• سه‌شنبه / ۸ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400040805583
  • منبع : نمایندگی قزوین

عملیاتی کردن برنامه‌ مقابله با چالش کم‌آبی تابستانی در تاکستان

عملیاتی کردن برنامه‌ مقابله با چالش کم‌آبی تابستانی در تاکستان
عکس: آرشیو

ایسنا/قزوین مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان تاکستان گفت: با بروز بحران کم‌آبی تابستانی که در پی کاهش محسوس بارش‌های سال جاری به وقوع پیوسته است برای مقابله با آثار سوء این پدیده، برنامه‌هایی برای کنترل خشک‌سالی در شهرستان تاکستان عملیاتی شده است.

بهروز طاهرخانی اظهار کرد: با بروز بحران کم‌آبی تابستانی که در پی کاهش محسوس بارش‌های سال جاری به وقوع پیوسته است برای مقابله با آثار سوء این پدیده، برنامه‌هایی برای کنترل خشک‌سالی و کم‌آبی جاری و تأمین آب آشامیدنی موردنیاز مردم در شهرستان تاکستان عملیاتی شده است که جمع‌کردن و جریمه قانونی انشعاب‌های غیرمجاز و نیز توصیه‌های عمومی به مدیریت مصرف ازجمله این برنامه‌ها است.

بنابر اعلام روابط عمومی آب و فاضلاب استان قزوین، وی با اشاره به اینکه شهر تاکستان ازجمله مناطق دارای تنش آبی استان قزوین در تابستان جاری است، ادامه داد: برگزاری جلسه و مکاتبه با سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌های دولتی و خصوصی برای رعایت الگوهای مصرف و ارائه آموزش‌های لازم از دیگر برنامه‌های اجرا شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان تاکستان همچنین به احداث سد برای امور کشاورزی در بالادست شهر تاکستان اشاره کرد و یادآور شد: با این اقدام چاه‌های موجود برای تأمین آب آشامیدنی در حال خشک شدن است که در یک برنامه بلندمدت به‌دنبال جایگزینی چاه‌ها با انتقال آب آشامیدنی از سد طالقان هستیم.

وی با اشاره به کرونا این بیماری را در افزایش مصرف آب بهداشتی مردم مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: لازم است مردم مصرف‌های بهداشتی آب و کولر خود را با توصیه‌های کارشناسی مدیریت کنند تا کم‌آبی کاهش‌یافته و همگان از نعمت آب برخوردار شوند.

طاهرخانی همچنین از واگذاری یک چاه به شهرداری برای آبیاری فضای سبز شهری خبر داد و بیان کرد: آب این چاه به‌دلیل خشک‌سالی، دچار کاهش آبدهی و نیترات بالا شده بود که از مدار تأمین آب آشامیدنی خارج و به شهرداری واگذار شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان تاکستان در پایان از مردم نیز درخواست کرد در صورت استفاده از پمپ در ساختمان‌های بلند، ابتدا یک مخزن ذخیره بعد از کنتور قرار داده تا آب در آن جمع شود و سپس پمپ را متصل کنند تا در زمان پیک مصرف، آب از لوله‌های شبکه توزیع برداشت‌نشده و موجب فشار به شبکه و بی‌آبی سایرین نشوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha