• پنجشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400020201225
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار آذربایجان شرقی:

عزم جدی برای افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ایجاد شود

عزم جدی برای افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ایجاد شود

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، گفت: باید از طریق استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و گروه‌های مرجع، گفتمان مسلم و عزم جدی برای افزایش رعایت شیوه نامه‌ها در جامعه ایجاد شود.

بدر شکوهی روز پنجشنبه ۲ اردیبهشت در جلسه نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی، اظهار کرد: تثبیت وضعیت بیماری کرونا دغدغه همه مسئولان است که ارتباط تنگاتنگی با همکاری و همراهی مردم دارد.

وی ادامه داد: در این زمینه، رسانه‌ها نقش بسزایی در راستای همراه کردن مردم برای رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی و عدم عادی انگاری دارند.

وی با بیان این‌که مدافعان سلامت، ایثارگرانه و مجاهدانه برای تامین و تضمین سلامت مردم با شایستگی تمام تلاش می‌کنند، گفت: متاسفانه در افکار عمومی عادی انگاری نسبت به شرایط کرونا اتفاق افتاده که این خطر بسیار بزرگی است و باید برای جلوگیری از این موضوع برنامه ریزی کرد.

شکوهی اضافه کرد: طرح جامع مدیریت هوشمند براساس وضعیت کرونایی شهرستان‌ها ترسیم شده و مسئولیت اجرای این طرح در شهرستان‌ها نیز برعهده فرمانداران و دستگاه‌های مربوطه است تا در کنار کمیته نظارتی رصد و پایش انجام دهند.

وی تاکید کرد: نباید برای تضمین سلامت مردم خسته شد و ضروری است مراقبت‌ها و نظارت‌ها با توجه به شرایط موجود تشدید شود.

وی ادامه داد: با وجود محدودیت‌ها و مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی در مقایسه با کشورهای غربی نوع مواجهه با ویروس با وجود تمام نارسایی‌ها در کشور ما به خوبی مدیریت شده و مردم نیز همراهی خوبی داشته‌اند.
 
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی افزود: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا در شرایط نارنجی و قرمز تجمع بیش از ۱۵ نفر ممنوع است ولی متاسفانه برخی افراد این موضوع را نادیده می‌گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با بیان این‌که ۱۶۰۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: بیشترین تعداد بستری‌ها در پیک سوم در آبان ماه سال گذشته نیز ۱۸۰۰ نفر بود.

دکتر عباسعلی درستی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۶ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری شدند که بیشترین رقم در میزان بستری‌های روزانه در سال جاری است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ نفر بر اثر بیماری کرونا در استان جان خود را از دست دادند، این در حالی است که در روزهای نخست فروردین ماه حداکثر یک فوتی داشتیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha