امام جمعه آستارا:

حیا و عفت زن در ایران قبل اسلام یک افتخار است

امام جمعه آستارا گفت: حجاب، حیا و عفت زن در ایران قبل از اسلام یک افتخار است.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ نیا در جلسه کمیسیون امور بانوان شهرستان مرزی بندر آستارا که با موضوع عفاف و حجاب در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: زنان ایران اسلامی به عنوان یک الگو در جهان، از ارزش های دینی و اسلامی دفاع می کنند.

وی با بیان اینکه زنان و دختران بیشترین آزار و اذیت را در طول تاریخ شده اند، ادامه داد: قبل از اسلام، نگاه به زن ابزاری و کالایی و وسیله ای برای هوس رانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون و با توجه به پیشرفت بشر، همان نگاه پیش از اسلام به زن در دنیای غرب مطرح است، افزود: دین مبین اسلام با نگاه جدید به جایگاه زن، شأن و منزلت آنان را ارتقا داد.

حجت الاسلام و المسلمین حافظ نیا در بخش دیگر سخنان خود به جایگاه زن در خانواده اشاره کرد و توضیح داد: مردان موفق در دامن زنان و مادران پاکدامن تربیت می شوند.

وی با تأکید بر اینکه خداوند متعال زن را در کنار مرد بیان می کند، خاطر نشان کرد: اسلام حقوق، عزت و افتخار را برای زن قرار داده و زهرای مرضیه (س) الگویی ایده آل برای آنان است.

امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه حجاب مختص به زنان نیست، تصریح کرد: کیفیت حجاب زن و مرد متفاوت است و فلسفه آن را نمی شود در یک جلسه بیان کرد.

وی حجاب را برای عزت بخشیدن و مصونیت زنان، امری لازم دانست و افزود: حجاب، حیا و عفت زن در ایران قبل از اسلام یک افتخار است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه اسلام به هیچ عنوان مخالف حضور زن در اجتماع با حفظ چارچوب ها نیست، اضافه کرد: عموما زنان و دخترانی که مورد تعرض قرار می گیرند، آنهایی هستند که در رعایت حجاب دقت لازم را ندارند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ تیر ۱۳۹۹ / ۲۱:۲۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99042619721
  • خبرنگار : 50039