• دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1400031007351
  • خبرنگار : 71021

نقد به ساختار گردشگری در ایران و نسخه‌ای برای آن

نقد به ساختار گردشگری در ایران و نسخه‌ای برای آن

یک کارشناس گردشگری با نقد عملکرد و برنامه‌ریزی‌های گردشگری، آن را همسو با مزیت‌های رقابتی کشور ندانست و گفت: ۸۰ درصد منابع روی اهدافی صرف می‌شود که در بهترین حالت، کمتر از پنج درصد توسعه گردشگری را محقق می‌کند.

محمدابراهیم لاریجانی ـ کارشناس و فعال گردشگری ـ با اعتقاد بر این‌که نرم‌افزارهای توسعه گردشگری در سیستم و ساختار فعلی گردشگری کشور پاسخ‌گو و کارآمد نیست، در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: به جای تغییر نرم‌افزار باید سیستم و ساختار را تغییر دهیم.

او گفت: برنامه‌ریزی، مطالعه، پژوهش و اقدام روی اهداف و مسیری که اساسا اشتباه است، اگر نتیجه هم بدهد، باز هم اشتباه خواهد بود.

این کارشناس گردشگری با بیان این‌که فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های فعلی، انطباق و همسویی لازم را با مزیت‌های رقابتی کشور در گردشگری و ظرفیت‌ها و واقعیات گردشگری ایران ندارد، اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد منابع روی اهدافی صرف می‌شود که در بهترین حالت کمتر از ۵ درصد از شاخص‌های توسعه گردشگری را محقق می‌کند. در حالی‌که کمتر از ۲۰ درصد منابع روی فعالیت‌هایی که می‌تواند ۹۵ درصد از شاخص‌های توسعه گردشگری را محقق سازد، مصرف می‌شود.

او افزود: در گام دوم، به طور جدی نیازمند تغییر مبانی و دکترین توسعه گردشگری متناسب با مزیت‌ها و ظرفیت‌های همه استان‌های کشور و همه کشورهای هدف هستیم.

 لاریجانی گفت: تداوم این روند و سیاست نانوشته‌ای که فقط بخشی از ظرفیت‌ها، استان‌ها و فعالان گردشگری را، آن هم به طور مقطعی و ناپایدار، متنفع می‌سازد به صلاح نیست و متضمن توسعه گردشگری کشور نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha