• چهارشنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 00061934351
  • خبرنگار : 50199

در قالب اعتبارات سفر رئیس جمهور به مازندران تخصیص یافت:

اعتبار ۲۱۰ میلیارد تومانی برای طرح‌های بنیاد مسکن

اعتبار ۲۱۰ میلیارد تومانی برای طرح‌های بنیاد مسکن

ایسنا/مازندران مدیرکل بنیاد مسکن مازندران گفت: ۲۱۰ میلیارد تومان در قالب سفر رئیس جمهور برای طرح‌های بنیاد مسکن پیش بینی شد که از این مقدار ۱۶۰ میلیارد تومان برای اجرا و بازنگری طرح‌های هادی و ۵۰ میلیارد تومان برای جابجایی روستاهای در معرض خطر پیش بینی شد و تاکنون ۱۰ درصد اعتبارات به صورت نقدی تخصیص داده شده است.

علی‌اصغر آسمانی‌ مقدم ظهر چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران با اشاره به علت عقب‌ماندگی مازندران اظهار کرد: مازندران به عنوان استان برخوردار تلقی می‌شود اما کم توجهی کمیته‌های شهرستان‌ها به طرح هادی و تخصیص اعتبارات برای اجرای آن و همچنین عدم تامین زمین کافی به ویژه در روستاها موجب عقب ماندگی در حوزه مسکن شده است.

آسمانی‌ مقدم گفت: ۲ هزار و ۴۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد، اما در شاخص اجرایی طرح هادی نسبت به شاخص کشوری دارای عقب ماندگی هستیم و بنیاد مسکن موظف هست اراضی مورد نیاز را احصاء کند و در این راستا دستگاه‌های دولتی، اراضی موجود در محدوده را در اختیار بنیاد مسکن قرار دهند.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با اشاره به اینکه بیشترین خدمات در روستاها باید انجام شود، افزود: با اعتبارات سال جاری اجرای طرح هادی در ۷۶۱ روستا انجام شد و ۱۳۴۶ طرح در آن پیش بینی شده است.

آسمانی مقدم، اعتبار پیش شده ملی و استانی طرح هادی را ۶۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: از مجموع اعتبارات ۱۹۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی پیش بینی شد که ۵۴ درصد آن معادل ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد.

وی افزود: ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای طرح‌های هادی پیش بینی شد که ۲ برابر اعتبارات استانی بوده و ۳۴۵ میلیارد تومان معادل ۸۴ درصد این اعتبارات تخصیص یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران از پیش بینی تامین ۱۷۵ میلیارد تومان قیر یارانه‌ای برای استان خبر داد و افزود: طبق قانون این قیر باید به صورت مستقیم برای آسفالت استفاده شود و این در حالی بود که تا ۲ سال قبل از آن به صورت تهاتری استفاده می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح هادی برای ۵۴۰ روستای استان نیازمند تأمین اعتبار بوده و تاکنون اعتبار مورد نیاز آن تخصیص داده نشده است، همچنین برای بازنگری طرح هادی هر روستا ۱۵۰ میلیون تومان و در مجموع ۸۰ میلیارد تومان اعتبار لازم داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران گفت: برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و غیره نیز بخشی از تسهیلات اعطایی  به صورت بلاعوض خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha