• شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400051611291

نماینده مردم بجنورد در مجلس:

جهاددانشگاهی در تبدیل دانش به علوم کاربردی ورود یابد

جهاددانشگاهی در تبدیل دانش به علوم کاربردی ورود یابد

ایسنا/خراسان شمالی نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مورد نیاز روز پیشتاز باشد و در تبدیل دانش به علوم کاربردی ورود یابد.

محمد وحیدی، در گفت و گو با ایسنا با گرامیداشت ۱۶ مرداد ماه، سالروز تشکیل جهاددانشگاهی اظهار کرد: انتظار داریم جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مورد نیاز امروز پیشتاز و در کنار نهادهایی از جمله وزارت علوم، معاونت علمی و فناوری و ... نقش کلیدی خود را در توسعه علم و دانش، بهره گیری آن و تجاری سازی علم و استفاده از فناوری نوین موثر باشد و مسیر تعالی و پیشرفت را دنبال کند و ما نیز در مجلس آماده کمک به مجموعه جهاد هستیم.
وی افزود: در خراسان شمالی نیز  نیاز است جهاددانشگاهی در راستای اسناد پایه توسعه استان مشارکت علمی لازم در تبدیل علم به علوم کاربردی استانی را داشته و گام‌های مناسبی براساس نیاز استان بردارد.
وی ادامه داد: مسئولان جهاددانشگاهی  استان باید براساس  موقعیت جغرافیایی، فرهنگی و اقتصادی و با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر روند پیشرفت عدالت‌محور و اقدامات توصیه شده در بیانیه گام دوم انقلاب  و نیز سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و الزامات فرهنگی، هدف‌گذاری مناسبی انجام داده و در راستای اسناد پایه توسعه استان مشارکت علمی لازم در تبدیل علم به علوم کاربردی استانی صورت دهند.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متناسب با شرایط روز کشور، مسئولیت‌های جهاد دانشگاهی بیشتر و انتظارات از این نهاد بیشتر است چرا که توانسته کارهای بزرگی انجام بدهد و با توجه به موفقیت‌های بزرگی که به دست آورده، در دهه پنجم انقلاب باید در عرصه فناوری‌های نوین و در حوزه‌های مختلف دیگر که مشکلات نظام است، با دانش و فناوری‌های جدید به مجاهدت علمی دست پیدا کند.
وحیدی با اشاره به اساسنامه جهاد دانشگاهی، ادامه داد: براساس تعریفی که در اساسنامه جهاد دانشگاهی آمده، این نهاد پلی میان دانشگاه و جامعه است. عمده ترین هدف جهاد دانشگاهی در حال حاضر، عینیت بخشیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی در سطح دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، تحقق اهداف انقلاب فرهنگی، گسترش گرایش دینی و مذهبی در بین دانشجویان، توسعه فناوری با بهره گیری از نیروهای متخصص داخلی برای حذف وابستگی‌های علمی ـ فرهنگی، و استقرار نظام آموزش عالی مبتنی بر ارزش های اسلامی در سطح دانشگاه هاست.
وی تاکید کرد: نهادهای انقلابی را می‌بایست بنیادها و مؤسساتی دانست که پس از پیروزی یک انقلاب و برای صیانت و پاسداری از آن و هم‌چنین ترمیم بی‌توجهی به برخی از مسائل جامعه، تشکیل گردیدند. جهاددانشگاهی، بنیاد مستضعفان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، جهاد سازندگی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد شهید، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، شورای نگهبان، بنیاد ۱۵ خرداد، نهضت سوادآموزی و... از جمله‌ی این نهادها هستند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha