لزوم تصویب بحث استخدام نیرو در آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه نیاز داریم مصوبه استخدام نیروی انسانی آموزش‌وپرورش را در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسانیم، گفت: مسئولیت آموزش، تعیین محتوا و نظارت در مهدهای کودک به وزارت آموزش‌وپرورش محول شده است.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی با حضور در پنجمین جلسه شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، با تأکید بر اینکه در زمینه نیروی انسانی آموزش‌وپرورش نیاز به مصوبه محکمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که در موضوعاتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد می شود، مجلس ورود نکند و بالعکس.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: به استناد رهنمودهای مقام معظم رهبری، اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای را در خصوص استخدام نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش تصویب کند، دیگر به هیچ عنوان بحث استخدام در مجلس مطرح نخواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین به طور خاص به مسئله نیروی انسانی اشاره‌شده است، تصریح کرد: سند تحول بدون معلم متمایز، باکیفیت و باانگیزه دست‌یافتنی نخواهد بود و اگر آموزش‌وپرورش نتواند مسئله نیروی انسانی را حل کند بهتر است راجع به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش سخن نگوید.

وی درخصوص مهدهای کودک خاطرنشان کرد: موضوع واگذاری مهدهای کودک به آموزش‌وپرورش با توجه به سیاست‌هایی ابلاغی مقام معظم رهبری و با عنایت به رهنمودهای ایشان در دیدار با مدیران آموزش‌وپرورش، تعیین تکلیف شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در دولت هم این موضوع سیاست‌گذاری و تعیین تکلیف شد و بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران مسئولیت آموزش، تعیین محتوا و شاخص‌های آموزشی و نظارت و صلاحیت مربی به وزارت آموزش‌وپرورش محول شده است.

وی افزود: آموزش‌وپرورش تاکنون در این زمینه ورود پیدا نکرده است ولی هم‌اکنون که این مأموریت به ما واگذارشده است باید در این موضوع تهیه محتوا برای مهدکودک‌ها ورود پیدا کنیم. باید بدانیم چه محتوایی و به چه نحو آموزش داده شود این جزء صلاحیت‌های آموزش‌وپرورش بوده ودر آن شکی نیست.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در ادامه این نشست، معاون آموزش ابتدایی، رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشاور وزیر در سند تحول بنیادین به موضوعاتی از قبیل ضرورت تدوین سند یکپارچه برای تربیت دوران کودکی از صفرتا شش سال، نقش مربیان در تربیت تمام ساحتی کودکان و تعیین استانداردها و شاخص‌های لازم برای بخش خصوصی، دولتی و سازمانهای دیگر اشاره کردند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۷:۴۱
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 99062620424
  • خبرنگار :