• چهارشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400060302111
  • خبرنگار : 50187

معاون دادگستری استان کرمان مطرح کرد

ارتباط فعالیت برخی کارگاه های ضایعاتی کرمان با تعدادی کارمند و مسئول!

ارتباط فعالیت برخی کارگاه های ضایعاتی کرمان با تعدادی کارمند و مسئول!

ایسنا/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: در زمینه فعالیت کارگاه های ضایعاتی در برخی موارد تعارض منافع وجود دارد و به عنوان مثال فعالیت بعضی کارگاه های ضایعاتی به تعدادی کارمند و مسئول ارتباط دارد و به همین دلیل تاکنون برخوردهای لازم و محکمی صورت نگرفته، بنابراین فرمانداری و سازمان بازرسی هم باید به این طرح ورود کنند.

"سیدمهدی قویدل" در جلسه پیشگیری از سرقت شهرستان کرمان با اشاره به اینکه بخشی از  آمار موجودی زندان های استان مربوط به جرم سرقت است، اظهار کرد: این آمار نگران کننده بوده و بایستی تدابیر لازم جهت کاهش جرم سرقت صورت پذیرد.

وی افزود: ضروت دارد درخصوص کاهش سرقت ها و همچنین ساماندهی کارگاه های ضایعاتی طرحی جامع تدوین شود که دارای نتایج کوتاه‌مدت و بلندمدت باشد.

قویدل با تاکید بر اینکه باید در قالب این طرح تمام جوانب کار از نظر حقوقی سنجیده و راهکارهای قانونی لازم احصاء شود، تصریح کرد: ۷۷۶ کارگاه ضایعاتی در سطح شهر کرمان وجود دارد که این آمار هشداردهنده و نگران کننده است و موجب تشویق سارقین خواهد شد.

معاون دادگستری استان کرمان بیان کرد: در زمینه فعالیت کارگاه های ضایعاتی در برخی موارد تعارض منافع وجود دارد و به عنوان مثال فعالیت بعضی کارگاه های ضایعاتی به تعدادی کارمند و مسئول ارتباط دارد و به همین دلیل تاکنون برخوردهای لازم و محکمی صورت نگرفته، بنابراین فرمانداری و سازمان بازرسی هم باید به این طرح ورود کنند.

وی یادآوری کرد: در راستای تدوین طرح مذکور می‌توان طرح ناامن سازی بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه را با آن تلفیق و از ظرفیت سامانه‌ سجام نیز جهت دریافت گزارش های مردمی استفاده کرد.

قویدل تصریح کرد: برخی از کارگاه های ضایعاتی دارای مکان قابل قبولی هستند ولی باید بر اساس قانون شهرداری رفتار کرده و مزاحمت و مشکلات زیست محیطی ایجاد نکنند.

وی گفت: شهرداری و سایر دستگاه های مربوطه نیز موظف اند مجوزها را صادر و بر فعالیت این کارگاه ها نظارت کنند، ضمن اینکه اولویت صدور مجوزها با کارگاه های فاقد مجوز باشد چراکه علاوه بر ایجاد مزاحمت و مشکلات، بعضا به خرید و فروش اموال مسروقه پرداخته و اتباع بیگانه غیرمجاز نیز در آنها فعالیت می‌کنند.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه همه کارگاه های ضایعاتی باید مکلف به ثبت نام در سامانه ثبت معاملات شوند، اظهار کرد: با کمک بخش خصوصی باید برای ساماندهی دوره گردهایی که پسماندها را جمع آوری می کنند اقدام شود و قطعا با این فعالیت ها شاهد کاهش سرقت‌ها نیز خواهیم بود.

قویدل گفت: از طریق کمیته اطلاع‌رسانی نیز می توان همه اقدامات را رسانه ای کرد تا هم عموم مردم در جریان روند کار قرار گیرند و هم بتوانند تخلفات را گزارش کنند، البته همزمان در نیروی انتظامی نیز بایستی تیمی متخصص تشکیل شود چراکه در اغلب کارگاه های ضایعاتی معتادین متجاهر فعالیت می کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha