• چهارشنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400032619708

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) تاکید کرد

تلاش برای علم‌آموزی بانوان در کنار توجه به فرهنگ و اقتصاد

تلاش برای علم‌آموزی بانوان در کنار توجه به فرهنگ و اقتصاد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: پروژه احداث ساختمان چند منظوره واحد خواهران دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) را جهشی در جهت توسعه دارایی‌های اساسی برای رشد و توسعه واحد خواهران می‌دانیم و این دانشگاه منتسب به حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است و باید فضاهای آموزشی و فرهنگی آن‌ها در شأن این امام همام باشد.

دکتر مرتضی رجوعی امروز ۲۶ خردادماه در آیین افتتاح پروژه‌های آموزشی واحد خواهران دانشگاه امام رضا (ع) که در سالن همایش شهید سلیمانی پردیس خواهران این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد:  در کنار مباحث علمی و آموزشی که به صورت آکادمیک و رسمی تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه ارائه می‌شود، باید مراکز آموزشی، تربیتی، مهارتی و توانمندسازی متناسب با نقش‌هایی که برای بانوان در تعالیم دینی متصور شده است، ایجاد شود.

وی افزود: پروژه احداث ساختمان چند منظوره واحد خواهران دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) را جهشی در جهت توسعه دارایی‌های اساسی برای رشد و توسعه واحد خواهران می‌دانیم و این دانشگاه منتسب به حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است و باید فضاهای آموزشی و فرهنگی آن‌ها در شأن این امام همام باشد. بنابراین، اگر دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) به دنبال آن است تا الگویی بی‌بدیل در شأن حضرت رضا(ع)را ارائه کند باید عرصه علم و عمل به هم متصل شود.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) اضافه کرد: ما می‌توانیم با بهره‌مندی از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی در این عرصه بهترین الگو را به جامعه معرفی و در عرصه زندگی اجتماعی نیز نقش مؤثری را ایفا کنیم. متاسفانه یکی از مسائل و چالش‌های موجود در جامعه، بی‌توجهی به ابعاد اقتصادی پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی است؛ بانوان می‌توانند در کنار تحصیل و علم‌آموزی، به موضوع اقتصاد فرهنگ و صنایع اقتصادی نیز توجه داشته باشند.

پروژه چند منظوره واحد خواهران به صورت تک جنسیتی، تربیت بانوان متخصص و متعهد را به همراه دارد

در ادامه این مراسم دکتر زهرا تجریشی سرپرست واحد خواهران دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) به بیان تاریخچه ضرورت و تاریخچه ایجاد واحد خواهران این دانشگاه خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۰ طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری و تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی تصمیم گرفته شد تا دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در دو واحد مستقل به صورت تک جنسیتی پذیرش دانشجو داشته باشد.

وی اضافه کرد: هدف دانشگاه از پذیرش تک جنسیتی، در درجه اول تربیت بانوان متخصص و متعهد است و تلاش داریم تا با ایجاد فضای مناسب آموزشی، محیطی سالم را برای خواهران فراهم کنیم تا خانواده‌ها با فکری آسوده و احساس امنیت فرزندان دختر خود را در این دانشگاه ثبت نام کنند. پروژه احداث ساختمان چند منظوره واحد خواهران دانشگاه به منظور پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و آموزشی دانشجویان واحد خواهران در خرداد ماه ۱۳۹۸ آغاز و در آستانه میلاد با سعادت حضرت رضا(ع) در خرداد ماه ۱۴۰۰ تکمیل و با حضور تولیت آستان قدس رضوی به صورت رسمی افتتاح شد.

گفتنی است؛ با توجه به کثرت حضور دانشجویان در واحد خواهران و ضرورت افزایش فضاهای آموزشی،  فاز اول این پروژه مهر ماه ۱۳۹۸ با ایجاد هفت کلاس درس با ظرفیت ۳۵۰ نفر به اتمام رسید. همچنین، فاز دوم احداث ساختمان چند منظوره واحد خواهران دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) بهمن ماه ۱۳۹۸ شامل دو اتاق جلسات، وضوخانه و نمازخانه با ظرفیت ۲۵۰ نفر ایجاد شد.

فاز سوم و نهایی احداث این ساختمان شامل راه‌اندازی سالن همایش‌های ۲۵۰ نفر مجهز به سیستم‌های تهویه مطبوع، سیستم صوت، روشنایی و نورپردازی در خرداد ماه ۱۴۰۰ به اتمام رسید و سالن همایش‌های این دانشگاه به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha