• دوشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400050402250
  • خبرنگار : 50182

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه خبر داد

افزایش 3 برابری فروش محصولاتِ واحدهای فناور کرمانشاه تا پایان سال آینده

افزایش 3 برابری فروش محصولاتِ واحدهای فناور کرمانشاه تا پایان سال آینده

ایسنا/کرمانشاه رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه از هدفگذاری افزایش سه برابری فروش محصولات شرکت ها و واحدهای فناور تحت حمایت این مرکز تا پایان سال آینده خبر داد.

دکتر سیامک آزادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شروع فعالیت پارک علم و فناوری کرمانشاه از سال 1386 گفت: طی این مدت توانسته ایم 668  واحد فناور را تحت حمایت قرار دهیم.

وی تاکید کرد: 80 درصد خروجی های پارک موفق بوده و توانسته ایم شرکت های توانمندی تحویل جامعه دهیم.

آزادی با بیان اینکه هم اکنون 253 واحد فناور تحت حمایت پارک قرار دارند، گفت: برخی از این واحدها به شکل افراد حقیقی و برخی بصورت حقوقی فعالیت دارند.

وی با اشاره به راه اندازی هفت مرکز رشد در سطح استان گفت: از این تعداد دو مرکز در کرمانشاه و مابقی در سایر شهرستان ها قرار دارند.

آزادی یادآور شد: هر یک از این مراکز رشد به عنوان مرکز معین فعالیت کرده و شهرستان های اطراف را تحت پوشش دارند.

وی به راه اندازی سه کانون شکوفایی خلاقیت در سطح استان هم اشاره کرد و افزود: از این تعداد یک مرکز در کرمانشاه و دو مرکز در سایر شهرستان ها مستقر هستند.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه میزان فروش محصولات شرکت های تحت حمایت پارک در سال گذشته را 194 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: طی این مدت شرکت ها توانسته اند 14 میلیون دلار هم صادرات داشته باشند.

به گفته آزادی برخی محصولات شرکت های تحت حمایت پارک به کشورهای اروپایی صادر می شود.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تعداد اعضای واحدهای فناور تحت حمایت پارک را 1855 نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 29 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ها مدیرعامل یا عضو هیات مدیره شرکت های تحت حمایت پارک هستند.

آزادی همچنین با اشاره به وجود 58 شرکت دانش بنیان در سطح استان گفت: از این تعداد 40 شرکت تحت حمایت پارک قرار دارند.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه به افتتاح برج فناوری استان اشاره کرد و افزود: تا پیش از افتتاح این برج 6193 متر مربع فضا برای واحدهای فناور داشتیم که با افتتاح برج این میزان به سه برابر افزایش یافته است.

آزادی با اشاره به ارسال سالانه 350 تا 400 ایده به پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: از این تعداد حدود 60 تا 70 ایده در پارک پذیرش می شوند و باید فضایی جهت فعالیت آنها در نظر گرفته شود که ایجاد چنین ساختارهایی می تواند کمک کننده باشد.

وی افزود: این برج در 16 طبقه و به مساحت 20 هزار متر مربع احداث شده است.

آزادی گفت: با راه اندازی این برج تلاش کرده ایم که تمام بازیگران زیست بوم فناوری استان را در این برج گرد هم آوریم و از این طریق با هم افزایی ایجاد شده بتوانیم گام های موثری در راستای توسعه فناوری استان برداریم.

این مسئول یادآور شد: با افتتاح این برج برنامه داریم آمار فروش محصولات واحدهای فناور تحت حمایت پارک را تا پایان سال 1401 به سه برابر افزایش دهیم.

وی افزود: در کنار این برج، مجتمع نوآوری را هم با مساحت 12 هزار مترمربع برای استقرار فضاهای کارگاهی واحدهای فناور آماده کرده ایم و قرار است 24 فضای کارگاهی در آن ایجاد شود.

آزادی به آماده سازی و استقرار 17 کارگاه در این مجتمع گفت: هفت فضای کارگاهی دیگر نیز تا پایان تابستان امسال آماده بهره برداری می شود.

رییس پارک علم وفناوری کرمانشاه خاطرنشان کرد: 102 هکتار اراضی قابل ارائه به واحدهای فناور هم در دستور کار قرار دارد که 50 هکتار آن توسط هیات امنای جهاد دانشگاهی در اختیار پارک قرار داده شده و 52 هکتار دیگر آن نیز که در شهرستان صحنه قرار دارد مراحل تملک را می گذراند و در نظر داریم این اراضی را به احداث گلخانه های هوشمند اختصاص دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha