در نشست امروز باشگاه فیزیک بررسی می‌شود

از اپتیک کوانتومی تا ویروس کرونا

صدوهشتادویکمین نشست باشگاه فیزیک تهران، ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹، به صورت مجازی برگزار خواهد شد. وحید صندوق‌دار، از مؤسسه ماکس پلانک، در این باشگاه سخنرانی جذابی با عنوان «از اپتیک کوانتومی تا ویروس کرونا» خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، در این ارائه، درباره‌ چگونگی استفاده از روش‌های آزمایشگاهی در اپتیک کوانتومی برای مطالعه‌ مسائل بیوفیزیکی صحبت می‌شود. اینکه چگونه می‌توان با ترکیبی از تداخل‌سنجی و میکروسکوپی، ذرات بسیار ریز تا در حد پروتئین‌های کوچک را یافت و مشاهده کرد. همچنین درباره‌ تازه‌ترین پیشرفت‌ها در کاربرد چنین روشی برای مطالعهی ویروس سارس-کوو-۲ در یک آزمایشگاه ویروس‌شناسی بسیار امن بحث خواهد شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی انجمن فیزیک، پیش از آغاز سخنرانی، علی فرنودی اخبار فیزیک را به آگاهی شرکت‌کنندگان در نشست خواهد رساند.

استفاده از باشگاه فیزیک به نشانی www.psi.ir/?bashgah برای همه‌ علاقه‌مندان به علم فیزیک آزاد است.

امکان حضور مجازی در باشگاه با دو روش زیر امکان‌پذیر است.
۱. علاقه‌مندان برای شرکت در باشگاه به نشانی https://webinar.ut.ac.ir وارد شده و با استفاده از نشانی ایمیل خود، ثبت‌نام کنند.
در زمان برگزاری جلسه، به نشانی https://webinar.ut.ac.ir/b/mas-r2j-92n مراجعه کرده و وارد اتاق «باشگاه فیزیک» شوند.
۲. امکان مشاهده پخش زنده نشست همزمان با برگزاری در هر یک از نشانی‌های http://aparat.com/socialpsi/live و http://www.psi.ir/live فراهم است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99061712476
  • خبرنگار : 71624