• دوشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400020604206
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس دانشگاه کردستان:

دانشگاه کردستان در رتبه‌بندی تاثیر تایمز ۲۰۲۱ قرار گرفت

دانشگاه کردستان در رتبه‌بندی تاثیر تایمز ۲۰۲۱ قرار گرفت

ایسنا/کردستان رئیس دانشگاه کردستان گفت: بر اساس جدیدترین نتایج منتشر شده از سوی موسسه علمی تایمز، دانشگاه کردستان در رتبه‌بندی تاثیر دانشگاه‌ها ۲۰۲۱ موفق به کسب رتبه کلی ۸۰۰-۶۰۱ شد.

رحمت صادقی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در رتبه‌بندی تاثیر تایمز اثرگذاری دانشگاه‌ها بر مبنای فعالیت‌های آنان در راستای اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGs) بر اساس ۴ شاخص پژوهش، مدیریت، توسعه و آموزش سنجیده می‌شود.

وی اهداف توسعه پایدار را شامل ۱۷ مورد عنوان کرد و افزود: نبود فقر، نبود گرسنگی، سلامت و رفاه، کیفیت آموزش، برابری جنسیتی، دسترسی به آب بهداشتی، انرژی مقرون به صرفه و پاک، اشتغال مناسب و رشد اقتصادی، صنعت، نوآوری و زیرساخت، کاهش نابرابری، شهرها و جوامع پایدار، تولید و مصرف مسئولانه، عملکرد در خصوص کنترل اقلیم، زندگی زیر آب، زندگی در زمین، صلح، عدالت و قدرت و  مشارکت در تحقق اهداف توسعه است.

رئیس دانشگاه کردستان، ذکر کرد: در سومین ارزیابی تاثیر دانشگاه‌ها که توسط موسسه تایمز منتشر شد، تعداد  هزار و ۱۱۱ دانشگاه از ۹۴ کشور جهان حضور دارند که در رتبه‌بندی کلی، دانشگاه منچستر انگلستان و دو دانشگاه سیدنی و دانشگاه PMIT از کشور استرالیا به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

صادقی خاطرنشان کرد: در لیست دانشگاه‌های تاثیرگذار اسامی ۲۷ دانشگاه ایرانی به چشم می خورد که عمدتا از دانشگاه‌های علوم پزشکی است

وی با اشاره به اینکه بنا بر نتایج منتشر شده، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز حائز رتبه های اول تا سوم شدند، گفت: دانشگاه کردستان در سومین حضور خود، رتبه ۱۵ در بین کل دانشگاه‌های ایرانی، رتبه ۷ در بین دانشگاه‌های جامع ایرانی و رتبه جهانی ۸۰۰-۶۰۱ را کسب کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha