استاندار زنجان تاکید کرد

جلوگیری از فاجعه یلدایی با دوری از دورهمی‌ها

استاندار زنجان گفت: دورهمی‌های خانوادگی سهم زیادی در ابتلای زنجانی‌ها به کرونا دارد؛ بنابراین با شرکت در دورهمی نباید خوشی یک شب را به فاجعه بزرگ تبدیل کنیم.

فتح‌الله حقیقی ظهر امروز (۳۰ آذرماه) در مراسم گرامی‌داشت روز پرستار که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به پیگیری معوقات و مشکلات پرستاران استان زنجان و فراهم کردن زیرساخت‌های آن، اظهار کرد: پرستاری جزو مشاغلی است که به هیچوجه نمی‌توان برای آن جایگزین پیدا کرد و تنها شغل تقریباً تخصصی است که قبل، حین و بعد از مداوای پزشک توسط بیمار، پرستار نقش موثر و پررنگی دارد.

وی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت در رسانه ملی استان زنجان را به‌ عنوان موفق‌ترین استان در بحث پیشگیری و کنترل کرونا ویروس معرفی کرده است، افزود: گفتنی است با اقدامات انجام شده اعم از افزایش تخت بیمارستانی و دستگاه اکسیژن‌ساز، بستر زیرساخت‌های درمانی استان به حدی رسیده که از نرم کشوری نیز بالاتر است.

این مسئول با اشاره به همکاری و همراهی زنجانی‌ها برای مدیریت مراسم یوم‌العباس و جلوگیری از وقوع یک فاجعه ملی در استان، تصریح کرد: زنجان جزو استان‌های نادر کشور است که بیماران مبتلا به کرونا در پیک سوم نصف پیک دوم بوده است؛ بنابراین زنجانی‌ها می‌توانند با همراهی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پیک سوم را به واکسن کرونا یا پیک چهارم برسانند.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در شب یلدا نباید با دورهمی‌های خانوادگی، خوشی یک شب را به فاجعه بزرگ تبدیل کنیم، ادامه داد: سالمندان، بیشترین فوتی‌های کرونایی زنجان هستند که باید در شب یلدا حواس‌مان به جلوگیری از دورهمی‌های خانوادگی و تجمع باشد.

حقیقی با اشاره به اینکه زنجان از افراد توانمند در حوزه بهداشت و درمان برخوردار است، اظهار کرد: این روزها استان زنجان در تولید ماسک و موادضدعفونی کننده خودکفا بوده و به سایر استان‌ها نیز کمک می‌کند؛ همچنین توانایی انجام ۲۰۰۰ تست را در روز دارد.

وی با اشاره به اینکه همکاری، مشارکت و همراهی مسئولان استانی در امر پیشگیری و کنترل کروناویروس ارزشمند است، خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد ابتلا به کرونای زنجانی‌ها به دلیل دورهمی، تجمع، حضور در مراسم جشن و عزاداری و نیز مسافرت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه کلمات به دلیل محدود بودن از بیان احساسات و عواطف عاجز است، اظهار کرد: پرستاری کار بسیار ارزشمندی است که پرشکوه‌ترین جمله برای این قشر، جهاد فی سبیل‌الله است.

آیت‌الله علی خاتمی با بیان اینکه اکنون در ماندگارترین زمان تاریخ قرار داریم و خدمات کادر درمان استان و کشور در تاریخ ماندگار خواهد شد، خاطرنشان کرد: واژه‌های عشق، ایثار، عاطفه، انسانیت و اوج آن جهاد فی سبیل‌الله در مقابل خدمات پرستاران شیرین و لذت‌بخش است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۳۰ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99093023346
  • خبرنگار : 50167