• دوشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400062216514
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل خبر داد

سرمایه‌گذاری 100 میلیارد ریالی برای انتقال برق از نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر

سرمایه‌گذاری 100 میلیارد ریالی برای انتقال برق از نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: با هزینه‌کرد 100 میلیارد ریالی عملیات انتقال برق از نیروگاه ژئوترمال دامنه‌های سبلان به شهر مشگین در حال انجام است.

حسین قدیمی ۲۲شهریور  در جریان انتقال برق از نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر به پست 63 کیلوولت این شهر اظهار کرد: از سال‌های پیش استفاده از حرارت زمین برای تولید انرژی مورد توجه قرار گرفت که بعد از کشور ایتالیا این روند در سایر کشورها مورد توجه قرار گرفت و در ایران نیز از دهه 50 مطالعات در دامنه‌های سبلان آغاز شد.

وی تصریح کرد: به دلیل شرایط کوهستانی و تنگناهای مالی به دنبال حفر اولین چاه برای تولید برق از دامنه‌های سبلان این کار با اختلال و روند کندی روبه‌رو شد اما در نهایت با تلاش کارشناسان ایرانی حفر 11 حلقه چاه به انجام رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: با حفر این چاه‌ها به طول سه هزار متر به همت شرکت حفاری کار تولید انرژی به شکل زمین گرمایی فراهم شده و ما نیز در شرکت توزیع برق استان سعی کردیم تا امکانات را برای انتقال برق تولید شده در این نیروگاه به پست 63 کیلوولت فراهم کنیم.

قدیمی افزود:‌ با احداث 27 کیلومتر خطوط انتقال تزریق انرژی به پست‌های شهری در حال انجام است و امیدواریم به سرعت زمینه بهره‌برداری از این نیروگاه زمین گرمایی در خود مشگین‌شهر و تأمین انرژی شهروندان و صنایع مرتبط فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: احداث نیروگاه زمین گرمایی یکی از منابع ارزشمند انرژی‌های پاک است که می‌تواند در کنار سایر انرژی‌های پاک به تقویت و توسعه انرژی پایدار در شبکه سراسری کمک کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا از ظرفیت این نیروگاه‌ها به شکل مطلوب و مناسب استفاده کرده و بیش از گذشته سرمایه‌گذاران را در این زمینه پشتیبانی و کمک کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha