• شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400072416664
  • خبرنگار : 50223

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبر داد

معرفی ۷ تصفیه خانه و بیمارستان و ۶ شهردار استان کهگیلویه و بویراحمد به مراجع قضایی

معرفی ۷ تصفیه خانه و بیمارستان و ۶ شهردار استان کهگیلویه و بویراحمد به مراجع قضایی

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۴ تصفیه خانه ۳ بیمارستان ۶ شهردار و ۱۶دهیار به مراجع قضایی معرفی شدند.

سید اسد الله هاشمی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست در راستای قوانین و مقررات زیست محیطی  و  وظایف ذاتی خود بطور مستمر و فصلی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان بازدید و نسبت به بررسی آلودگی احتمالی آنها اقداماتی را انجام داده است .

وی اظهارکرد: مطابق با قانون، پس از بازدید در صورت آلودگی، برای  صنعت مربوطه اخطاریه زیست محیطی مدت دار صادر می شود ، چنانچه پس از فرجه تعیین شده ، برای رفع آلودگی اقدامی ننماید مسئول یا مالک آن صنعت به مراجع قضایی معرفی خواهد شد .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: براساس ارزیابی عملکرد سال ۹۹ در شاخص های اختصاصی و عمومی محیط زیست با کسب امتیاز ۱۰۰۰بعنوان دستگاه برتر  در استان معرفی و مورد تشویق قرار گرفت که در همین راستا در حوزه نظارات و پایش کلیه صنایع استان بصورت مستمر و دوره ای مورد بازدید و پایش قرار گرفتند .

هاشمی تصریح کرد: در۶ ماهه نخست سال جاری ۴ تصفیه خانه بدلیل عدم تصفیه مناسب فاضلاب و عدم رعایت استانداردها پس از اخطاریه های صادره و رفع نکردن آلودگی ها به مراجع قضایی معرفی شدند .

وی ادامه داد: در ارتباط با پسماند ، پساب و آلودگی صنایع ، یک  شهردار بدلیل عدم دفن و دفع اصولی پسماندهای تولیدی ، شهرداردیگر بدلیل پساب  کشتارگاه ، شهردار دیگری  بدلیل پساب کارخانه تولیدی شن و ماسه و شهردار دیگری بدلیل رعایت نکردن استانداردهای زیست محیطی و ایجاد آلودگی، علاوه بر معرفی بعنوان صنایع آلاینده به مراجع قضایی نیز معرفی شدند .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نظارت بر پسماندهای پزشکی، صنعتی و ویژه عنوان کرد: در این راستا ۷ شهردار ۱۶ دهیار بعلت انباشت و رها سازی پسماند در معابر به مراجع قضایی معرفی شدند .

هاشمی اظهارکرد: در راستای نظارت و پایش پسماندها و پساب تولیدی مراکز بیمارستانی بهداشتی و درمانی نیز ۳ بیمارستان بدلیل عدم رعایت مسائل زیست محیطی و ایجاد آلودگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی محیط زیست استنان کهگیلویه و بویراحمد، وی بیان کرد: به پزشکان هشدار می دهیم در راستای مدیریت پسماند چنانچه مسائل زیست محیطی در مطب ها رعایت نگردد  در گام بعدی پزشکان متخلف را به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha