افزایش ۱۰ برابری درآمد کشاورزان با احداث باغات در اراضی شیب‌دار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از افزایش ۱۰ برابری درآمد کشاورزان با احداث باغات در اراضی شیب‌دار خبر داد.

دکتر اسفندیار حسنی‌مقدم ۲ دوم مرداد در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۱۶ هزار و ۸۰۰ هکتار طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار سراسر کشور با اعلام این خبر گفت: یکی از ظرفیت‌های خوب استان لرستان توسعه باغات دیم  در اراضی شیب‌دار است.

وی تصریح کرد: استان لرستان پتانسیل بسیار بالایی در این زمینه دارد و عملکرد یک هکتار باغ دیم در قیاس با محصولات زراعی از توجیه اقتصادی خوبی برخوردار بوده و حداقل ١٠ برابر  درآمد کشاورزان ارتقاء پیدا می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: تاکنون  ۴۰۴۰ هکتار توسعه  باغات دیم در اراضی شیب‌دار و کم بازده استان لرستان احداث شده است؛ در سال جاری نیز در صورت تامین اعتبار ۵۰۰۰ هکتار (۲۰۰۰ هکتار توسط مدیریت باغبانی و ۳۰۰۰ هکتار توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری) احداث خواهد شد.

حسنی‌مقدم در پایان گفت: از کشاورزان هم استانی که زمین‌های شیب‌دار در اختیار دارند تقاضا داریم به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کرده و با همکاری جهاد کشاورزی نسبت به احداث باغ در این‌گونه اراضی اقدام کنند؛ با این کار ضمن افزایش ذخیره نزولات جوی به داخل زمین و جلوگیری از فرسایش خاک  درآمد آنان نسبت به محصولات زراعی نیز افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۳ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99050301674
  • خبرنگار :