• پنجشنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400050704792
  • خبرنگار : 71145

در آستانه سفر بنت به آمریکا

رژیم صهیونیستی حکم تخلیه ۳ خانواده فلسطینی از محله الشیخ جراح را تعلیق کرد

رژیم صهیونیستی حکم تخلیه ۳ خانواده فلسطینی از محله الشیخ جراح را تعلیق کرد

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی حکم تعلیق تخلیه سه خانواده فلسطینی از محله الشیخ جراح در قدس اشغالی را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، سامی ارشید، وکیل این پرونده گفت، براساس درخواست وکلای خانواده‌های الشیخ جراح یعنی وکیل سامی ارشید و حسنی ابو حسین دادگاه عالی رژیم صهیونیستی عصر چهارشنبه حکم تعلیق تخلیه خانواده‌های الدجانی، حماد و الداهودی که قرار بود از اول اوت منازلشان را تخلیه کنند، تعلیق کرد.

این حکم بعد از آن صادر شده که وکلا خواستار تعلیق تخلیه منازل‌ فلسطینی‌ها تا پایان پروسه درخواست تجدیدنظر به اسم این سه خانواده در برابر دادگاه عالی اسرائیل شده بودند.

تایمز اسرائیل نیز در باره این پرونده به نقل از یک منبع در ائتلاف دولتی رژیم صهیونیستی و نزدیک به نفتالی بنت، نخست‌وزیر این رژیم نوشت: دولت احتمالا تلاش می‌کند از بیم درگیری‌های مجدد حکم پرونده‌های تخلیه محله الشیخ جراح را به تعویق بیندازد.

این منبع مشخص نکرد، دولت چطور این تعویق را تضمین خواهد کرد اما گفت، ممکن است تدابیر تخلیه منازل شش ماه دیگر تعلیق شود.

قرار است دوشنبه آتی دادگاه عالی جلسه استماع درباره سرنوشت چهار خانواده فلسطینی محله الشیخ جراح در قدس شرقی را برگزار کند.

دادگاه به نماینده دولت اسرائیل زمانی بیشتر داده بود تا مساله خان الاحمر در شرق قدس را حل کند این بعد از آن بود که یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل از شالوم شلومو منشی کابینه و آویخای مندلبلیت، دادستان کل اسرائیل خواسته بود درباره تخریب روستای خان الاحمر مجددا تعویق دیگری در نظر بگیرند.

درحالیکه دفتر نخست‌وزیر تصمیم نهایی را نگرفته و اما یک منبع در ائتلاف گفت، دولت بنت به جد تعویق جلسه این دادگاه را هم بررسی می‌کند.

این تصمیمات در حالی است که بنت برای اولین سفر خود به کاخ سفید آماده می‌شود که احتمالا اواسط اوت خواهد بود. با توجه به اینکه واشنگتن مخالف تخلیه منازل فلسطینی‌هاست اجرای عملیات تخلیه منجر به مشکلاتی قبل از سفر به آمریکا خواهد شد.

دادگاه‌های اسرائیلی عملا با تخلیه چهار منزل در محله الشیخ جراح موافقت کرده‌اند اما دادگاه عالی هنوز حکمش را صادر نکرده است.

این خبر در حالی است که روزنامه عبری هاآرتص امروز، پنج‌شنبه نوشت، وزارت کشاورزی اسرائیل به شهرک‌نشینان مجوز تسلط بر هزاران دونم (واحد مساحت) زمین‌های زراعی فلسطینی در اطراف شش کانون شهرک سازی در کرانه باختری را داده است.

به نوشته این روزنامه، سازمان صلح اکنون اسرائیل اعلام کرد، دولت اسرائیل ۸۵۰۰ دونم از اراضی فلسطینی را به نفع شهرک‌ها با اهداف زراعی اختصاص داده است.

این وزارتخانه از سه سازمان اسرائیلی برای اعزام داوطلبان کار در این شهرک‌ها برای سالانه چهار میلیون شکِل (واحد پول اسرائیل) حمایت کرده است. صحبت درباره مزارع شهرک‌نشینان ایجاد شده روی اراضی فلسطینی به خصوص در شهرک الون موریه در شرق نابلس، شرق رام الله، اغوار و جنوب الخلیل است.

وزارت کشاورزی اسرائیل همچنین در این باره گفت، مجوزهای زراعت براساس توصیه اداره مدنی وابسته به ارتش اشغالگر صادر شده است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha