• جمعه / ۲۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400042518031
  • خبرنگار : 50448

امام جمعه بوشهر:

مسئولان در عرصه واکسیناسیون کرونا تلاشی جهادی داشته باشند

مسئولان در عرصه واکسیناسیون کرونا تلاشی جهادی داشته باشند

ایسنا/بوشهر امام جمعه بوشهر گفت: از مسئولان بهداشت و درمان می‌خواهم که در عرصه واکسیناسیون افراد ۵۰ سال به بالا و ۴۰ سال به بالای دارای بیماری‌های خاص و سپس واکسیناسیون عمومی تلاشی جهادی داشته باشند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در پیام آدینه این هفته، یکی از فضائل اخلاق اجتماعی اسلامی را داشتن روحیه و رویه «انصاف» برشمرد و آن را به معنای «رعایت مساوات و برابری در رفتار با دیگران و پرهیز از تبعیض در روابط اجتماعی» دانست.

وی با بیان اینکه انصاف برترین ویژگی انسان‌ها محسوب می‌شود، تصریح کرد: یکی از آثار انصاف محبوبیت مردمی، کسب عزت الهی و وحدت اجتماعی است.

امام جمعه بوشهر ضمن تسلیت بیست و هفتم تیر مطابق با هشتم ذی‌الحجه سالروز شهادت امام باقر (ع)، خاطرنشان کرد: آن امام بزرگوار در شرایط خاص تاریخی، عهده‌دار امامت شد و از تحول سیاسی تغییر حکومت بنی امیه به بنی عباس استفاده کرد و علوم و معارف اسلامی را که در حال نابودی و تحریف بود، احیا کرد و مدرسه بزرگ جهانی مکتب اهل بیت علیهم السلام را پایه گذاری کرد.

صفایی بوشهری با تبریک روز عرفه و عید سعید قربان بیان کرد: عرفه، روز دعا، نیایش، معرفت، ایمان به ذات اقدس الهی و ایجاد تعهد به عبودیت الهی است.

وی با بیان اینکه عید قربان، روز عبور از تمامی مظاهر ضدخدایی و دوری از گناه و معصیت است، اضافه کرد: عید قربان نماد آمادگی برای قربانی‌کردن تمامی دوست داشته‌های خود در راه خدا و پروردگار عالم است.

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت دهه مبارک ولایت و امامت که از عید قربان آغاز می‌شود و تا عید غدیر ادامه دارد، از تلاش‌های بنیاد بین‌المللی غدیر در استان بوشهر که با مجاهدت و هدایتگری، فرهنگ علوی را در استان ولایی بوشهر گسترش می‌دهد، قدردانی کرد.

صفایی بوشهری از تلاش‌ها و مجاهدت‌های کارکنان درمان در معالجه بیماران کرونایی نیز تشکر کرد و گفت: از مردم خواسته می‌شود برای مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی، از مسئولان بهداشت و درمان خواست برای واکسیناسیون افراد ۵۰ سال به بالا و بیماران خاص ۴۰ سال به بالا و سپس واکسیناسیون عمومی جهادی تلاش کنند تا از این بحران ویروسی عبور شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha