• شنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400010702261

متخصص مدیریت گردشگری:

رونق گردشگری در دوران پساکرونا مطالبه‌ای جدی است

رونق گردشگری در دوران پساکرونا مطالبه‌ای جدی است
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس یک متخصص مدیریت گردشگری، برنامه ریزی برای رونق گردشگری در دوران پساکرونا را با تصمیم‌سازی صحیح و اثرگذار، مطالبه جدی فعالان این حوزه دانست.

نکیسا جزائریان شنبه ۷ فروردین در نشست‌ بین‌المللی رنسانس گردشگری که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: در سال جدید و در کشور ما مقوله سفر و تأثیر آن در افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا از یک سو و فعالیت کسب و کارهای حوزه گردشگری از سوی دیگر به مناقشه‌ای عجیب میان مسئولین و دست اندرکاران حداقل چهار وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت کشور، نیروی انتظامی و پلیس راهور و در نهایت وزارت راه و شهرسازی و حوزه حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای تابعه آن بدل شده است.

او افزود: با آغاز واکسیناسیون کرونا، این بحران در مسیر عادی شدن شرایط و کنترل همه گیری کووید ۱۹ قرار گرفته و نور امیدی را به آینده بشر تابانده است و به تبع آن کسب و کارهای مرتبط با گردشگری خود را برای فعالیت مجدد در حداکثر ظرفیت عملیاتی خود آماده می‌کنند.

این دکترای مدیریت گردشگری  ادامه داد: در سطح بین‌المللی تلاش‌هایی جدی در سطح سیاست گذاری و خط مشی گذاری رونق مجدد گردشگری در جریان است تا ریل گذاری دقیق و درستی برای شکوفایی مجدد صنعتی رخ دهد که در سال منتهی به بروز بیماری کرونا یعنی سال ۲۰۱۹ در رتبه سوم گردش مالی در سطح بین‌المللی قرار داشت و امید دارند تا صنعت گردشگری جایگاه خود را دوباره کسب کند.

جزائریان در رابطه با برگزاری نشست‌های تخصصی آنلاین رنسانس گردشگری در سطح بین‌الملل نیز گفت: اجلاسیه جهانی گردشگری که دفتر آن در لندن قرار گرفته است، سلسله نشست‌هایی را تحت عنوان «رنسانس گردشگری» از ۲۳ تا ۲۶ مارس ۲۰۲۱ میلادی مصادف با سوم تا ششم فروردین ۱۴۰۰ هجری خورشیدی به صورت آنلاین با حضور پنجاه نفر از اندیشمندان و متفکران کلیدی در حوزه آکادمیک علم گردشگری و بخش اجرایی و عملیاتی گردشگری دنیا از بیست کشور مختلف برنامه ریزی و برگزار کرد تا طی آن به اهداف از پیش اعلام شده دست یابد. 

او در رابطه با اهداف این رویداد بین‌المللی بیان کرد: باز طراحی پدیده گردشگری، تعریف راهکارهایی برای حذف واسطه‌های زاید و توسعه روش‌های مستقیم خرید بین بخش عرضه و تقاضای خدمات گردشگری، راهبردهای توسعه ارتباط بین مصرف کنندگان و شرکت‌های عرضه کننده خدمات سفر، ارائه تکنیک‌ها و تاکتیک‌های خلاقانه و نوآورانه و ایده پردازی برای ایجاد تحرک در بخش تقاضا با در نظرگرفتن آثار روانی و اقتصادی دوران کرونا بر مشتریان و منابع انسانی فعال در بازار سفر از اهداف عنوان شده برای این رویداد مهم بین‌المللی است. 

جزائریان همچنین به بیان دیدگاه‌ خود در خصوص روش‌های مدیریت تغییر در کسب و کارهای کوچک و متوسط مقیاس که عمده کسب و کارهای بخش گردشگری را تشکیل می‌دهند و همچنین روش‌های حل مسئله و مواجهه علمی و منطقی بر چالش‌های مدیریتی در شرایط بحرانی همانند همه گیری کرونا و تعریف راهبردهای خرد در حوزه عملیاتی پرداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha