• یکشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1400042014160
  • خبرنگار : 71567

دعوت برای ارسال مقاله به همایش مطالعات ایران معاصر

دعوت برای ارسال مقاله به همایش مطالعات ایران معاصر

 رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران از پژوهشگران جهانی برای ارسال مقاله به همایش دوسالانه مطالعات ایران معاصر دعوت کرد و گفت: شخصیت های حقوقی یا تعدادی شخصیت‌های حقیقی در صورت ارسال حداقل ۶ مقاله می‌توانند درخواست برگزاری نشست در این همایش را بدهند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد سمیعی با بیان این مطلب در خصوص جزییات برگزاری «همایش دوسالانه مطالعات ایران معاصر» اظهار کرد: این همایش برای دومین‌بار در ۱۰ و ۱۱ آبان ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

وی گفت: در نخستین همایش در ۱۹ و ۲۰ آبان ۱۳۹۸ در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران ۲۵۵ چکیده مقاله از سراسر دنیا به دبیرخانة همایش ارسال شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در این همایش دو روزه ۷۴ مقاله از ۱۶ کشور مختلف جهان (آلمان، استرالیا، آمریکا، انگلستان، ایتالیا، ترکیه، چین، روسیه، ژاپن، قطر، کانادا، گرجستان، مالزی، مجارستان، مکزیک و هند)، در دو نشست موازی، یکی به زبان فارسی (۳۷ مقاله) و دیگری به زبان انگلیسی (۳۷ مقاله) و در مجموع در ۱۴ نشست عرضه شد.

 رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران همچنین تاکید کرد:همایش دوسالانه ایران معاصر، تلاش دارد با محوریت ایران معاصر و به‌ویژه جامعه کنونی ایران، تمام مطالعات و پژوهش‌ها را در دو محور اصلی «سیاست و اقتصاد» و «جامعه و فرهنگ» پوشش دهد. بنابراین رسما اعلام می‌کنم که از چکیده مقاله های ارسالی تمام پژوهشگران داخلی و خارجی که روی جامعه کنونی ایران تمرکز دارند، استقبال می‌کنیم.

سمیعی  در خصوص محورها و اهداف همایش دوسالانه مطالعات ایران معاصر تاکید کرد: به‌تناسب گستردگی عنوان همایش، طبیعتا موضوعات همایش نیز از گستردگی زیادی برخوردار خواهند بود ولی با طبقه‌بندی موضوعات در نشست‌های مختلف که به‌صورت موازی، برخی به زبان فارسی و برخی دیگر به زبان انگلیسی برگزار خواهند شد، موضوعات مشابه در کنار هم قرار می‌گیرند و هریک از ارائه‌ها مخاطبان علاقمند خود را پیدا می‌کنند. 

دبیر علمی دومین همایش دوسالانه مطالعات ایران معاصر اظهار کرد: مروری بر نشست‌های همایش گذشته، تنوع موضوعی و نوع دسته‌بندی نشست‌ها در همایش را روشن می‌کند. سال گذشته در طول دو روز برگزاری همایش، هفت نشست فارسی و هفت نشست انگلیسی برگزار شد. بر این اساس «ایران‌شناسی در ترکیه»، «جامعه و فرهنگ ایران» (دو نشست)، «سیاست ایران»، «آموزش زبان فارسی»، «ایران‌شناسی در کشورهای مختلف» و «ایران و فرانسه» و «جامعه و فرهنگ ایران» (دو نشست)، «ایران، روسیه و کشورهای آسیایی»، «سیاست ایران»، «ایران و غرب» (دو نشست) و «ایران و خاورمیانه» از عناوین نشست ها به زبان انگلیسی و فارسی بوده است.

سمیعی تاکید کرد: ممکن است ترکیب نشست‌ها در همایش سال جاری متفاوت باشد و این کاملا بستگی دارد به چکیده‌های ارسالی از طرف شرکت‌کنندگان و در نهایت چکیده‌هایی که مراحل داوری را طی می‌کنند.  مهم این است که یک شخصیت حقوقی یا تعدادی شخصیت‌های حقیقی می‌توانند درخواست برگزاری نشستی را بدهند که حداقل ۶ مقاله برای ارائه داشته باشد. البته، تمامی مراحل داوری مقالات را کمیته علمی همایش انجام خواهد داد و به‌هیچ‌وجه فرایند داوری به اشخاص یا نهادهای دیگر واگذار نمی‌شود.

 رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران افزود:هیچ تفاوتی بین این همایش با همایش سابق وجود ندارد. موضوعات مرتبط با جامعة کنونی ایران و ایران معاصر بسیار گسترده است و ما از هر پژوهشی که از نظر موضوعی مرتبط باشد و از نظر روشی و نظری، حائز اصول مقبول دانشگاهی باشد، استقبال می‌کنیم. قصد ما این است که این همایش به صورت دوسالانه و مستمر برگزار شود و جایی باشد برای ارائة دستاوردهای تمام علاقمندانی که روی ایران کنونی تمرکز دارند و پژوهش می‌کنند.

به گفته وی،نمی‌توان از هم اکنون شرایط حضور پژوهشگران خارجی در همایش را به‌طور دقیق پیش‌بینی کرد. ما خود را هم برای برگزاری همایش به‌صورت حضوری و هم برخط، و هم به‌صورت تلفیقی آماده کرده‌ایم. البته، امیدواریم که بتوانیم همایش را به‌صورت حضوری برگزار کنیم چون حضور پژوهشگران ایرانی و خارجی در دو روز متوالی در کنار هم و گفتگوها و مباحثی که میان آنان برگزار خواهد شد و ارتباطات علمی و پژوهشی‌اکه شکل می‌گیرد، یکی از اهداف مهم برگزاری همایش است. ولی اگر چنین امکانی فراهم نشد، ا طبق شرایط موجود، همایش را برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha