بگیرن؟؟؟ من خانواده مقتول و قضاوت نمیکنم. خیلی داغ سنگینی دیدن اما صدورحکم قصاص برای آرمان از بیخ و بن اشتباهه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۱:۵۸

قوه قضائیه واقعا خسته نباشی - تشکر

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۷:۲۱

خدا به حجاب و حیا و عدم روابط بی بند و باری با نامحرم هم حکم کرده که ظاهراً این دو خانواده و خصوصاً بچه‌هاشون معتقد و مقید نبودن متاسفانه!

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۷:۴۱

قصاص در قرآن آمده ولیکن به نظر من به احترام پرچم مقدس آقا امام رضا (ع) که به عنوان وساطت خادمین حرم آمده بودند بهتر بود گذشت میکردند ، و قصاص حق قانونی خانواده مقتول بوده

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۸:۰۴

حکم قصاص درست و به جا و حق شرعی ست همان امام عزیز هم نمیخواهد حقی ضایع شود اینجور مواقع حربه ای میشود برای نابکاران

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۲۳:۰۸

خوب میخواست غزله نمی رفت خونه ارمان ارمانم کار درستی نکرد اما اشتباه اول اخر غزاله کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۸:۲۴

خیلی سخته در این موارد نظر دادن، ولی به نظرم وقتی پرچم امام رضا میاد بهتر بود یه فرصت دیگه میدادن حداقل

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۸:۵۴

خیر نظر شما درست نیست پرچم آقا امام رضا آمده بوده که خانواده مقتول تصمیم درست و به حق خود را بگیرن و خللی در تصمیم شان بوجود نیاد که چنین شد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۳:۲۳

چه کسی خدام امام رضا رو دعوت کرده، این سو استفاده از اسم امام رضا ست

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۴:۲۴

چون مادر پسره دندان پزشک و یحتمل پدر هم ثروتمند تا جایی که تونستن فشار وارد کردن که رضایت بگیرن ، اما نه داداش ، قصاص حقشون بود و باید میرفت بالای چوبه دار ، من دو تا دختر دارم و درک میکنم یعنی چی

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۴:۳۲

بله منم با نظر جنابعالی موافقم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۰۹:۱۱

یعنی میگی یه پرچم ارزشش از دستورات الهی بالاتر است . همین جا هست که تکفیری ها میگویند شیعه کافر هست . کمی فکر کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۲:۳۳

هیچکس جز خدا حق گرفتن جون هیچکسی رو نداره اعدام بدترین کار دنیاست و حتی اگه قتل عمد هم باشه هیچکسی حق اعدام نداره باید حبس ابد باشه بازم میگم هیچکسی حتی قران ک نوشته شده ک احتمال درست بودن اینکه کلام خدا این باشه که جون کسی رو میشه گرفت صفر درصده. قران هم همچین حقی نداره

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۷:۴۳

چرا خانواده ی مقتول رو در این شرایط روانی سخت قرار دادین؟ خوب کاری کردن رضایت ندادن....

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۱:۲۲

باید میبخشیدن چون هر دو کوک بودن ارمان از نظر سن کوچک بوده دوره بلوغ واقعا سخت بوده که در اون موقع چه اتفاقی افتاده که دست به هم چه کار بچه گانه ای زده

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۲:۲۴

اگر درشرایط سخت گذاشتن پس چرا رضایت ندادند چرا هیچکس نمیگه غزاله تو خانه ارمان چی میکرده چرا نمیگن با احساس ارمان بازی کرده کار ارمان اشتباه درست کسی منکر نمیشه اما اگ غزاله نمیرفته اونجا این اتفاق نمیفتاده بعدش حجاب هم چیز خوبیه که در قران سفارش شده چرا همه بلدن بگن قران حقو به خانواده مقتول میده اما بلد نیستند بگن قران حجب وحیا رو هم دوست داره پس همه حقو به غزاله ندین

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۶ ۰۱:۴۱

اگه میدونست میگفت چرا باید بشینه تو زندان درس بخونه که‌ازاد شه اگه می خواست نگه که جسد رو کجا گذاشته درس نمیخوند

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۷:۴۵

غزاله بی گناه و بی دفاع به قتل رسیده و جسدش ناپدید شده ،اما آرمان به گناه قتل عمد به قصاص محکوم شده و این حکم طبق دستور دین و قرآن و برای بازدارندگی و عبرت است.پس اصرار دیگران نه تنها منطقی نیست بلکه سبب تکرار این گونه جرم ها میشود.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۹:۲۵

میخای بگی حقوق خوندی عمو انشالا که دکترا بگیری و کار هم بهت بدهند البته هزینه نکن چون ساعتی 6هزارتومن تدریس میکنی میکانیکی بهترهذ

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۲۲:۲۷

دقیقآ متین

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۰۸:۴۷

خدالعنت.کند.پدر.ومادرغزاله.را.من.ازحرم.امام.رضااینومیگم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۷:۵۸

آفرین

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۸:۰۳

بیخود از پرچم مطهر امام رضا ع مایه گذاشتن،این خودشیرینیا چیه،همه ی مقدسات رو بازی میگیرن برای خودشیرینی....اه.اه...قاتل بود باید قصاص میشد،خودتونو بذارین جای اون مادر و پدر مظلوم غزاله....قصاص درس ترین کار بود،عبرت بشه برای بقیه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۸:۱۳

حرف مفت نزن لطفا. هیچ کسی حقیقتو نمیدونه. از کجا معلوم دختره حمله نکرده باشه و او دفاع نکرده باشه؟ حالا تو قاضی شدی برا ما اینجا؟ خوب بود خودتو میگرفتن اعدام میکردن؟ پشت سر مرده حرف نزنید

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۹:۴۶

حالا اونوری ها کاسه داغ تر از آش هستند مگر فشار روحی روانی خانواده مقتول برایشان اهمیتی دارد ؟اصلا اونا که قاتلین،را در اطاق گاز خفه میکنند .

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۹:۵۸

حقش اعدام بود وساطت دراین مورد بی معناست

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۲۱:۱۶

احمق ترین افرادکسانی هستند،که بدنبال جلب رضایت خانواده مقتولین وتبرعه متهمین هستند،این افراد باعث بی ارزش شدن هنجارهای اجتماعی و ناامنی در جامعه می‌شوند. حکم قصاص کاملا قانونی و شرعی است،وباید بی درنگ انجام می‌شد.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۲۱:۴۰

قوه قضاییه اتفاقا کوتاهی،کرده موضوع قصاص هشت سال طول کشید حق را مطابق قانون به حقدارباید داد قوه قضاییه اطاله دادرسی کرده که رضایت خانواده مقتول بیچاره وقربانی جنایت را اخذ کندما در هیچ قانونی اصل برگذشت نداریم بیچاره خانواده مقتول در این هشت ساله تحمیلی چه ها کشیده چه مصیبتی را دیده قاضی پرونده باید توبیخ می شد که نشد ه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۲۱:۵۴

بنظربنده عدالت درجامعه اجراشده ودرس عبرت وپیشگبری ازوقوع جرم باشد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۲۲:۵۰

خیلی هم عالی

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۰:۲۱

حق هرکی خربزه میخوره پتی لرزشم میشینه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۰:۳۷

دوست عزیز خودشیرینی نبود خواستند جوانی را نجات بدهند درست است قصاص حق خانواده مقتول بود ولی اگه رضایت میدادند بهتر بود

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۱:۳۱

امام علی فرمودند لذتی که در بخشش هست در انتقام نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۲:۱۵

واقعا من با حرف های مادر غزاله بعدازحکم کاملا قانع شدم چرامادرآرمان نباید هیچ اهمیتی به خانواده مقتول نمی‌داد شاید واقعا یه حادثه بوده

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۲:۲۸

بازهم قضاوت کردید

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۳:۱۷

خداوند به همه پدر و مادران حتی به پدر و مادر آرمان بابا نادانی آرمان که جوان بوده فقط صبر بده خیلی دلم برای آرمان سوخت خیلی میدونم فقط نادان بوده

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۶:۱۳

جوان مردم را برده کشته جسدش هم که معلوم نیست کجاست اون رفته اند خدام امام رضا آورده اند حیا هم چیز خوبیه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۷:۲۶

چندتادخترداری اگه مثل غزاله هستن برگردبه دوره جاهلیت زنده بگورشون کن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۷:۳۱

نباید رضایت بدهد باید اعدامش کنند تا درس عبرت بشود برای دیگران مخصوصآ دختر بیگناه اگه پسر هم بود مشکلی نبود دختر بدبخت ضعیف...خدا ازش نگذره

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۷:۴۸

جمع کنید بابا این حرفا رو عقب مونده های بدبخت

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۷:۴۹

حقی بوده در اختیار صاحب حق. البته که خانواده دوم هم داغدار شدند اما این دلیلی بر اجبار خانواده اون دختر خانم برای گذشت نیست به نظرم.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۷:۵۳

این قصاص حکم خداست والبته عبرتی برای همه .

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۸:۵۲

به من نظر خانواده غزاله کار درستی کردن. احسنت به قوه قضاییه.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۰:۰۸

آفرین به خانواده غزاله خداوند دخترشون و رحمت کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۰:۵۱

بله منم موافقم با نظر شما یک دختر بی گناه را کشت و جسدش را حتی به پدرو مادر غزاله نشان نداد که حتی با جسد دخترشون آرام بشن اعدام بهترین عدالته و خداوند و پیامبرانم هم تنبیه را توصیه کردن و بخشش را ولی باید از این دو عبارت در جا و مکان مناسب با شرایطش استفاده بشه و اعدام هم بهترین راه بود

avatar

حرکت قاضی جهت سازش اشتباه بوده رضایت تا رضایت داریم در بعضی مواقع رضایت به معنای ظلم تعبیر می‌شود اما در جایی رضایت به معنای ایثار معنا پیدا می‌کنه در چنین قتل‌ها اگر رضایت داده شود ترس از مجرمین خطرناک ریخته میشه و پیش خودشون میگن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۱:۱۱

سلام.دقیقابه دخترمردم دست پیداکردی تازه باضربات بی رحمانه به قتل رسوندی بعدشم گذاشتی توسطل زباله آیاانسان بودی اون موقع موقع قتل چراکمی فکرنکردی به فکربچه مردم وخانواده اش نبودی.به هرحال سخت بودبرای هردوطرف خداهردوتارو بیامرزه.ودرس عبرت برای همه ما

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۱:۳۳

به نظر من پدر ومادر غزاله میگفتند به این شرط رضایت میدهیم که با خواهر خودت هم همین رفتار را کنی آیا راضی میشوی ما رضایت میدهیم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۲:۰۷

درست امام رضا هم راضی نیست یکی قتل کنه اونم ب این صورت اصلا معلوم نیست دختره رو چیکارش کردن ا بیچاره مادر غزاله میدونید چیا نمیکشه دخترام کجاست.. چکارش شد 😓😓

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۲:۱۶

در اسلام رأفت اسلامی وجود دارد اگر خانواده مرحوم غزاله به مبانی مقدس دین اسلام معتقد بودن می‌بخشیدن درسته حق شرعی و قانونی دارند ولی از نظر علمی احتمالات صفر نمیشه درصد بسیار ناچیز بدیم که غزاله زنده باشه اتفاق وحشتناک بوده است به نظرم باید می‌بخشیدن چون هر دو بچه بودن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۴:۲۷

چی میشه گفت ولی با اعدام جلوی جرم و جنایت رو نمیشه گرفت این قتل واسه چند سال پیش هستش از اون موقع تا الان جنایت صد برابر شده و اعدام جلوی چیزی رو نمیگیره آموزش و تربیت باعث میشه که جنایت کم بشه نه قصاص

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۴:۴۱

خدا نکند در چنین موقعیتی گرفتار شویم. خدا به داد پدر و مادر هر دو برسد.متأسفانه کوتاهی پدر و مادر در تربیت فرزند و دوری از سفارشات دینی مسبب اینگونه حوادث برای جوانان است

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۴:۵۷

دقیقا چرا برا ی جانی ک دختر مردم کشته و نمیگه حتی جسدش کجاست،پای امام رضا رو وسط میکشین...این عدل الهی بوده ک قصاص شد...

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۵:۵۶

حقش قصاص بود ولی کلا مقصر اصلی پدر و مخصوصاااا مادران هستند ک انقدر اهمال و کوتاهی میکنن در مورد فرزندانشان و در تربیت اسلامی و رعایت حد و حدود محرم و نامحرم کوتاهی کردن و باعث مرگ دو جوان شدن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۵:۵۶

اقا قتل کرده باید قصاص بشه تا عدالت برقرار بشه اگه اینجوری باشه برا همه زندانیایی ک قتل کردن انجام بشه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۷:۲۶

خب حالا قصاص کردند چی شد؟ جامعه اصلاح شد؟ آیا اصلاح شده در طول سال‌ها که اعدام ها صورت گرفته!!؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۸:۱۱

اتفاق میوفته..خودت را زره ای بذار جای پدر آرمان چکار می‌کردی؟🤔فکرش رو بکن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۹:۳۳

آفرین به خانواده غزاله. احسنت به استقامت این خانواده حقش بود که اعدام بشه.واقعا این افراد شاغل قضایی چه روی دارن که این همه اسرار داشتن رضایت بده آخه برای چی این گونه افراد باید هر چه زودتر از این هم حکم اجرا می‌کردن. هیچ حیوان درنده هم این کار را نمی کرد ببینید یه حیوان درنده اگر چیزی میخوره مابقی اجساد را همون جا رها می‌کنه درود به خانواده شکور

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۲۰:۲۴

احسند، فرمابش شمادرسته، ولی درکل خانواده هردوطرف مقصرند، چراکه بی توجهی نسبت به فرزندان اوناروازمسیرخارج میکنه، والدین فکرمیکنندفقط بایدازلحاظ رفاه فرزندان روساپرت کرد،، خیر،، والدین هرروزبایدراهکارزندگی کردن درست روبه فرزندان اموزش بدن، چرادرخانوادهای فقیروتهی دست این اتفاقات کمتره، بیشتراندیشه کنبید. 🙏🙏🙏

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۲۱:۳۶

نیست تا حالا خیلی درس عبرت شده و دیگه وجود نداره .این حرف مفته ایا با اعدام اون شخص غزاله برگشت .چیزی دست خانواده اونارو گرفت .همین الان حاضرم قسم بخورم پشیمانه شاید به زبان نیاره ولی پشیمانه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۲۳:۳۴

احسنت

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۲۳:۵۳

وباید اعدام میشد چرا جسد رو گم وگور گرد هر کی باشه رضایت نمیده چند ساله که پدر مادرش انتظار حداقل جسد رو میکشن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۰۰:۰۸

نبایداعدامش میکردن اعدام حقش نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۰۰:۴۵

ی سوال ذهنم رو درگیر کرده اول اینکه خدا برا هیچکسی همچین سرنوشت تلخی رو نخواد بعدشم آیا اگه این دو جوان از خانواده فقیر جامعه بودن که پدر و مادراشونم سواد چندانی نداشتن آیا این همه جلسات و خادم و هنرمندان پا پیش میذاشتین برای رضایت؟؟؟؟چرا فقط اینا انقدر رمانتیک بودن....خدایا خودت همه مارو عاقبت بخیر بفرما آمین

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۰۱:۳۹

رضایت دهید چون خون رو با خون نمی شوند خون رو با آب میشورند دخترتان در دنیای حق قرار گرفته ولی اینها بگذارید در این دنیا خدا تقاص کارش رو بگیره شما مجازات نکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۰۱:۴۰

ببخشینش

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۰۱:۵۵

احسنت👍👍👍

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۰۹:۰۸

س. خیلی کار خوبی نبود با این کار دخترش برگشت بعدم هر کسی دل بخشیدن نداره چوب این کارشون رو خواهند خورد اون یک اتفاق بود

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۱:۲۹

اگر همین اتفاق برای خودت بشه همین حرف میزدی خوب فکر کن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۱:۳۲

و خداوند بر هر چیزی آگاه و بیناست. هر چه هست از قامت ناساز بی اندام ماست وزنه تشریف تو بر بالای کس انکار نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۱:۵۲

همون امام هم گفتن به خلوت یه مرد نا محرم نرو

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۲:۰۹

کسی که قتل کرد باید قصاص بشه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۲:۱۸

اصلا چرا باید تو این سن به فکر ازدواج باشن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۲:۲۸

وقتی جای جسد نمی‌گفت بری چی بهش رضایت بدن چرا این خادم های عزیز برای پیدا شدن جسد تلاش نکردن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۲:۳۶

اینجور آدمایی که اینچنین دختر بزرگ کردن اصلا معنی پرچم امام رضا رانمیفهمن معنی واسطه شدن یک امام رانمیفهمن اگر تربیتشون صحیح بود دخترشون نمیرفت خونه پسرنامحرم، نه اینکه تربیت آرمان خوب بوده باشه ولی لااقل توبه کرد وتلاش کرد برای تغییرسرنوشتش وچه بسا اگر میماند فرد بسیارمفیدی بود ولی اوناییکه انقدر بیوجدان وبی انصاف بودند وگذشت نکردندچطور تاآخرعمر میخوان بین مردم زندگی کنن بااین روحیه پرازکینه وخشم و.... واقعا تأسف براشون فقط وفقط

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۲:۴۳

اگرپسریابرادرشماجای آرمان بودبازهم همین حرفومیزدین آرمان ناخواسته وبچه گانه مرتکب این جنایت شد ضمناً هیچ کسی نمیتونه خانواده مقتول وقاتلودرک کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۳:۲۷

مقصر خود دختر بوده مقصر مادر دختر بوده چرا دخترش را ول کرده تو خیابون ها میخواست خوب نگهش دارد که اون جوون بیگناه پای چوبه دار نرد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۳:۳۴

دقیقا درست میفرمایید بدم میاد ازاین کارای خودشیرینی

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۴:۴۰

خدا هر دو را رحمت کند روحشان شاد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۵:۰۵

یاشا

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۵:۲۳

هرکسی دیگر هم جای خانواده غزاله بود همین کاررو می‌کرد جگر گوششون رو با میله بارفیکس زده کشته بعد هم انداخته تو آشغالا رضایت حق نبود.... روح هردوشون شاد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۶:۰۶

به نظرمن حکم حکم خداست غزاله بی گناه بود ولی ارمان گناه کار

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۶:۳۸

چرا وقتی اطلاع درستی ندارید حرف از قران میزنید برید اول قران رو بخونید بعد بیایید نظر بدین تو قران خداوند فرموده خون در مقابل خون درسته ولی در ادامش فرمودند گرچه گذشت و ببخشش برایتان بهتر است خداوند خودش فرموده ببخش تا بخشیده شوی پس لطفا جوگیر نشید

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۲۱:۳۷

بجای اون پسر پدر و مادر دختر باید قصاص می‌شدند که باعث بدبختی جووناشون شدند کسانی که برای هوا و هوس به کشور خارجی سفر می‌کنند و روح بچه هاشونو نابود می‌کنند از امام رضا علیه السلام چه می‌فهمند

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۶ ۰۰:۰۸

خوب شد اعدامش کردن واگر نه همه به امید بخشش هر کار دلشون میخواست میکردن موقعی که شیر میشن که حالیشون نیست چکار میکنن وقتی گیر میفتن میشن مظلوم عالم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۸:۲۰

درودبرخانواده شکور که یک قاتل جانی را به سزای عملش رساندند

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۸:۲۳

سخن من باخانواده شکور است شما که قصد نبخشیدن داشتید چرا قاتل وخانواده اش رازجرکش کردید. همان 8سال پیش قصاص می کردین،

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۸:۲۹

گناهکار واقعی غزاله است. یک دختر مجردداخل خانه یک پسر چکار می کنه؟؟ کسی که باپای خودش وبااختیار به قربانگاه میره، خونش گردن خودشه.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۸:۳۱

خانواده مقتول علیرغم محق بودن و سالهایی که با درد و اندوه سپری کردند به جای واگذاری قاتل به خداوند بزرگی که بر پیدا و پنهان ماجرا آگاه است جنازه پوسیده فرزند را بر رحمت و بخشش الهی و آرامش درون ترجیح دادند...

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۸:۳۸

شما شرط گذاشتید آرمان جای غزاله رو بگه تا ببخشیدش نه؟ میدونستی چنین چیزی غیرممکن برا همین این شرط گذاشتین؟ آرمان ک گفت داخل سطل انداخته از کجا بدونه کجاست؟ مگر نگفتن غزاله در دبی دیده شده؟چرا یک درصد شک نکردید ک شاید درست باشع و حکم رو ب تعویق بندازین؟حکم آرمان باز هم میتونست اجرا بشه ولی اگر بمیره و یک درصد غزاله پیدا شه بعد چی؟این حکم حتی از طرف دادگاه هم بنظرم باید بهش نقد بشه ک این حرف بیان شده چرا تحقیق نکردن در موردش؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۸:۵۴

فقط و فقط خداوند است که می‌تواند جان یک انسان را بگیرد و به هیچ انسانی حق گرفتن جان یک انسان دیگری را نداده و نخواهد داد .

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۹:۰۸

باید این آرمان ها رو جلوی چشم همه داخل چرخ گوشت کنن تا تکلیف برهمگان روشن بشه،فقط یه مادر حال مادر مقتول رو میفهمه...

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۹:۱۳

حقش اعدام بود

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۹:۱۹

حق با والدین غزاله است. دلشون اینجوری اروم گرفت . کسی که بتونه تو این سن قتل انجام بده ، تکران اون بعید نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۹:۲۲

حالا بگید قوه قضاییه بد خب وقتی مجلس میخواد طرح افزایش حقوق کارکنان قوه قضاییه رو ببره تو صحن همه کارمندان بقیه ادارات فارغ از سختی و مشقت این شغل که حقوق خیلی پایینی دارند اعتراض میکنند که تصویب نشه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۹:۲۵

عدالت اجرا شد وباید هم اجرا میشد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۹:۴۱

متاسفم برا دخالتهای خاله سوسکه که فکر میکنه خیلی خردمندانه و بزرگوارانه هست ولی نمیدونه با این کارها فقط عواطف ادمهای جوانمرد و عدالتخواه رو جریحه دار میکنند. خاله سوسک#خاله خرسی#

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۹:۵۹

قصاص کردن قاتل طبق قوانین قضائی یک نوع مجازات قانونی است و در این زمینه جای شک وشبهه ای وجود ندارد اما آنچه آزار دهنده است قصاص قاتل نیست بلکه وقوع جنایت چرا باید اینگونه جنایت ها وجود داشته باشد براستی علل در چیست؟؟؟؟ چرا شرایطی پیش نمیاید که جنایت به وجود نیاید و پس از وقوع جنایت با مجازات کردن قاتل معلول دیگر تاجنایت بعدی وجودندارد.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۲۰:۱۹

فقط پروردگار میتونه جون بگیره، مجازات اعدام انسانی نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۲۰:۲۷

با سلام امیدوارم در هیچ نکته ای از جهان شاهد چنین اتفاقات ناخوشایندی نگردیم... قصاص قاتل برای اصلاح جامعه مفید میباشد لیکن اهم موضوع این بود که قاتل در زمان قتل به سن قانونی نرسیده بود و بدتر از همه رسانه ای شدن قصاص بود... و خانواده ای دیگر به عزا نشست

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۲۰:۳۱

حق به حقدار رسید و حکم خدا اجرا شد. الحمد لله رب العالمین

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۲۰:۳۲

وَ لَكُمْ فِي الْقِصٰاصِ حَيٰاةٌ يٰا أُولِي الْأَلْبٰابِ

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۲۰:۳۸

دیگر گذشت و بخشش را باید در افسانه ها و داستانهای دور یافت، همه ما انسانها مدام در حال اشتباه کردن هستیم و پر از اشتباهات ریز و درشت میباشیم و همه نیز این توقع و درخواست را داریم که خداوند قادر و بزرگ ما را ببخشد اما خودمان قادر به بخشیدن دیگران نیستیم و مجازات را ترجیح میدهیم، خدا رحمتش کند و او را ببخشد و بیامرزد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۲۰:۵۶

تو سن پایین قتل انجام داده.از قبل هم برنامه ای نداشته و از عصبانیت لحظه ای این حرکت انجام داده. ای کاش پدر و مادرش بجای اینکه ی لشگر آدم از همه جا بیارن و کلی هزینه کنن با پسرشون صحبت میکردن تا بگه با جسد چکار کرده و واقعیت رو بگه.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۲۱:۰۵

من تعجب می کنم که چطور کسی را که به حکم خدا گردن نهاده را محکوم به بی رحمی وبی انصافی می کنیم .

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۲۱:۱۰

اینجا مشخص میشه چقدر خداوند بخشنده و مهربان است بخشش کار هرکس نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۲۱:۱۴

مگر رضایت بازورقابل قبول است درود برقوه قضاییه قصاص حکم خداست کاربجایی کردن قصاص کردن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۲۱:۱۸

حق خانواده شکور بود باید همچنین آدمها محو شوند

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۲۱:۲۳

قران میفرماید درقصاص برای شما حیات وزندگی است یعنی قصاص امنییت اوراست

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۲۱:۳۰

منم جای والدین غزاله بودم نمی بخشیدم بخشش برای مسایل پیش پا افتاده است نه قتل و گرفتن جان یک عزیز قوه قضاییه هم اشتباه کرده این موضوع رو هست سال طول داده و خانواده غزاله رو عذاب داده باید همون سال اول اعدامش میکرد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۲۱:۳۸

قصاص حق شرعی وقانونی خانواده مقتول بوده واینقدسماجت در گرفتن رضایت ازخانواده مقتول باعث لوث شدن حکم خدا وقرآن میشه،تا باشه درس عبرتی باشه برای نابکاران

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۲۱:۳۸

به اعتقاد من اگر جوان کار داشته باشد و حقوق مکفی و آینده ای روشن هیچ کدام از این جنایت ها در کشور رخ نخواهد داد متاسفانه دولت ها بجای اینکه در ایجاد شغل و مهار تورم کوشا باشند با سیاست های غلط, خود موجب تعطیلی بسیاری از کارخانجات گردیده و هیچ قدمی دراین راه بر نداشتند.و تمام.وقت خودرای صرف کارهای بیهوده نمودند

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۲۱:۴۳

افرین به خانواده شکور که رضایت ندانند و این جانی وحشی قصاص شد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۲۳:۴۶

آیا شما فکر کردید چرا جنازه مرحومه چرا پیدا نشد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۲۳:۴۹

خانواده مقتول حتی یک سنگ قبر هم بجه شان نداشت !چطور به این کار کثیف و وحشتناک رضایت به ازادی میدادن ؟!قصاص حقش بود

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۰:۰۰

حق داره رضایت نده، مادر تو ذهن و فکرش این هس و همش منتظر دخترش هس که بیاد، کشتی‌ چرا جسدش محو کردی، اگه جسدش بود حداقل میدونست تو قبرستون هس و میرفت سر قبرش آروم میشد ولی حالا نه چون همیشه فکر میکنه رفته بیرون و میادش، طرف اصلا انگار نه انگار آدم کشته تو سن 17 سالگی چقد آدم پستی بوده با اون سن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۰:۰۱

.....حتی جسد دخترشون هم گیر نیومده اونوقت ببخشند؟ .مطمئن باش حد اکثر یکسال زمان لازمه تا همه چی فراموش بشه .و این پسرقاتل دوباره غلط میکرد و یه خلاف دیگه.بهتر که مرد.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۰:۰۷

حقشه نباید به این راحتیا می کشتنش باید زجر میکشید بازم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۰:۱۰

خانواده شکور دخترشان زنده شد،چه خوب بود به حرمت پرچم حرم امام رضا گذشت میکردند

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۰:۱۳

عاشق انتقامم ولی بخشش شیرینی توش هس که نمیشه وصفش کرد. هیچکس

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۰:۲۲

بسیار کار خوبی کردند که قصاص انجام شد،اگر بعد از هر قتلی قرار باشد بخشش باشد دیگر قتل یک چیز عادی میشود .

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۰:۲۳

بازم خوب عدالت اجرا شد همیشه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۰:۳۲

روح جفتشون شاد.قضاوت ممنوع.گناهشون شستن ممنوع

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۰:۴۵

اعدامش کنید بره پی کاره

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۱:۰۱

خداییش دار زدن واسش کم بود باید مینداختنش تو چرخ گوشت و چرخ کرده هاش هم تو اسید بلکه جیگر تف دیده و داغدار مادرش بعد ازین چند سال آروم بشه آره شاید فکر کنین قساوت و ..... اما آیا کشتن و سپردن جسد تو زباله و سربه نیست کردن قساوت نیست پس چیه ؟ عشقه پسره به دختره ؟ اونقدر عاشقش بوده که جنازه ش هم محو کرده بدبخت مادرش کجا بره واسه دخترش فاتحه بخونه تو زباله ها یا ؟ ! ای بیچاره خانواده ی دختره

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۱:۰۶

آفرین تا درس عبرتی شود برای دیگران که تکرار نشود اگر گذشت می‌کردید واقعا از شما ناراحت میشدیم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۱:۱۰

ضمن عرض تسلیت، از شواهد امر مشخصه خانواده آرمان و خود آرمان در کشف حقیقت هیچ گونه همکاری را با خانواده مقتول و دستگاه قضایی نداشته اند چطور انتظار بخشش داشته اند؟؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۱:۱۱

خدا هر دو را رحمت کنه برای خانوادهاشون صبری عطا کنه الهی آمین

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۱:۳۲

تاحالا نشنیده بودم خود قوه قضاییه هم برای رضایت واسطه بشه، الان چندساله که جلوی اجرای این حکم رو گرفتن، کاری به اینکه حقشذبود یا نبود ندارم و امیدوارم خدارحمتش کنه اما واقعا ایا ایشون به جای خاصی وصل بودن که از همه جهت اینهمه حمایت شدن؟ چرا خادمین حرم امام رضا برای خیلی از افرادیذکه پرونده شون مبهم و گنگ بوده و بالای دار رفتن واسطه نشدن؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۱:۴۳

سلام. خدا هر دوی ایشان را رحمت کند. نارسائی های حاکمیتی کم نیستند! و باید رفع گردند.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۱:۵۶

مادر غزاله خیلی دل بزرگی داره که گفته بود فقط جای جسد رو بگو احتمال بخشش هست پس واقعا این خانواده دل بزرگی دارن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۲:۳۵

سلام کسی نمیدونه چرا و تهت چه شرایطی دست به قتل زده و یک لحظه جنون و اعصبانیت و یک عمر پشیمانی به نظر من باید حبس ابد بهش میدادن و کار در شرایط سخت چون هیچ انسانی حق اعدام کسی نداره چون جواب اشتباه با اشتباه نمیدن وگرنه از اون قاتل بدتر است چون قتل در یک لحظه و تحت شرایط خوااصی به وجود میاد ولی یک انسان اگاهانه اعدام کرد از اون قاتل که بدتر میشه ولی حبس ابد یک عمر ادم زجر میکشه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۲:۴۲

خوب شماها که اینقدر پافشاری کردید برای رضایت خانواده مقتول از قاضی دادگاه گرفته تا بقالی سر محل خوب چرا حکم اعدام میدید به قاتلان قانون اعدام را بردارید از کشور و خودتان را راحت کنید چطور به یک بیچاره که فقط به دلیل مشروب خوردن حکم اعدام میدید و راحت اعدام می‌کنید اما برای یک قاتل اینقدر دنبال اعدام نکردنش هستید

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۲:۴۳

از کجا معلوم؟ شاید دختر زنده است و از خونه فراری شده

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۲:۴۹

حمد و سپاس از آن خدایست که بر هرچیز توانا و داناست. یگانه خالق هستی در سوره بقره ، آیه ۱۷۹ به روشنی از قصاص نام برده است. قطعا مادر آرمان الان از اعدام پسرش دیونه شده، اما یادتون باشه همین پسر کسی‌ه که غزاله رو به قتل رسونده و مادر اون دختر رو دیونه کرده بود.از قدیم گفتن دست در برابر دست ، خون در برابر خون.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۳:۴۴

آفرین به قوه قضاییه که حق خانواده شکور زایع نشود

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۴:۰۷

این کارایعنی قاضی خودش میدونه حکم اشتباه داده واینجااین قاضی ووالدین غزاله وخودغزاله قاتل هستندوالبته غزاله مقصردرگیری احتمالی است وآرمان بیگناه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۵:۱۵

بخشش خوبه ولی خدایی این فرق میکنه یک قبر از دخترشون ندارن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۵:۳۷

دل بزرگ میخواست که تو نداشتی ،حالا شبها راحت بخواب ،

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۵:۵۲

خدا در قرآن فرمودند قصاص حقتونِ اما اگه ببخشید بهترِ. به هر حال اینجوری برای زندگی بعداز مرگ آرمان هم بهتر شد چون تاوان گناهشو همینجا پس داد وبی حساب شد.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۶:۰۹

کسانی دختردارن جلودختراتون بگیرن تاخون جونی مثل ارمان ریخته نشود چی توخونه پسره میخواست اگردختر من بود جسدش میدادن خودم میسوختش تا اکه ننگ خاک نجس نکنه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۶:۳۹

ارمان وغزاله راحت شدن...خدا به دل پدرومادرشون صبر بده

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۷:۲۲

اگر قصاص نباشد یک عده آسایش را از جامعه خواهند گرفت

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۷:۲۳

مگرتوایران چیزی به اسم قانون هست روزی این همه دراثر کرونا میمیرن کسی ازچینیا سوسک خور یک گله نکرد پولی به خانواده‌های داغ دیده ازسازمان جهانی دریافت میشه کجا میره قو قضائیه کجابرم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۷:۳۱

نفس در برابر نفس دختره با اعتماد خودشو به دست او سپرد اما اون حتی جای جسد نشود نداد خدا از سر تقصیراتش نگذره

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۷:۳۹

ادم یک لحظه غزاله رو تصور کنه تک و تنها و مظلوم کشته شد و به جسدش هم رحم نکرد اونو انداخت تو سطل اشغال چه انتظاری از پدر و مادر غزاله داشتند که این همه برای رضایت گرفتن فشار می آوردند؟! درسته در بخشش چیزی هست که در قصاص نیست ولی جایی واسه بخشش نذاشت واسشون.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۷:۴۸

قصاص حق مسلم است برای چنین جنایت.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۸:۰۱

عدالت اجرا شد اما پرچم‌امام رضا راباید قبول میکرد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۸:۱۲

چرا همه از اعدامش خوشحالن؟ درسته حق خانواده متوفی بود ولی اعدام یک انسان هیچ چیز را عوض نکرد چقدر بی رحم بودن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۸:۳۱

با احساسات پسر بازی شده بعدا گفته نمبخوامت دختره تنها تو خونه یه پسر نادان معلومه که این مصیبتا پیش میاد اهای مادرا پدر ها مواظب جوانانتان باشید ارتباطات نامشروع اخرش همینه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۸:۴۴

انا لله و انا الیه راجعون . سلام .چهره هردو را نگاه کنید ، زیبا ، تلنگری به پدر و مادرها که فرزندان خود را بدون تربیت صحیح بدست اجتماع می سپارند ، چقدر خانواده ، مدرسه ، دانشگاه ، جامعه ، مسوولین در این مردنها دخیلند؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۸:۵۷

چه بهتر بود که مادر غزاله از خانم فاطمه الگو می گرفت اون را می بخشید بخشش از علی مانده بود که قاتل خود را بخشید خدا رحمت کند خدایا خدایا در روز قیامت به فریادمان برس با این مسلمانیمان

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۹:۰۲

اجازه میدادین ،پدر و مادر آرمان ،ی مدرسه کوچک در نقطه محروم میساختند و رضایت میدادین ،غزاله از ثواب اون مدرسه خوشحال میشد ،نه از اعدام آرمان .مگه چ ایرادی داشت ی چیز خوبی رو بدعت گذاری میکردید .الان مثلا چی کردین؟؟؟؟؟!!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۹:۰۳

کاملا حق داشتند، آدم یه لحظه خودش رو بگذاره جای پدر و مادر این دختر ، دیگه حرف از بخشش نخواهد زد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۹:۰۸

وامانظرملاحظه میکنیدهرکسی بخوداجازه میدهدانسانی رابخاطرخلاف واهی وغیرواهی به آسانی بقتل برساندواین چندمین قتل هست؟بخاطرفرهنگ قاطی پاطی وغلط اسلام وجدانه ایانی خارجیه چیه نشانه این عکسالعملهای اجتمایی نسبت به یگدیگر!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۹:۱۲

دختر خودشو مقصر نمی دید که رفته خونه این پسر؟؟بعدم الکی میگن نامزد بودن. اگه نامزد بودن که مخالفتی برای رفت و امد وجود نداشت که بخاد تنهایی و یواشکی وقتی پدر و مادر آرمان نیستن بره. حالا این پسر اعدام شد جسد دخترت پیدا شد؟؟؟ یه شرطی گذاشته نشدنی. وقتی میگه انداختتش سطل آشعال، دیگه واینساده ببینه جسد رو کجا می برن که، ورنداشته قابش بگیره که حالا بهت بدتش. ما شرایط شما رو داشتیم ۹ سال قبل، ولی با رضایت، جان دوباره به اون فرد دادیم. و حالام که می بینیمش از گذشتمون پشیمون نیسیم. چون یه آدم فوق العاده سالم و درستی توی زندان بار اومد. طناب دار، و کابوس اعدام، از آدما، یک انسان جدید میسازه که قدر زندگی دوباره رو بدونن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۹:۱۵

بیش ازحد طول میدن برای قصاص روح غزاله شاد لعنت به قاتل😏😏روزانه پسرا روح هزار دختر میکشن،

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۹:۲۰

با کشتن اوچی شدی لاقل یک دیه خوب می‌گرفت پول که بهتر چی شداونم رفت زیر خاک حالابروبشین سرجات یکی دیگه داغ دارشد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۹:۲۸

خدارحمتشون کنه جفتشونه.اگه عدالت باید اجرا بشه چرااینقدراسراربرابخشش یه لحظه خودتونه جای خانواده غزاله بذاری بندگان خدارا گذاشتین تومنگنه که چی هشت ساله طولش دادین.مثل بقیه پرونده‌ای اقتصادی کشور.اینهادرس عبرت بشه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۹:۴۱

تشکر از قوه قضائیه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۹:۴۵

در عبن حالى كه قوه قضاييه فرصت هاى فراوانى ايجاد كرد كه شايد رضايت شاكى خصوصى فراهم شود ولى متاسفانه اين اتفاق نيافتاد و سر و صداى دشمنان بهانه جوى ايران مقيم خارج از كشور ياوه گويى را با بزرگ نمايى راه انداختند تا جايى كه ارمان را كودكى بى گناه ميدانند

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۹:۴۸

خدا لعنت کنه هر چی ادم ظالم و که راست راست تو دنیا میچرخن کسی نیست جلوشونو بگیره حقش بود باید اعدام میشد خدا به خانواده شکور صبر بزرگ عنایت کنه و خدا رحمت کنه غزاله رو 😔😔😔😔😔😔😔🖤🖤🖤🖤🖤

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۹:۵۳

قتل عمد باید قصاص شود عبرت برای سایرین

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۹:۵۴

همه چیز باید طبق قانون عمل بشه . وگرنه شهر میشه جنگل

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۹:۵۹

دست قوه قضائیه و خانواده ی مقتول درد نکنه .حقش بود با نامردی دختر مردم رو کشته جسدش رو هم نابود کرده ،دم خانواده مقتول گرم ،در قصاص زندگی هست ،باشد که دیگران عبرت بگیرن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۰:۱۸

مقصران اصلی خانوادها هستند که قبل از اینکه اتفاقی رخ بدهد این همه بی‌تفاوتی بین بچه‌هاشون انجام میدن که بعدش از این اتفاقات بد رخ می‌دهد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۰:۲۱

کسی که با قساوت دوست خودش را در ۱۷ سالگی می کشد ، وجودش برای جامعه و دنیا چه سودی دارد ، حقش همین اعدام بود

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۰:۲۴

کسی که نمیبخشه وکسی که قتل میکنه هردو باید بمیرند . که مردند واقعا که چه جوردرامده

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۰:۲۷

این افراد باید اعدام بشن، نه اینکه از خانواده مقتول بخوان که رضایت بده، اگر در سطل زباله هم بود پیدا میشد. کثافت این اعدام نصف حقش بوده، باید سنگ سار میشد.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۰:۵۸

به شدت اندوهگین شدم واشک ریختم اما برای هر دو طرف هم غزاله و پدرومادرش و هم آرمان و پدرومادرش .‌.آرمان این همه سال عذاب و زجر کشید تو زندان واقعا فاجعه ی دردناکی بود..حرفاتون داغی نباشه بر دل پدرو مادر آرمان..اینا الان داغدارن..به هرحال خانواده قاتل خود قاتل نیستن مگه اونها دراین قتل شریک بودن برای آرامششون دعا کنید نگید حقش بود و باعث بشید پدرو مادر آرمان بیشتر عذاب بکشند..اونها بالاخره پدرومادر بودن من از پسرشون حمایت نمیکنم اما حرفی هم نمیزنم در مورد قصاص..اشکام جاریه.. کاش ریشه یابی بشه این حادثه اینکه کی مقصر بود چرا این اتفاق هولناک افتاد تا دیگه از این اتفاقها نیفته و خانواده های دیگری داغدار نشن..لطفا دعا کنید برای هر دو طرف..

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۱:۰۱

حق را خدا داند و‌بس هیچکدام از ما در جایگاهی نیستیم که قضاوت کنیم ... از اصل ظاهر و باطن قضیه خدا داند و بس اگر خانواده شکور و عبدالعالی کنترل بیشتری در کودکان بخرج میدادن نه خانواده ای در سوگ دخترش می نشست و نه جوانی پس از تحمل هفت سال حبس اعدام می شد ... نتیجه تربیت غلط منجر به این فاجعه دردناک شده ... غزاله و آرمان هفت سال پیش چند سال داشتن که رابطه داشته باشن؟ و قطعا یک اتفاق ، تهدید یا ؟؟؟؟ باعث شده این قتل رقم بخورد ... همه این اتفاقات بیانگر داشتن یک جامعه ناسالم و رفتارها ، و روابط غلط هست ... پس بهتر است همه مراقب خانواده خود چه فرزند پسر و دختر خود باشن تا چنین ضربه های روحی و روانی را برای خود هزینه نکنن .

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۱:۰۱

حق را خدا داند و‌بس هیچکدام از ما در جایگاهی نیستیم که قضاوت کنیم ... از اصل ظاهر و باطن قضیه خدا داند و بس اگر خانواده شکور و عبدالعالی کنترل بیشتری در کودکان بخرج میدادن نه خانواده ای در سوگ دخترش می نشست و نه جوانی پس از تحمل هفت سال حبس اعدام می شد ... نتیجه تربیت غلط منجر به این فاجعه دردناک شده ... غزاله و آرمان هفت سال پیش چند سال داشتن که رابطه داشته باشن؟ و قطعا یک اتفاق ، تهدید یا ؟؟؟؟ باعث شده این قتل رقم بخورد ... همه این اتفاقات بیانگر داشتن یک جامعه ناسالم و رفتارها ، و روابط غلط هست ... پس بهتر است همه مراقب خانواده خود چه فرزند پسر و دختر خود باشن تا چنین ضربه های روحی و روانی را برای خود هزینه نکنن .

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۱:۰۶

تشکر از خانواده غزاله بابت اجرای حکم باید دست مادر غزاله رو بوسید که رضایت نداد مادر غزاله نماینده همه مادرایی هستش که دختراشون رو با چنگ و دندون از دست پسرای سرکشی که به حکم مرد بودن دست به هر خلافی میزنن محافظت میکنن. تو جامعه ایی که به پسرها انقدر ازادی میدن بعید هم نیست چنین حرکات ناجوانمردانه و تا زمانیکه برای بعضی از پسرا هرزگی کردن جز خصلت مردانه بودنشون هست وبهش افتخار میکنن تا زمانیکه کتک زدن پرخاشگری جوونا پسر بچه ها جز خصلت مردانه هستش و سبب غرور خانوادس که بله مرد هستش میتونه هر اشتباهی کنه نباید بیشتر انتظار داشت باید این حکم اجرا میشد تا بقیه حساب کار دستشان بیاد فکر نکنن به صرف مرد بودن هر غلط کاری میتونن انجام بدن به صرف مرد بودن میتونن روی یه دختر مظلوم زور نمایی کنن و قلدر بازی دربیارن جای اینکه اینجا بشینید وهی بگیید گناه داشتن چرا بخشش ندادن بروید پسران خودتون رو جوانمرد بودن اموزش بدید که دختران زیبای سرزمین ما هر روز شاهد مردای گرگ صفتی که تعداشان هم کم نیست نشوند . ما درتربیت پسرا خیلی ضعیف عمل کردیم خیلی آزاد گزاشتیم واین هستش اون غرور کاذبی که ما در جووونا ایجاد کردیم این حس برتر بودن این که این اقا علاوه بر خونریزی سر اون خانم بارها لوله بارفیکس میزنه که زور آزمایی کنه قدرت و برتر بودن خودش رو نشون بده اینا از تربیت نادرست سرچشمه میگیره

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۱:۱۱

ایول حق اش بود اعدام بشه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۱:۱۶

خوب شد رضایت ندادن اگه این قصاص نمیشد ، دیگران هرکاری میخواستن انجام میدادن ! حتی جنازشم پیدا نشده حقش بود که به سزای کارش برسه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۱:۳۶

سلام پس طرفی که قصاص میکنه آگاهانه داره جون یک آدم رومیگیره ولی کسی که یک نفر وکشته شاید یک لحضه این جنون بهش دست داده ویک قتل ناخواسته بوده وماخدانیستیم که جون یه نفر بگیریم بایدمیسپردن دست خداواعدام نمیکردن باکشتن اون پسردخترشون که زنده نمیشه فقط عذاب وجدان خودشون رو یاد کردن مثل حدیثی که داریم میگه دربخشش لذتی است که درانتقام نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۱:۳۸

حکم قصاص بی رحمانه ترین احکام است که باید ملغی شود ما امروز زندگی می کنیم نه 1400 سال پیش .مانند همه کشورهای متمدن حکم قاتل بایستی حبس طویل المدت باشد تا به سزای اعمال خود برسد.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۱:۳۸

من درمقام قضاوت نیستم اما خانواده ی عزیز شکور بدانند والدین آرمان نیز کم ازآنهاضربه نخوردنند حال که گذشت لیکن اگر بخشش میکردند لذتی که در بخشش است آرامشی دیگر دارد دعا کنیم خداوند آنی کمتر ازآنی خودمان رابه خودمان واگذار نکند می بخشیدند چون آرمان سنی نداشت اما خداوند به هر دوخانواده آرامش وصبر عطا کند امیدوارم همه با هم باشیم وبه اعدام نه بگوییم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۱:۴۰

آخه خدا رحمتت کنه اگر دختر بیچاره رو کشتی لااقل جسدش رو توی سطل آشغال نمیذاشتی

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۱:۴۶

خانواده ها باید مراقب فرزندانشان باشن باید بدانند که فرزندانشان باکی میرن وبا کی مییاین تا این موردها پیش نیاید چون هیچ کس قاتل به دنیا نیامده

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۱:۵۳

این وسط 2فرضیه بیشتر وجود نداره یک:جسد قبل از حمل با ماشین زباله توسط شخص دیگری جابه جا شده و احتمال 80%مرده و طرفی که جابه جا کرده از ترس اینکه محکوم نشه جسد مفقود کرده بااینکه غزاله با همون امید 20%درصد زنده است و بخشی از مغزش دراثر ضربه به فراموشی همیشگی یا قطع نخاع شده وتوسط شخصی نگهداری میشود ... بااینکه جسد حمل شده به زباله دونی وهمونجا درزباله ها گم شده دراین فرضیه هم ممکنه توسط زباله جمع کنا جسد منتقل شده باشه باهمون احتمال 80%مرده بودن بودن همون20%زنده بودن..ایران نیازمند یک تیم تجسسی آموزش دیده و ریزبین هستش ..

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۲:۰۹

یگان فرزندش را نتونست درست تربیت کنه جوون دیگری گرفتارکرد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۲:۱۶

حق خانواده شکور بوده و تلاش شما عزیزان قابل ستایشه ولی میشه بخاطر رضای خدا وانسانیت گذشت کرد بازم روح هردو شاد باشه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۲:۲۶

خدا هر دوشونو بیامرزه نباید خانواده شکور رو قضاوت کنیم شاید هرکسی تنها فرزندش بی دلیل وبه این شکل کشته بشه نتونه قاتلشو ببخشه واقعا سخته خدا نصیب نکنه همش نگین چرا رضایت ندادن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۲:۲۶

میتونستن ببخشن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۲:۳۰

اگه پدر و مادر غزاله شکور اینقدر که برای قصاص تلاش کردند یک دهم این تلاش رو برای راهنمایی دخترشان انجام داده بودند هیچوقت این اتفاق نمی افتاد. اصلا چرا باید این دختر بره خونه یه غریبه که آخرش این بشه؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۲:۳۰

اگر بچه ها درست رفتار کنن وبه حرف پدرومادر برن خودسرانه هر کاری دلش میخواد انجام ندن اچه دختر چه پسر اینجوری نمیشه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۲:۳۵

بی رحم آرمان بودکه غزاله را کشته ودرسطل آشغال انداخته اگرقتلش عمدی نبود موقع صدمه دیدن غزاله آرمان اورازودبه بیمارستان می رساند پس حقش بود قصاص شود.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۲:۳۶

لعنت خداوند بر شیطان رجیم و هابیل و قابیل که کشتن را به انسان آموختند

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۲:۳۸

درود به خانوهده مقتول که پای دخترشان ایستادند تا عدالت اجرا بشه این قتل دعوا نبوده بکیم از سر عصبانیت و یا یک اتفاق بوده که پای گذشت به میان بیاد این خدا نیامرزیده جنایت کرده سزای جنایتکار گذشت نیست باید دادگاه این ماجرا را اینقدر کش نمیداد تا خانواده مقتول دلشون به رحم بیاد نمیدونم چرا قانون مملکت ما بیشتر از مظلوم و ستمدیده همیشه راه رو برا جنایتکاران و خائنین و عارتگران باز میکنه ، بهرحال عدالت اجرا شد ولی دیر هنگام ، باز درود به قاضی هایی که تحت هر شرایط کمی شرف در وجودشان مانده.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۲:۴۳

خدا بیامرزشون هر تو تموم شدن.ولی خدا به خانواده هاشون صبر بده

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۲:۴۵

چرا انقدر پا فشاری برای ببخشش. یه خانواده به خاطر بی عقلی این پسر سال هاست بدون قبر بچشون عزادارن و این همه اصرار درست نیست . واقعا خانواده ی غزالی کار بسیار بسیار درستی کردن روح دخترشون شاد🖤🖤🖤🙏🏻🙏🏻

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۲:۵۲

الحمدلله حق شرعی و قانونی اجرا شد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۲:۵۵

نباید اینقدر طول میدادن که دوخانواده از لحاظ روحی مثله بشوند قصاص حق خانواده مقتول بوده قوه قضاییه خیلی بیخود کرده اینقدر طول داده که پدر و مادر قاتل هم اینقدر اذیت بشن و هم پدر و مادر مقتول بهتره یاد بگیرن از مقدسات هم در اینجور جاها سوء استفاده نکنن حالا پدر و مادر مقتول هم تا اخر عمر عذاب وجدان میگیرند که آیا خوب کاری کردند به خادمین حرم گفتند نه؟! خدایا به مسئولین ما عقل سالم و پسران و دختران ما حیا و عفاف عطا کن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۳:۱۸

احسنت به خانواده مقتول

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۳:۱۹

آرمان عزیزم با رفتنت به اجبار با چشمهای حسرت زده دل همه ما مادران رو غمبار کردی تو نخبه ای بودی که فدای ندانم کاری چهارتا مادرو پدر نما شدی پسرم در شدیدترین حالت کرونا بودن که خبرت منو شوکه کرد وهنوز هم کنترل اشکم دستم نیست عزیزم من یکی از هموطنات بودم که لحظه به لحظه منتظر خبر بخشوده شدنت بودیم آرمان پسرم قسم به عمر و جوونیت که ازت گرفتند حتی وساطت امام رضا و کتاب مقدسمان افاقه نکرد دیگر هیچ خبری را نخواهم خواند وهیچ وقت فراموشت نخواهم کرد روحت شاد دانشجوی نخبه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۳:۱۹

این بخش‌ها غلط ترین حالت هست خریت هست... اگه این بلاها رو سر دختر خودتون درمی‌آورد باز دنبال بخشش بودید... دم این خانواده گرم که نه فریب پول رو خوردن نه فریب مارموزهای متقلبی که دنبال عفو وبخشش ند... ایول

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۴:۰۳

دیرحکم اجراشدوامیدوارم دراین کشور همیشه حق به حق داربدن واین حرکت درس وعبرتی باش برای متجاوزان به جسم وروح دیگری...!

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۴:۴۳

خدا هر دورا رحمت کند و بیامرزد از سر تقصیراتشون بگذرد و همچنین خداوند از سر تقصیرات همه ما بگذرد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۵:۰۰

هر دو خانواده حق داشتتند،تصمیم سختی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۵:۰۳

پدر قاتل از اعدام پسرش هم سواستفاده کرد و شروع به تهمت زدن به این آن کرد آیا واقعا این طور خانواده ای شایسته بخشش هستن؟؟؟ نه جای جسد مقتول را درست حسابی می گویند و هم آن مسخره بازی های طول این ۸ سال

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۵:۱۴

کاری ندارم ولی ایکاش قانون ما همه جا و برای مرد زن یکسان بود مثال می زنم پرونده ای بود که زنی از مرد بیگانه بچه دار شده بود ۷ سال هویت این بچه برای شوهر این زن مخفی بود حالا مرد هم برج ساز بوده و دوتا بچه دیگه هم داشتن مدتی بعد همین مرد متوجه میشه که بچه کوچکش بچه اش نبوده شکایت می کنه و به جای اینکه زن اعدام بشه ۹۹ ضربه شلاق محکوم شد بعدش همین زن در خواست مهریه داد و مهریش هم گرفت جالبه زن خیانت می کنه باردار میشه و علاوه بر اینکه اعدام نمی سه مهریش رو با پرویی تمام میگره و قانون هم مدافع حقوق ش است .

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۵:۱۶

هر کدوم از ماها‌ ک راحت در مورد این پرونده قضاوت میکنیم اگر خودمون یا یکی از اعضای خانواده امون بجای غزال بود قصاص رو حق خودمون میدونستیم و گذشت نمیکردیم و اگر جای آرمان یا خانواده اش بودیم با هزار توجیه قصاص رو حق خودمون نمیدونستیم و انتظار گذشت داشتیم و بدتر از پدرمادر ارمان ب پاهای ولی دم مقتول میوفتادیم تا گذشت کنند اما حالا راحت میگیم آرمان حقش بود! درسته ک خداوند قصاص رو حق خانواده مقتول دونسته اما از طرف دیگه گفته ک نجات جان یک انسان مساوی است با نجات کل بشر. و ب این طریق ب بنده هاش فهمونده ک گذشت نزد من ارزش زیادی داره! اما من از بعد حقوقی میخوام صحبت کنم ک برای مجرم دونستن هر فردی باید سه عنصر قانونی، روانی و مادی وجود داشته باشه و در این مورد عنصر قانونی و روانی موجود هست اما عنصر مادی جرم ک همون جسد هست موجود نیست و سوال اینجاست ک موجود نبودن عنصر مادی جرم قضات چجوری حکم ب قصاص صادر کردند و در دیوان هم تایید شده؟ بالاخره باید استخونی، پوستی، موی سری، چیزی پیدا میکردند اما اینکه بدون هیچ قسمتی از جسد حکم صادر کردند عجیبه!

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۵:۱۹

البته اینجا حق با خانواده غزاله بود و قوه قضاییه کاملا درست عمل کرد و جای تحسین داره

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۵:۲۱

درد قتل فرزند قابل درمان نیست. درود به قوه قضائیه که بدون روابط و مصلحت اندیشی ها قانون را اجرا کرد. ان شاالله قوه قضائیه همیشه قانون را ملاک قرار دهد تا مصلحت اندیشی و ... بخصوص در مفاسد اقتصادی

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۵:۳۷

اینکه قصاص حق اولیای دم بوده و در دین و درکتاب مقدس قران هم درموردش صحبت شده شکی نیست ولی غفلت و بی موسئولیتی خانواده مرحوم غزاله درمورد بی اطلاعی از اعمال فرزندشون ازجمله حضور در منزل یک مرد جوان رو هم نباید نادیده انگاشت و دراین پرونده به نظر خیلی مسایل باید بررسی بشه تا حقیقت روشن بشه.آرامش و ببخش الهی نصیب روح هر دو باش ان شاالله.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۵:۵۰

قصاص حقشه اگه بخوان وساطت رضایت بگیرن باید برای همه مجرمان وساطت کنن چون اونام حق دارند پس اگه عدالت میخوایید برقرار شه باید قصاص شه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۵:۵۰

خداروخوش میاد دختروجگرگوشه مردم رو بکشی وبرابرآشغال در سطل آشغال قراربدی؟ حقا که قصاص کمترین تنبیه است.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۶:۰۱

لذتی که در عفو هست در انتقام نیست. فکر نمی کنم حالا بعد از قصاص هم خانواده مقتول به آرامش رسیده باشند

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۶:۲۸

خاک برسر پدر غژاله دخترپررو بیشرم ک باپسرغریبه دوست شده کثافت

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۷:۰۷

خانواده غزاله شکور دوست داشت از اعدام قاتل دخترشان گذشت کند اما هم نحوه قتل و هم معدوم کردن جنازه و هم پیدا نشدن جنازه باعث شد آرمان مجازات و اعدام شود در هر صورت بقول پدر آرمان اشتباه احمقانه قتل باعث عذاب چندین ساله هر دو خانواده شد و سرنوشت و ناراحتی هر دو خانواده قلب هر آدمی را به درد می‌آورد خداوند از گناهان هر دو جوان درگذرد و به خانواده هر دو صبر عطا فرماید

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۷:۲۳

که چی مثلا؟ حالا انتقام گرفتید، یک داغ دیگه ایجاد شد، دلتون خنک شد!؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۷:۵۷

اکر زندانی سیاسی بود و مجکوم به اعدام بدون ایناینکه کسی را به قتل رسانده باشه باز هم برای نجاتش از پرچم امام رضا استفاده میکنید جرا توی این مملکت یک بام هزار هواست

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۸:۱۸

حق دارن خانواده دختر رضایت ندن مگه چه فرقی بین جان انسانها است باشد تا درس عبرتی باشه برا کسانی مرتکب جرم یا جنایت میشن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۸:۱۹

پدر ومادر ارمان به نظر میرسید ک خودشون بدن این دخترو بردن اهدا کردن دادن کسی . چون هم دکتر بودن و هم خیلی ادمای بدی بودن . این ک پسره لو نمیده علتش همینه ب خدا . یاعتراف از اینا بگیرین . دو ماه پیش ی دختر بدبخت رو بدنش رو برداشتند و استفاده کردن . اینم مگ میشه تو سطل زباله شهرداری نفهمه؟ واقعا مگه میشه؟ شهرداری پولو میبینه تو سطل ادم ب این گنده ای و قد بلندی رو نمیبینه ؟ برن خودشون خر کنن . پسره ب خاطر خانوادش چیزی نگفت . اینجای ک الان ما استیم اصلا امنیت نیست . خیابون ک میری در پاساژو در مغازه رو میخان ببندن . جدیدا همه دست ب یکی میکنن .

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۸:۴۴

وبازهم اظهارفضل ملت همیشه درصحنه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۸:۴۷

چرا سطل اشغال اخه دختر به اون ماهی.. بی معرفت حداقل عذاب وجدان می‌داشتی یه جا دفن میکردی

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۲۰:۰۰

گاهی حرف درست را نباید هم زد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۲۰:۰۹

ب نظر من خانواده مقتول بهترین کار رو انجام دادند

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۲۰:۱۶

ای دادوبیداد،، حالاکه باقصاص این فرزندوبه قتل رسیدن اون دخترپرونده بسته شد، ولی ازوالدین میخام ازسالیانی دورکه خودشان تشکیل خانواده دادن، درتنهایی خود، دوری درپرونده زندگی خودشون بزنند، وزندگی خودوفرزندانشون روموردبرسی قراربدن، که چرابایداین اتفاق میافتاد، کجای کاردرزندگیشون مشکل داشت، بعدازبرسی، نتیجه ای که میگیرندرسانه ای کنندوبه دیگروالدین بیاموزندچگونه زیستن را،، ووووو

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۲۰:۴۸

دلم از این قصه پر خون شد. خیلی دردناکه . دو خانواده جوانشون رو از دست دادن. یک لحظه شما به پدر و مادر آرمان فکر کنید که قراره جسد جوانشون رو از روی چوبه ی دار پایین بیارن. اون عزیزانی که دم از قرآن میزنن بدونن در خود قرآن توصیه به بخشش شده. توصیه شده که بهتر و اولی تر اینه که ببخشن . ای کاش بخشیده بودن و به حکم اولی و بهتر و برتر عمل کرده بودن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۲۰:۴۹

قانون باید اجرا بشه والا که سنگ روی سنگ بند نمیشه خودتونه بگذارید جای خانواده طرف مقابل ،بعدش هم یعنی چه دوست پسر ودوست دختر کار خلاف ،خلافه و عواقبی هم داره

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۲۰:۵۱

خیلی اتفاق دردناکی بوده هیچ قت نمیخوام تجربش کنم ادم نمیدونه حق رو به کی بده دوتا نوجوان کار بچگانه ای رو تبدیل به یه فاجعه کردن شاید ما هزار بار توزندگی عصبانی شدیم وکسی رو هول دادیم بدن شک ارمان قصد کشتن غزاله رو نداشته یه آدم بادستهای اون کشته شده مطمعنن خیلی وحشت کرده و اون کار اشتباه رو انجام داده که با میله بزنه توسرش وبندازه توسطل آشغال پدر ومادرهاشون خیلی گناه داشتن واقعا

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۲۱:۰۷

لعنت بر شیطان که در آرمان نفوذ کردکه قاتل در کمال خشم یا هر دلیل دیگه ای یا ترس، یا پنهان کاری جسد رو مفقود کرد. شاید اگر جسد پیدا میشد، خانواده دختره آرامش میگرفتند. خدایا لعنت بر شیطان رجیم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۲۱:۰۸

این اعدام ها هیچگونه درس عبرتی برای کسی نمیشه فقط فایده اش اینه اگر این پسر بخشیده میشد احتمال زیاد داشت دوباره قتل انجام بده

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۲۱:۲۹

چرا شهرداری و دیگر ارگانها در این چند سال و در همان موقع دنبال جسد نرفتن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۲۱:۵۰

آرمان خطا کرده شاید اگه تو سطل زباله نمی انداخت جسد پیدا میشد ولی حالا با اجرای حکم قصاص به جای یکی دوتا خانواده داغدار شدن کاش به جای قصاص واعدام حبس ابد میشد شاید در آیندا هم جسد اون دختر پیدا میشد دلم برای هردو خیلی میسوزه غم بزرگی دارم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۲۱:۵۴

اول به خانواده ها تسلیت میگم. اینو حرف نه از بابت احساسی میگم. زمانی که پرچم گنبد متبرک حرم امام رضا واسطه این مشکل شد. خانواده غزاله باید به حرمت امام رضا آرمان می بخشیدن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۲۲:۲۶

انشاءالله به امید روزی که تو ایران هم حکم اعدام لغو بشه با اعدام کردن مشکلات تربیتی جامعه حل نمیشه فقط جان انسانی که شاید اگر درجای دیگر وشرایطی بهتر به دنیا میامد هرگز کارش به جایی نمی رسید که پای چوبه دار بایستد گرفته میشه حیف حیف حیف ...

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۲۲:۴۱

دمشان گرم ک رضایت ندادند .حتی جسد و هم نداده نامرد .لعنت بهش

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۲۲:۵۲

اگر نبخشي در همين دنيا بخشيده نخواهي شد. ديني که يک بار قصاص را حق دانست ، هزار بار بر بخشش تاکيد کرد. مشکل جامعه ما آن است که از پکيج دين برخي ها را برداشته و برخي را وانهاده. آنچه که مانده از بي ديني هم کريه تر مي نمايد.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۲۳:۱۹

قصاص حق خانواده مقتول بوده ولی ای کاش گذشت میکردن گذشت کردن حس خیلی خوبی داره اینو کسایی میفهمن ک تو شرایط مشابه بودن وگذشت کردن ولی بهرجهت اینکه جسد پیدا نشده وظاهرا هم جای جسد رو نگفته بنظرم حقش بوده اعدام بشه خدا هردوشونو بیامرزد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۲۳:۳۱

باید اعدام بشه این دختر چه گناه کرده بیچاره

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۰۰:۳۶

تو از حقت نگذشتی خدا هم از گناهات تو اون دنیا نگذره

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۰۰:۵۰

خدارحمتشون کنه هردوشون وولی کاش میگفت جسددختربی گناه کجاکرده شایدمیبخشیدنش

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۰۱:۲۲

خداوند بیامرزدش

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۰۲:۳۷

چرا باید غزاله می رفت خونه ی آرمان با وجودی ک بزگترم بود آرمان ی جوون ناپخته بود سنش کم بود جوونی کرده ترسیده.عمدی در کار نبوده اتفاق بوده.حسد ناپدید شد اگه می دونست برای رهایی از خودش می گفت. ب امید روزی ک غزاله پیدا شه. خدا ب هر دو خانواده صبر بده

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۰۹:۴۱

خودتان را لحظه ای جای پدر ومادر غزاله بزارید رضایت باید میدادین .ها قانون جنگل داریم توایران در دستگاه قضا .قتل کرده سریع قصاص کنید .شده عادت دیگه توایران بزنی یکیو بکشی بعد چند نفر برن برا رضایت .تکه پارچه ای بیارند وکتابی .مگه میشه .اخه خون مردم بریزی بعد پولی بدی آزاد بشی .قانون باید بعداز ۶ ماه حکم اجرا کنه ...وکیل بگیرین .وکیل یعنی چه ها .کار چاق کنه بین متهم و دستگاه قضا باید اسمشو گذاشت

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۱:۰۷

به نظرم عدالت اجرا نشد چون قتل مربوط به زمان عدم بلوغ عقلی بود و قصاص در دو شرایط عدم بلوغ عقلی و بلوغ عقلی قعطا فاقد اعتبار است.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۱:۱۰

با سلام اون دختر بیگناه رو کشته با سنگدلی تمام جسدش رو انداخته تو آشغالا اصلا نباید برای همچین حیوونی وساطت کرد.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۱:۱۱

ینی سرویسمون کردید با این خبر بی محتوا خب ب درک درک سر جفتشونو گرفت این همه خبر تو این دنیا گیرش دادید تو این بسه دیگه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۲:۰۱

اون دختر به دست یه جوان ناآگاه وخام کشته شده ولی این پسربه دست دونفر عاقل!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۲:۲۶

سلام وقتی جسد پیدا نشده چطور قتل ثابت میشه! میگن قاتل اقرار کرده اما اگر پسره تصور کرده که طرف فوت کرده و در حقیقت فقط بیهوش شده باشه چطور؟ مسلمه که تا جسد پیدا نشه اقرار معتبر نیست.، فرض کنید دختره کسی پیدا کرده و شاید حافظه اش رو از دست داده باشه و یا به اجبار جایی نگهش داشتند و خیلی احتمالات دیگه. طبق قانون و شرع هر جا که شبهه وجود داشته باشه نمیشه حکم به قتل و قصاص صادر کرد.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۲:۵۸

با علی موافقم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۳:۰۲

انسان باید گذشت و عفو کنه تا خدا هم از آن افراد ها گذشت کند هر چند که کار اینطوری شده، بهترین تصمیم رضایت دادن است. شما رضایت بدید ما بقی را بسپارید بخدای متعال اگر قاتل باشد خدا باهاش می داند، اگه نه خدا جایگاه بهشت را به شما می دهد که بهتر اجراست.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۳:۰۴

با سلام خدمت کلیه کسانی که در قوه قضاييه وجدانن ودلسوزانه انجام شرح وظایف میکنند. قصاص حقشون بودولی دیگه گذشت نکردند.بیچاره خانواده ها

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۳:۳۰

ای کاش می بخشیدید. قصاص حق شماست ولی اجر بخشندگان با خدا است

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۳:۴۱

میدونم که حق آرمان اعدام بود اما او بچه بود نمیفهمید و شاید با قسط نزد اینا فقط کار های بد خانواده بود که آزاد میذاشتن و اجازه می‌دادند بچه ها هر کار کنند و بد شد که اعدام شد آنقدر تلاش کرد در زندان درس خوند اما همه چی تلف شد درسته که تنها بچه یک خانواده از دست رفت اما باید اونا عفو می‌کردند فقط زندان می‌دادند به هر چه حال خدا رحمتش کنه خدا به دو خانواده هم صبر بده

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۳:۴۳

خدا به انسان ها حرمت خاصی عطا فرموده و در این باره در قرآن می فرماید (اگر شما یک انسان را بکشید انگار که تمام انسان های عالم را کشته اید و اگر یک انسان را زنده کنید انگار تمام انسان های عالم را زنده کرده اید) حرمت انسان ها نزد خدا بالا و والا است. آرمان غزاله را کشت و حتی برای جسد بی‌جانش هم ارزش قاعل نشد. نه تنها روح انسان بلکه جسم انسان هم ارزش و احترام داره حتی اگر مرده باشه.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۳:۵۵

قصاص‌حقش‌بود

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۴:۳۲

جای همه خودتون گذاشتین .یکدفعه هم خودتون بزارید جای اون اعدامی ‌.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۴:۳۶

روحشان شاد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۴:۳۷

همه ما بچه ؛ خواهر و برادر و در کل خانواده داریم . بالاخره اون پسر با نامردی جان عزیز یه دختر رو گرفته پدر و مادر اون دختر چی کشیدن و حق قانونی داشتن که قصاص کنن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۴:۳۷

دو خانواده مساوی شدند حالا خانواده قاتل حال خانواده غزاله رو میفهمن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۴:۳۹

قصاص مرهمی بود ،برداغ پدر ومادر

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۴:۴۴

چه شباهت عجبیبی بین عکس قاتل و مقتول وجود داره ، انگار کپی برابر با اصل هستن. 🤔🤔🤔

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۵:۰۷

اگر والدین غزاله از قصاص قاتل فزندشان براحتی عبور کنند، پس اصلاح جامعه چه میشود؟! اینقدر صاحبان دم را برای گذشت قاتل تحت فشار قرار دادن از انصاف به دور است.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۵:۱۶

آرمان 17 ساله و غزال 19 ساله کدام از نظر عقلی ارشدترن یک پسر در چنین سالی با کودک فرقی ندارد من خود نیز مادرم. عدالت کدام عدالت 8 سال مردن برای آرمان، غزاله در یک آن بدون اینکه خبر داشته باشد جان داد ولی آرمان! چنین پدر و مادری با این حجم از تنفر و بی گذشتی حتما در رابطه با محبت به فرزندشان کم گذاشتن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۵:۱۷

م ت. حق خانواده شکور بود. فقط یک فرزند. کتمان جسد. بدتر از گناه قتل غزاله

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۵:۲۰

خدارحمتش کنه..بایدم اعدام میشدعوضی بشه درس عبرت برای دیگران..ی دختربی گناهو بی دفاع بود.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۵:۲۹

خدا رحمت کنه هر دوتاشون و هر دو خانواده خدا صبری بهشون بده چون واقعا هیچکدومم جاشون نیستم و امیدوارم هیچ خانواده ای به این چیزا گرفتار نشه خدا بیامرزه هم ارمان هم غزاله ماجرا از طرف هر دوخانواده برا من یکی دردناکه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۶:۱۷

حالاقصاص کردن دخترشون زنده شد؟یسری ازآدماکه کامنت میذارن عقده وحس آدم کشیشون صدپله بیشترازخانواده مقتوله!!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۶:۴۰

ولی من بعید میدونم با قصاص ارمان دل مادر غزاله ارام گرفته باشه سال دیگه ازش بپرسید این داغ با هیچ کاری ازبین نمیره فقط از خدا باید برای هردو خانواده ارزوی صبر کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۹:۲۷

سلام. من یک پدرم. فرزندانی دلبند دارم. میشود یک لحظه کوتاه خودمان را جای پدر و مادر دخترک معصوم بگذاریم؟ یک لحظه کوتاه! که حتی مادر راضی شده نشانی از دخترش بگیره و رضایت دهد! قساوت قلب تاکجا؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۹:۵۷

اعدام کمترین حکم بود برای این قاتل بی وجدان بی همه چیز

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۲۱:۰۰

بخشش، لازم نیست اعدامش کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۲۱:۱۶

درگذشت لذتی هس که درقصاص نیس،این پرونده جنبه عمومی داشت به جامعه بدتزریق شده بودناامنی ایجادکرده بود،به قول پدرمرحومه اگه قتل سهوأبودگذشت میکردامااین قتل برنامه ریزی شده بود...پس قصاص حق اقای ارمان بود

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۲۲:۲۱

انشالله خدا بیامرزدش و به خانواده مقتول نیز صبر

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۲۳:۱۸

این سرانجام یک کار وحشیانه با جیگر گوشه مردم ه ... به نظر من کمیته صلح و این جور چیزا بی معنی ه ، هر کسی که آدم بکشه باید بمیره

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۶ ۰۰:۳۱

آرمان در طول این هشت سال و پنج باری که تا پای چوبه دار رفت، بابت کار بدش خیلی شکنجه شد، چند سال دیگه اگر در زندان می موند، کل دهه بیست زندگیش در زندان سپری میشد، این همه شکنجه کافی نبود ؟؟؟ خیلی ها بودند که از خون بچه شون گذشتند، ای کاش خانواده شکوری که بحثی در زجری که واقعا تحمل کردند نیست، به خاطر زجه های پدرومادر آرمان می تونستند گذشت کنند. خودش که راحت شد ولی پدر و مادرش ....

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۶ ۰۸:۴۸

ترحم بر گرگ تیز دندان، ستمکاری بود بر گوسفندان. اگه بخشیده می شد، این امید در دل همه گرگها به وجود میومد که اگر روزی در چنین نقطه ای گیر افتادیم با وساطت و التماس بالاخره میشه رضایت گرفت و از اعدام نجات پیدا کرد.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۶ ۱۰:۴۴

جان در مقابل جان اگر من هم خدایی نکرده جای مادر غزال یودم همسن کارو میکردم دخترش مرده معلوم نیست چه بلایی سر جنازش اوردن بعد پسرشون بیاد بیرون زندگی کنه درس بخونه ازدواج کنه بزنه برقصه بچه دار بشه خدا جای حق نشسته

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۶ ۱۸:۰۶

من با اعدام در بسیاری موارد مخالفم ....این مورد جزو معدود دفعاتی بود که واقعا منتظر خبر اعدام بودم . به قول پدر غزاله این به هیچ عنوان اتفاقی نبوده و چه بسا با تماس با اورژانس یا حتي رها کردن غزاله در کوچه، شانس زندگی داشت دختر. و اگر اعدام نمیشد هر نوجوان یا جوانی فکر سواستفاده از اعتماد دختر و خانواده اش و بعد هم قتل و سر به نیست کردن دختر میکرد . ای کاش تدارکاتی می‌دیدند اعضای بدن آرمان کامل اهدا بشه چون جوان بوده و میتونست با اینکار بخشش از خداوند در آخرت بگیره .

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۶ ۱۸:۱۷

از خانواده غزاله متشکریم که رضایت ندادند و تا آخرین لحظه بر سر خونخواهی دخترشان ایستادند و قصاص انجام شد. دمتون گرم و خدا به شما صبر عنایت کند. دلم برای ارمان سوخت اما برای مادر و پدرش که فکر میکردند با پول و رابطه میتوانند پسرشان را نجات دهند خنک شد. دم قاضی شهریاری و عوامل اجرای حکم گرم و دست مریزاد. تا مرحله قبل از اجرای حکم نگران بودم نکنه با پول خون این دختر پایمال بشه اما خدا را شکر این اتفاق نیفتاد. خدا را شکر خانواده غزاله هم متمول بودند و الا معلوم نبود این پرونده چه سیری پیدا میکرد.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۶ ۲۰:۵۲

این حد تنفر و عدم گذشت از سوی خانواده شکور جای تاسف داره . آدمی که با مرگ یکی دیگه به آرامش میرسه....واقعا که

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۶ ۲۰:۵۲

سردبیر محترم ایسنا، بنده هیات علمی دانشگاه آزاد هستم؛ لطفا درج فرمایید:" روی سخن من نه با خانواده ها، بلکه با خدام امام رضاست که چه کسی خدام امام رضا رو دعوت کرده، این سو استفاده از اسم امام رضا ست.مگر در سال 97 خانواده مقتول به احترام امام ، دست نگه نداشتند تا حقیقت جنازه افشا شود، اما چه سود؟ چرا با این کارتان ضربه به مقدسات مذهبی مردم میزنید که الان طرفداران قصاص شرعی وقانونی خانواده را رودرروی امام قرار دهید؟!!!شما غیر از خدمت به زائران، چه حقی در قوه قضائیه دارید؟!!!"

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۰۹:۴۷

با آرزوي آرامش و صبر براي پدر و مادر غزاله ي بيگناه ،درود بر شرفتون كه تخت تاثير جو مسموم قرار نگرفنيد و از خون دختر بيگناهتون نگذشتيد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۱۵:۰۱

واقعا چطور میشه کسی شخص دیگری رو بکشه و بندازه توی سطل زباله و بعد بتونه با تمرکز ادامه تحصیل بده و قرآن رو حفظ کنه؟ من 60 سالمه اگر جای اون بودم همون ماه های اول فقط خودمو حلقه آویز میکردم!!

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۸ ۰۹:۳۹

کی دختره را کشته ؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۹ ۱۷:۲۵

خدا جای هیچکدوم از دو خانواده قرارمون نده و امیدوارم به هردوتا خانواده صبر زیاد بده

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۱۰ ۰۹:۱۹

نه این عادلانه نبود باید وسط شهر اعدام میشد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۱۱ ۱۱:۵۵

جهان سوم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۱۱ ۱۲:۱۴

چرا خودتون را بجای خانواده دختر کشته شده ومدفون شده داخل زباله نمیزارید واقعا برای تعدادی متاسفم و اگر پایبند قانون باشیم بسیاری از مسائل حل خواهد شد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۱۳ ۰۵:۴۴

سوالاتی برای من و یا خیلیهای دیگه هم شاید باشه و دوست داشتم خانواده اقای شکور به اون پاسخ میدادن الخصوص خانم شکور 1. میگید دخترم علاقه ای به آرمان نداشته پس چرا دوسال این رابطه رو ادامه داده؟ چرا با وجود بی علاقگی به منزل آرمان رفته پیش خودش فکر نکرده ممکن بود این پسر بمن تجاوز کنه؟ 2. شما که در جریان این دوستی بودید چرا رفت و آمد دخترتون رو کنترل نکردید؟ چرا وقتی ازین موضوع خبر داشتید در رفت و آمد دخترتون کوتاهی کردید و هرجا میخواست بره خودتون همراهیش نکردید؟یا این موضوع رو با مادر آرمان در ارتباط میذاشتید و زیرنظر هردو این رابطه ادامه میداشت البته اگر بهم علاقه ای داشتند. آرمان از کرده خودش هزاران بار طی این سالها پشیمون شده خدا هم در توبه به روی همه بندگانش باز گذاشته. شمای مخاطب من ایا در سن 17 سالگی همین فردی بودی که الان هستی؟ مطمئنا همه ما اشتباهاتی در اون سن داشتیم و الان با توجه به تجربیاتمون پخته تر شدیم. آیا همیشه در یک موقعیت روحی و روانی بودید؟ عصبی نشدید؟یک لحظه که جنون بگیریدتون؟ آیا این عاقلانس بگیم ارمان جای جسد رو میدونسته و نگفته؟ خب میدانست که هم خودش نجات میداد و هم خانوادش رو کمتر زجر میداد بهتر بود خانم شکور باکوتاهی که خودشون بیشترین تقصیر رو داشتن و دارن به این جوان مهلت دوباره میدادن و یا شرط زنده ماندن میذاشتن که تبعید بشو جای دور چون بیشترین تقصیر خود ایشان هستن که کوتاهی کردن و متاسفانه چیزی که الان در جامعه خیلی شاهدش هستیم و اینقدر بها به بچه میدن و اکثر خانواده ها بعدها با این مشکلات مواجه میشن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۱ ۱۰:۳۹

غزاله ۱۹ ساله بود، یعنی دو سال از آرمان بزرگتر (عقل یک دختر در این سن بسیار بیشتر از یک پسر ۱۷ ساله است) چرا غزاله بدون اجازه به خانه دوست پسرش رفت؟ آیا قوانین اسلامی در ایران این موضوع را نادیده گرفتند؟ آرمان کودکی بود که باید تحت روانپزشکی و روانکاوی قرار میگرفت و دلیل قتل روشن تر برای عموم مطرح میشد. من برای خانواده غزاله و آرمان هر دو متاثرم، ولی این ماجرا میتوانست پایان بهتری داشته باشد. آرمان اگه بخشیده میشد، تا پایان عمرش این فاجعه را فراموش نمیکرد، با گرفتن جانش، آیا پدر و مادر غزاله الان احساس راحتی میکنند؟ آیا کشتن آرمان ، غزاله را زنده کرده؟ از خودتان سوال کنید تنها گذاشتن دو بچه که نهایتا کارشان به قهر و دوا و هل دادن و کتک کاری رسیده، چیزی نیست که ما همگی در دوران کودکی تجربه کرده ایم؟ من به هیچوجه کار آرمان را توجیه نمیکنم، ولی هیچ توضیحی هم برای قتل او موجه نمیبینم. در ایران قاتلانی هستند که دادگاهی نمیشوند، آیا با قتل چند جوان ، انهم مربوط به جرمی که بیشتر به اشتباه کودکی میماند، دنیا و اسلام و پدر و مادر غزاله خشنود هستند؟ آیا قوانین عزا و جزای اسلام در چند ضد سال پیش، جواب گوی مشکلات امروزی ماست؟

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۳۱ ۰۷:۳۹

خانواده غزاله حق داشتند،فقط میخواستن بدونن جنازه بچه‌شون کجاست