معاون اقتصادی استاندار:

مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در گلستان راه‌اندازی شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان از راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان باهدف تسریع در زمان بررسی و صدور استعلام‌های موردنیاز در طرح‌های بزرگ سرمایه‌گذاری خبرداد.

ابراهیم کریمی با حضور در دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) استان گلستان اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال "جهش تولید"، برنامه‌های ما در حوزه اشتغال و تولید کاربردی‌تر است. اقدامات ما باید به‌گونه‌ای باشد که مردم این موضوع را به‌درستی لمس کنند.

وی افزود: وزارت کشور در حوزه جهش تولید ۳۰ اولویت را احصاء کرده و آن‌ها را به استانداران ابلاغ کرده است. در این راستا جلسات متعددی با مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران عامل بانک‌ها و فرمانداران برگزار کردیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان بیان کرد: امسال تلاش خواهیم کرد واحدهای تولیدی راکد در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری را احیا یا تعیین تکلیف و تغییر کاربری و یا با انتخاب سرمایه‌گذار جدید احیا کنیم. بخشی از واحدهای تولید نیز نیمه فعال هستند که به دنبال رساندن این واحدها به ظرفیت اسمی و واقعی‌شان هستیم. برخی از واحدهای تولیدی نیز با ظرفیت کامل مشغول به فعالیت هستند که امسال در این واحدها با تأمین منابع به افزایش ظرفیت کمک خواهیم کرد.

کریمی ادامه داد: برای تحقق این موضوعات کلینیک عارضه‌یابی در استان راه‌اندازی شد. بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و به‌مرور این واحدها در کلینیک، عارضه‌یابی می‌شود و به جرگه تولید و یا فعالیت بیشتر خواهند پیوست.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: همزمان با پیگیری موضوع واحدهای تولیدی، بخش سرمایه‌گذاری را امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته دنبال می‌کنیم. همواره سرمایه‌گذاران از طولانی شدن مدت استعلام دستگاه‌ها نگران بودند که برای حل این مشکل امسال مرکز «خدمات سرمایه‌گذاری» در استان به‌منظور بررسی طرح‌های بزرگ سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به حضور دستگاه‌های ذیربط در این مرکز، افزود: در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری طرح‌های بالای ۲۰ میلیارد تومان با حضور شخص استاندار و طرح‌های کمتر از ۲۰ میلیارد تومان با حضور معاون استاندار مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت موافقت با طرح، در همان‌جا استعلام‌های موردنیاز صادر می‌شود.

کریمی بابیان اینکه در واقع یک پنجره واحد فیزیکی را در این مرکز راه‌اندازی کردیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم با این کار در سرمایه‌گذاری استان نیز شاهد جهش باشیم. در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری حتی در سرمایه‌گذاری‌هایی که سال‌ها بلاتکلیف مانده، بازنگری خواهد شد تا از این حالت خارج شود.

وی در ادامه گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قبلاً تنها در سطح استان برگزار می‌شد و به همین خاطر متقاضیان زمان زیادی منتظر مطرح کردن مشکلاتشان می‌ماندند اما از اواخر سال گذشته جلسات ستاد تسهیل را به شهرستان‌ها بردیم و تاکنون یک بار در تمامی ۱۴ شهرستان این ستاد برگزار شد. حدود ۱۰۰ پرونده در شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اخذ شد. بعد از عید فطر دور دوم ستاد تسهیل در شهرستان‌ها را آغاز خواهیم کرد.

راه‌اندازی هیات خبرگان بانکی در گلستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به تشکیل هیات خبرگان بانکی در استان، تصریح کرد: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بعضاً مصوباتی را برای حل مشکل واحد تولیدی داریم که ممکن است در ادامه در بانک با مشکلاتی مواجه و مصوبه اجرایی نشود. اگر بانک به هر دلیلی از پرداخت تسهیلات استنکاف کند و متقاضی هم اگر اعتراض داشته باشد، این اعتراض در هیات خبرگان بانکی مورد بررسی قرار می‌گیرد. هر رأیی که این هیات صادر کند، بانک مکلف به اجرای آن است و عدم اجرا تخلف محسوب می‌شود.

کریمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه اخیراً توافقی بین وزیر راه و شهرسازی کشورمان و مسئولین ترکمنستان برای راه‌اندازی مرز مشترک دو کشور انجام شد، گفت: با ایجاد تونل ضدعفونی در مسیر ریلی و زمینی، مرز دو کشور در ابتدا به‌صورت محدود بازگشایی خواهد شد. در حال حاضر در گلستان ایجاد تونل ضدعفونی زمینی تقریباً تکمیل ‌شده و تونل ریلی نیز تا در این هفته به اتمام می‌رسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: بعد از شیوع کرونا تاکنون هیچ واحد تولیدی در استان به خاطر این بیماری تعطیل نشد. برخی از واحدهای تولیدی استان در این ایام با تغییر خط، به تولید مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک مشغول شدند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99030301380
  • خبرنگار :