مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان:

امروز نام حضرت زینب یادآور عظمت شهیدان مدافع حرم است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: در سال‌های اخیر نام حضرت زینب (س) جلوه‌ دیگری هم برای ما دارد؛ امروز نام حضرت زینب (س) یادآور عظمت شهیدان مدافع حرم هم است و در کلید واژه دفاع از حرم، نام حضرت زینب (س) بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی در گفت و گو با ایسنا، با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س)، بانوی شکیبایی و نماد استقامت و همچنین روز پرستار اظهار کرد: پدر حضرت زینب (س)، امیرالمؤمنین (ع) و مادر ایشان فاطمه‌الزهرا (س) است بنابراین این بانو عالی‌ترین سطح نسب خانوادگی را دارد و صرف‌نظر از نقش ایشان در کربلا، زندگی حضرت زینب (س) پر از کمال و بزرگی است.

وی افزود: دوران کودکی و نوجوانی حضرت زینب (س) سرشار از ادب، عفاف، وقار، آشنایی با معارف دینی و نمونه یک دختر نوجوان در تراز مکتب اهل‌ بیت (ع) است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: پس از اینکه امام حسین (ع) از مدینه به سمت مکه و از آنجا به کربلا حرکت کرد، فصل نویی در زندگی حضرت زینب (س) آغاز شد. در تمام این صحنه‌ها حضرت زینب (س) به عنوان یار باوفا و فداکار در کنار امام حسین (ع) دیده می‌شود. نقش ایشان در کربلا درس‌آموختگی و تلفیق احساس و عاطفه و عقل و مدیریت، تابلوی عملکرد حضرت زینب (س) در کربلا است.

شفیعی بیان کرد: حضرت زینب (س) یک زن با احساسات زنانه در برابر حجم سنگین تلخی‌ها و مصیبت‌های عاشورا ایستادگی کرد و طبیعتا در چنین شرایطی احساس و عواطف یک زن به شدت جریحه‌دار می شود.

وی افزود: بعد از واقعه عاشورا باید شرایط را در برابر دشمن مدیریت و امنیت بازماندگان عاشورا تامین و از عزت و بزرگی آنها صیانت می‌کرد به گونه‌ای که دشمن احساس شکست و ضعف در آنها را نبیند. نمونه آن را شنیدیم که نان و خرمایی را که بر سر زنان و کودکان می‌ریزند، جمع کرد و برگرداند و فرمود صدقه بر خاندان پیامبر (ص) حرام است و تازیانه‌ای بر افکار عمومی فرود می‌آورد که این افراد اسرای دشمن خارجی نیستند و فرزندان پیامبر (ص) هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان تصریح کرد: همه این موارد تابلویی از کمال و بزرگی را پیش روی انسان قرار می‌دهد و انسان بی‌اختیار در برابر عظمت شخصیت حضرت زینب (س) تعظیم می کند و سر فرود می‌آورد. انسان مات و مبهوت می‌ماند که سطح حضرت زینب (س) چقدر بالا و افق دید ایشان چقدر بلند است که این همه عظمت در ایشان جمع‌آوری شده است.

شفیعی عنوان کرد: همچنین پس از حادثه کربلا نقش حضرت زینب (س) در افشاگری و بیداری افکار عمومی علیه ظلم و ستم اموی بخش روشنی از زندگی ایشان است.

وی بیان کرد: در جمهوری اسلامی به دلیل یک بعد از ابعاد شخصیتی حضرت زینب (س) یعنی بزرگ پرستار کربلا، سالروز ولادت ایشان به عنوان روز پرستار نامیده شد که تاکنون ادامه دارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: پس از شکل‌گیری داعش حرم حضرت زینب (س) به قرارگاه مرکزی مبارزه با داعش تبدیل شد. دل‌های هزاران مشتاق جهاد و عواطف هزاران مدافع حرم را جذبیه زینبی جمع کرد. در سال‌های اخیر نام حضرت زینب (س) جلوه‌ دیگری هم برای ما دارد؛ امروز نام حضرت زینب (س) یادآور عظمت شهیدان مدافع حرم هم است و در کلید واژه دفاع از حرم، نام حضرت زینب(س) بوده است.

شفیعی ادامه داد: همیشه قدردان تلاش پرستاران بوده‌ایم، آنها رنج و زحمتی می‌کشند که جز خدا کسی از حجم آن آگاه نیست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان بیان کرد: امسال روز تکریم پرستاران قاب دیگری هم دارد و آن مساله کرونا است. حدود یک سال است که جامعه پزشکی و پرستاری امتحان با سربلندی به نمایش گذاشتند. در این مدت عواطف ملت بارها با شنیدن گفت‌وگو یا دیدن تصاویر پرستارانی که به دلیل آلودگی محیط بیمارستان نمی‌توانند به منزل بروند، زخمی شد و اشک‌های زیادی جاری شد. البته جامعه پرستاری به خوبی از عهده این امتحان برآمدند. همیشه نام آنهایی که در سختی‌ها جامعه را رها نمی‌کنند، در دفتر دل مردم ثبت می شود و نامشان در لوح محفوظ الهی در شمار ابرار و شایستگان خواهد بود. امیدواریم سال آینده این روز با رهایی از این ویروس از پرستاران تجلیل و بخشی از حق آنها را ادا کنیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۳۰ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99093022923
  • خبرنگار : 50225