به گزارش ایسنا، بخش جدید که فیس بوک شاپ نام دارد در سراسر آمریکا عرضه شده است و به مردم امکان می دهد به جست و جوی انواع محصولات پرداخته و اقلام مورد نیاز خود را در این شبکه اجتماعی خریداری کنند. فیس بوک پیش از این بخش مذکور را با گروه کوچکی از کاربران آمریکایی آزمایش کرده بود و ماه گذشته قابلیت مشابهی را در اپلیکیشن اینستاگرام خود راه اندازی کرد. شرکتها می توانستند کاتالوگهای خرید را به صفحات فیس بوک خود اضافه کنند اما بخش اختصاصی برای خرید در صفحه فیس بوک برای خرید از فروشندگان مختلف وجود نداشت.
فیس بوک همچنین اعلام کرد قابلیت چک اوت اینستاگرام که به کاربران امکان می دهد پول کالاهای خریداری کرده را مستقیما در داخل اپلیکیشن پرداخت کنند بزودی برای همه شرکتهای آمریکایی موجود خواهد شد. این قابلیت در ۱۸ ماه گذشته برای برخی از شرکای فیس بوک موجود بود.
فیس بوک در تلاش است تا در تجارت الکترونیکی حضور فعالتری داشته باشد و درآمدهای خود را فراتر از تبلیغات توسعه دهد. به گفته ویشال شاه، مدیر محصول اینستاگرام، این شرکت معمولا برای مبادلاتی که در داخل سرویس فیس بوک کامل شده است هزینه ای دریافت می کند اما این کمیسیون را به دلیل شیوع ویروس کرونا موقتا متوقف کرده است. تجارت می تواند تبلیغات فیس بوک را بهبود بخشیده و فروش از طریق یک تبلیغ را برای بازاریابان راحتتر کرده و کارآمدی آن را افزایش دهد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، فیس بوک اوایل امسال قابلیت خرید مشابهی را رونمایی کرد که به شرکتها اجازه می دهد یک کاتالوگ محصول را ایجاد کنند که در همه اپلیکیشنهای مختلف این شرکت شبکه اجتماعی شامل اینستاگرام، مسنجر و واتساپ کار می کند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک با جدیت بیشتری در این ابتکار حضور دارد که نشان می دهد با توجه به توسعه خرید آنلاین، فیس بوک این تجارت را جدی گرفته است.
انتهای پیام