• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400072820540
  • خبرنگار : 50210

نظام آموزشی نیازمند جراحی برای رفع چالش ها

نظام آموزشی نیازمند جراحی برای رفع چالش ها

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی با بیان اینکه دولت و دولتی ها نتوانسته اند انتظارات نظام آموزش را محقق کنند، گفت: برای رفع چالش های موجود در این حوزه باید جراحی هایی صورت گیرد و دولت در کنار خیرین قرار گیرد و با همکاری مطالبات موجود را پاسخگو باشند.

سید علی آقازاده ۲۸ مهرماه در آیین بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در مدرسه حاجیه خانم چهره ای اراک برگزار شد، با اشاره به ۲۸ مهرماه روز اراک، اظهار کرد: یکی از اقدامات مثبت شورای دوره قبل شهر اراک نامگذاری یک روز به نام شهر اراک است و این نامگذاری باعث می شود به سابقه فرهنگی، تاریخی تمرکز کنیم. قطعا این روز می تواند چالشی باشد که نقاط ضعف و نیازهای این شهر را مشخص کنیم و با استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: اراک یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران به شمار می رود و زنان و مردان افتخارآفرین را به کشور تقدیم کرده است. امیدواریم با همکاری مردم و شهروندان در بزرگداشت مفاخر این خطه موفق باشیم.

استاندار مرکزی بیان کرد: در قانون اساسی، آموزش رایگان دیده شده است، اما در این امر شاهد یک پارادوکس هستیم به شکلی که با وجود آموزش رایگان، توان دولت در طول ۴۰ سال اخیر به شکلی بوده است که نتوانسته مطالبات و نیاز نظام آموزش و پرورش را برآورده کند و باید این تناقض به شکلی حل شود.

وی گفت: اگر امروز خانواده ها و اولیای دانش آموزان و خیرین برای کمک به آموزش و پرورش نبودند حتما شرایط بدتری داشتیم.

آقازاده با بیان اینکه اگر این پارادوکس حل نشود همواره مشکل حق و حقوق معلمین و نیازهای آموزشی پابرجا خواهد بود، افزود: اینکه در کشورهایی چون نروژ، فنلاند و ... نظام آموزشی سردمدار تمامی نظامات کشور قرار دارد، به این دلیل است که به جایگاه معلم و نیازهای این قشر توجه کامل دارند، زمانی که تمام نیاز معلمین فراهم باشد، قطعا خروجی کاری کاملی خواهد داشت و در این پارادوکس، دولت و نظام باید به نظام آموزشی توجه ویژه داشته باشند و برای آموزش رایگان باید تمام نیاز مربوط به آموزش و پرورش را مدنظر قرار دهند.

استاندار مرکزی اظهار کرد: این روزها از هر ۱۰ مدرسه که افتتاح می شود، ۶ مدرسه خیرساز است. اگر خیرین در طول ۴ دهه گذشته بویژه سال های اخیر نبودند قطعا چالش داشتیم ولی خوشبختانه امروز شاهد پیشی گرفتن سهم خیرین از سهم دولت هستیم.

وی با بیان اینکه اگر استانداردسازی فضای آموزش صورت گیرد و از مدارس کانکسی و کپری و ... خارج شویم، خدمتی کامل به دانش آموزان و معلمین ارائه می شود، گفت: اگر فضای آموزشی مهیا باشد قطعا آرامش روانی معلم شکل می گیرد و راندمان کار اینگونه ارتقا می یابد.

آقازاده بیان کرد: امروز بدون تعارف باید گفت دولت و دولتی ها نتوانسته اند انتظارات نظام آموزش را محقق کنند. بنده به عنوان یک کارگزار دولت و نظام، کمبودها را می دانم اما برای رفع چالش ها باید جراحی هایی صورت گیرد و دولت در کنار خیرین قرار گیرد و با همکاری مطالبات موجود را پاسخگو باشند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: اینکه گفته می شود شهریه گرفته نشود، اما در کنار آن مدارس به شکل غیررسمی شهریه دریافت می کنند قطعا رفتاری زیبنده نیست. باید برای این چالش تدبیری داشت و برگزاری هفته هایی خاص مانند همایش پیوند اولیا و مربیان می تواند راهکاری را به همراه داشته باشد. قطعا در شورای آموزش و پرورش پذیرای پیشنهادات پذیرا هستیم و باید گام به گام در جهت رفع مشکلات حرکت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha