• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400071811946

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد

لزوم توجه به توسعه تحقیقات کاربردی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

لزوم توجه به توسعه تحقیقات کاربردی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مبنای تمام برنامه‌ها و اقدامات بر پایه پژوهش و تحقیق است، بر لزوم توجه به توسعه تحقیقات کاربردی و تحقق مرجعیت علمی در این دانشگاه تاکید کرد.

دکتر محمد علی کیانی در مراسم تکریم و معارفه معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر اجرای تحقیقات کاربردی، جامعه‌نگر و فناور تاکید دارد، اظهار کرد: باید طرح‌های تحقیقاتی به گونه‌ای باشد که ضمن حل مشکلات جامعه موجب ارتقای جایگاه علمی کشور شود.

وی با اشاره بر لزوم توجه به مرجعیت علمی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همواره در دیدارها و نشست‌های علمی بر موضوع مرجعیت علمی تاکید دارند و این امر نشان دهنده اهمیت موضوع برای کشور است که باید با استفاده از ظرفیت نخبگان، اساتید و پژوهشگران برجسته به این مهم دست یافت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر اقدامات مهم و اثر بخشی در حوزه پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفته است که این امر موجب ارتقای جایگاه این دانشگاه در عرصه‌های ملی و بین‌المللی شده است، تصریح کرد: در حال حاضر برنامه‌ریزی‌ها و ریل‌گذاری‌های مهمی در حوزه پژوهش دانشگاه شده که لازم است با حمایت و تامین منابع مورد نیاز اهداف مد نظر تحقق یابد.

کیانی با بیان اینکه توسعه طرح‌های تحقیقاتی بالینی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: اجرای این طرح‌ها نیازمند تقویت منابع مالی است که باید از سوی وزارت بهداشت مورد پیگیری قرار گیرد.

انتصاب معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این نشست ضمن قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های دکتر محسن تفقدی در گسترش علم و ارتقای جایگاه دانشگاه در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، دکتر مجید غیور مبرهن استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد را به عنوان سرپرست معاونت پژوهش و فناوری معرفی کرد.

دکتر مجید غیور مبرهن نیز در این مراسم با بیان اینکه زیرساخت‌ها و ریل‌گذاری‌های بسیار مهمی در حوزه پژوهش دانشگاه در ابعاد مختلف همچون تحقیقات بالینی، فناوری و ارتباطات بین‌المللی انجام شده که به طور حتم این اهداف دنبال می‌شود، اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز یونسکو از جمله اقدامات مهمی است که در سال‌های اخیر صورت گرفته و تا سال آینده مجوز سازمان جهانی بهداشت نیز دریافت می‌شود که با کسب این دستاورد بخشی از تلاش‌های انجام شده تحقق خواهد یافت.

وی با تاکید بر لزوم حمایت‌های مادی و معنوی از حوزه پژوهش در راستای ارتقای جایگاه دانشگاه در کشور اظهار کرد: امیدواریم با اتخاذ رویکردهای جدید، منابع مالی به شکل مناسب‌تری به حوزه پژوهش اختصاص یابد تا دغدغه‌ای در این زمینه نباشد.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر مسئولان دانشگاه دیدگاه پژوهش‌محور دارند و این امر نقش موثری در پیش‌برد اهداف حوزه پژوهش و فناوری دارد تصریح کرد: گسترش ارتباطات بین‌المللی و جذب اعتبارات بین‌المللی، ایجاد تحول در حوزه فناوری، حمایت و تقویت اعضای هیات علمی توانمند و فعال و جذب حمایت‌های همه‌جانبه در حوزه پژوهش‌های بالینی از جمله اهدافی است که در راستای ارتقای جایگاه دانشگاه دنبال می‌شود.  

به گزارش وب دا غیور مبرهن با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه پژوهش‌های بالینی فعالیت دارند و این میزان باید بیشتر از این باشد، خاطرنشان کرد: باید با بسترسازی‌های مناسب تحقیقات بالینی که نقش موثری در گسترش خدمات به جامعه دارد، توسعه یابد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha