• جمعه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400062619324

امام جمعه کامفیروز:

انقلاب اسلامی تحفه الهی و دفاع مقدس دانشگاه آدم‌سازی بود

انقلاب اسلامی تحفه الهی و دفاع مقدس دانشگاه آدم‌سازی بود

ایسنا/فارس امام جمعه کامفیروز، انقلاب اسلامی ایران را یک هدیه و تحفه الهی دانست و با یادآوری اینکه دوران دفاع مقدس هم دانشگاه آدم‌سازی بود، بر لزوم حفظ و اشاعه ارزشهای انقلاب و دفاع مقدس تاکید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد تقی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه امروز کامفیروز ضمن تبریک فرا رسیدن هفته‌ دفاع مقدس، به نقش اثرگذار ِامام خمینی(ره) در سال‌های جنگ اشاره و بیان کرد: این موضوع از مسائلی است که درباره جنگ تحمیلی و دفاع مقدس مغفول مانده است.

او با بیان اینکه امام(ره) همواره انقلاب را تحفه الهی و هدیه ‌غیبی معرفی می‌کردند، افزود: خداوند او را برای رهبری و هدایت یکی از بزرگترین چرخش‌های تاریخی بشر به سمت معنویات انتخاب کرده بود.

امام جمعه کامفیروز ادامه داد: امام خمینی در ابتدای جنگ با فهم الهی خویش و درک صحیح، متوجه شد که جنگ ما جنگ بین دو همسایه نیست بلکه تقابلی است بین جبهه حق و تمام دنیای کفر که صدام را به عنوان بازیچه دست خود علم کرده بودند.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: او مثل همیشه قدرت خود را از مردم می‌دید و با عرصه دادن به همین مردم و جوانان ۲۰ ساله، مقابل تمام کفر با تمام زرق و برقش ایستاد و با اتکا به نیرو و ایمان همین جوانان به اهدافی دست پیدا کرد که در ظاهر نشدنی بودند و از همین رو دفاع مقدس را دانشگاه آدم سازی خواند. 

او به حضور ارزشمند ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش در شمال اقیانوس اطلس اشاره و عنوان کرد: فرزندان ارتشی این مرز و بوم کار بسیار بزرگی را انجام دادند که در طول تاریخ کشور ایران بی سابقه بود.

امام جمعه کامفیروز تصریح کرد: جوانان ارتشی ما با ناو بندر مکران و ناوشکن بومی سهند پس از طی ۲۴ هزار کیلومتر توانستند به شمال اقیانوس اطلس، جایی که حیاط خلوت ایالات متحده آمریکاست برسند و در آنجا حضور پیدا کنند.

تقی‌زاده اضافه کرد: اینکه ارتش ما بتواند با تجهیزات بومی خود این سفر دریایی پرخطر را با موفقیت به سرانجام برساند، مایه غرور و اعتماد به نفس ماست.

او خاطرنشان کرد: این ناوگروه ضمن حضور در سن پترزبورگ روسیه، یکی از ۲۰ کشوری بود که در رژه روز نیروی دریای روسیه، با تجهیزات و ادوات خود مقابل رئیس جمهور آنها شرکت کرد.

امام جمعه کامفیروز اظهار کرد: وجه تمایز آنها نسبت به کشورهایی مثل پاکستان و هند این بود که ناوهای آنها با کمک نیروی دریایی روسیه ساخته شده بود اما ناو ایرانی بومی و دست ساز جوانان خودمان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha