معاون میراث فرهنگی فارس خبر داد

صدور نخستین پروانه گردشگری کشاورزی در فارس

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از بهره‌برداری از اولین طرح گردشگری کشاورزی در استان خبر داد.

سید موید محسن‌نژاد گفت: نخستین طرح گردشگری کشاورزی فارس با نام دلارام در روستای سجل‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان خرامه به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی میراث فارس، او ادامه داد: این طرح با مساحت بیش از ۱۶ و نیم هکتار و با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

محسن‌نژاد افزود: مزرعه نمونه پرورش بز شیری فرانسوی با ظرفیت هزار رأس، مزرعه پرورش بز شیری آلپاین تلاقی با ظرفیت ۵۰۰ رأس، مزرعه پرورش شتر شیری، کارخانه بسته‌بندی شیر و پنیر بز و مزرعه پرورش پولت تخم‌گذار با ظرفیت ۷۵ هزار قطعه و مرکز ذخیره ژنی توران تیهو به‌عنوان مرکز مهارت‌آموزی در بخش نظام‌مهندسی کشاورزی از جمله فعالیت‌های این مرکز گردشگری کشاورزی است.

معاون گردشگری فارس خاطرنشان کرد: امید است که با آشنایی با حیوانات مزرعه‌ای به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان زمینه کارآفرینی در آن‌ها نهادینه شود و گردشگران علاقه‌مند به حوزه کشاورزی با ماهیت چنین مراکز تولیدی و تحقیقاتی و آموزشی بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۵ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99082516869
  • خبرنگار :