درمرحله اولیه 103 نفر درقالب 33 تیم ثبت نام کردند.ازاین بین 31 زن و72 مرد این نفرات توسط داوران ارزیابی شد و در نهایت 72 نفر در قالب 20 تیم، 11 پویانمایی، 4نرمافزار و5 بازی به این مرحله راه پیدا کردند.
حضور بیش از 500 تیم در رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج
محمدهادی طهرانی مقدم، مسوول سازمان فضای مجازی بسیج سیستان و بلوچستان که در این رویداد حاضر بود با بیان اینکه تیم های برتر هر استان این رویداد به تهران برای رقابتهای کشوری اعزام میشوند گفت:در تهران منتخب هر سه بخش پویانمایی، نرم افزار و بازی به رقابت می پردازند. در این سه بخش نفر اول ملی هم برگزار می شود.
وی ادامه داد: این رویداد به صورت همزمان در کل کشور برگزار می شود و بیش از 500 تیم در این 48 ساعت به رقابت می پردازند.
مسوول سازمان فضای مجازی بسیج سیستان و بلوچستان، افزود: یکی از مهم ترین گامهای که سازمان بسیج برمی دارد؛ایجاد راه اندازی نهضت تولید محتوا بسیج است که از ظرفیتهای بالقوه جوانان در سیستانوبلوچستان دارد کار می کند.
محمدهادی طهرانی با اشاره به تفاوت این رویداد با رویدادها پیشین افزود: تفاوتی که این دوره با رویدادهای سال گذشته دارد حضور خواهران است که به رقابت می پردازند، البته یک غرفه خانوادگی هم در این رویداد داریم.
انتخاب بهترین فرد در بهترین زمان و مکان
حمید داودی راد، یکی از هفت منتور این رویداد نیز در گفت و گو با «ایسنا» در حاشیه این مراسم با اشاره به حضور خواهران در این جشنواره گفت: یک اتفاق خیلی خوبی افتاده، پارسال شرکت کننده خواهر نداشتیم. اما امسال این اتفاق خوب افتاد و حتی خانوادگی هم حضور دارند.
این منتور در پاسخ به این سوال که کیفیت این تیم ها حضور یافته در این رویداد چطور ارزیابی می کنید ادامه داد: تیمها قوی هستند؛ جالبه تیمهای که سال گذشته نتواستند رنکینگ یک تا سه بشوند دوباره پر قدرت حضور به عمل رساندند.
حمید داودی راد با اشاره به هدف نهایی اشتغال پایدار و توسعه پایدار در عرصه دیجتال کشور افزود: هدف نهایی از دیدگاه من منتور، پالایش وتجزیه و تحلیلی که انجام می دهیم سپس تیمها امتیازی میاورند اینجا فقط یک محک است. به نظرم همه این تیم ها راه یافته به مرحله استانی برنده هستند ولی ما یک محک می زنیم، چه کسی در این زمان کم بهتر است. میخواهیم بهترین فرد را در بهترین مکان و زمان انتخاب کنیم.
تجربه ای که به مرور حاصل شد
تمام غرفه ها جنب و جوش خودشان داشتند اما غرفه 118 بسیار زیاد و پر واکنش بود. سه نفر مشغول جر وبحث باهم در حال انتخاب موضوعی بودند هر کدام صحبت ها دیگری را نقض می کرد ولی می توان دید که هر سه دنبال راهکاری می گرددند.
مسئول این غرفه بازی سازی با اشاره به تجربیات پیشین آنها در این حوزه گفت: معمولا در تیم تجربه نداشتیم به مرور تجربه ایجاد شد و افراد دیگر دعوت و استعدادیابی کردیم. ما موضوع تولید بازیها ویژه موبایل انتخاب کردیم البته قبلا در حوزه بازی سازی کارمیکردیم سه تا چهار سال فعالیت داشتیم.
وی با اشاره به اینکه در دورههای قبل این رویداد نیز شرکت کرده اند یا در رویداد ها مشابه ادامه داد: سال اول و سوم شرکت کردیم. سال اول موضوع اپلکیشن و سال سوم بازی انتخاب کردیم که به ترتیب سوم و دوم شدیم. البته رویدادها پارک علم وفناوری و رویدادها کارافرینی شرکت کردهایم به این علت که مطالب مان به روز باشد و شبکه ارتباطی مان گسترده تر شود.
مسئول این غرفه باتوجه به حضور دو دوره در این رویداد درباره کیفیت این دوره گفت: این رویداد به مرور حرفه ای تر و همانطور امکانات و حمایت هایش بیشتر می شود.
هر غرفه ای بازدید کننده های خود را دارد اما یک غرفه خاص هم در این بین می باشد، غرفه 106 که ازشهرستان ایرانشهر برای شرکت به این رویداد حضور یافتند، مسئول این غرفه با اشاره به توضیحاتی درباره محصولشان افزود: یک تیم سه نفره هستیم، غالب کارمان تولید یک نرم افزار، که درون ان فیلم ها اموزشی قرار داده برای بحث اموزش سواد رسانه، سبک زندگی و از این قبیل پوشش می دهیم.
گزارش از مصطفی کمالی
انتهای پیام
نظرات