استاندار فارس:

فارس نباید از قافله توسعه ارتباطات عقب بماند

استاندار فارس گفت: قرن جدید قرن ارتباطات و توسعه اطلاعات است و در این مسیر باید بکوشیم که استان از قافله توسعه ارتباطات عقب نماند.

عنایت‌الله رحیمی بعد از ظهر چهارشنبه ۲۸ اسفند در حاشیه استقبال از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران، با اشاره به نقش زیرساخت‌های ارتباطی در ارائه خدمات در دوران شیوع کرونا گفت: شیوع ویروس کرونا لزوم توسعه و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی با هدف ارائه خدمات مختلف را بیش از پیش آشکار کرد.

او ادامه داد: فناوری‌ و تکنولوژی ارتباطات کمک کرد تا بسیاری از خدمات که در دوران شیوع و همه گیری کرونا امکان ارائه آنها به شکل حضوری وجود نداشت به شکل غیر حضوری ارائه شود.

استاندار فارس اظهار کرد: از مهمترین آنها می‌توان به ارائه آموزش توسط مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد که اجازه نداد کرونا موجب دوری دانش آموزان و دانشجویان از فضای تحصیل و محروم شدن آنها از کسب علم و دانش شود.

رحیمی ضمن قدردانی از وزیر ارتباطات به خاطر سفر به این استان گفت: در این سفر مصوبات سفر خردادماه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

او عنوان کرد: طی سال‌های اخیر با حمایت‌های وزیر ارتباطات شاهد تحولات قابل توجهی در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی در استان بودیم که امیدواریم در ادامه و با تکمیل پروژه‌های در دست اجرا، این زیرساخت‌ها بیش از پیش توسعه یابد.

استاندار فارس افزود: ایجاد پوشش مکالمه تلفن همراه و دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در شهرها و همچنین روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان، افزایش پوشش تلفن همراه در محورهای مواصلاتی استان، توسعه تلفن خانگی در استان، اجرای فیبر نوری در روستاهای استان و اجرای طرح هوشمندسازی مدارس از جمله طرح‌ها و پروژه‌هایی بود که در سال ۹۹ شاهد بهره‌برداری از آنها در استان بودیم.

رحیمی همچنین به دیگر دستاوردهای حوزه زیرساخت‌های ارتباطی راه اندازی نسل پنجم تلفن همراه (G۵) در شیراز و همچنین نسل سوم و چهارم در برخی روستاهای این استان اشاره کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۸:۵۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99122721299
  • خبرنگار :