مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خبرداد

شناسایی ۳۶ هزار خانوار آسیب دیده از کرونا در آذربایجان غربی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی از شناسایی ۳۶ هزار خانوار آسیب دیده از کرونا در استان خبرداد.

عزیز سهندی امروز ۲۸ اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، افزود: از زمان شیوع کرونا ۳۶ هزار خانوار آسیب دیده از این ویروس در استان شناسایی شده که به صورت موقتی تحت پوشش این نهاد قرار گرفته وتاکنون به ۳۰ هزار خانوار دو نوبت مساعدت مالی و اقلام بهداشتی به این اقشار ارائه شده است.

وی با اشاره به برگزاری سالانه جشن رمضان افزود: امسال این جشن به شکل غیر حضوری با توزیع غذای گرم با رعایت پروتکل های بهداشتی در قالب اطعام مهدوی توزیع می شود و تاکنون ۸۵ هزار بسته حمایتی  و غذای گرم توزیع شده است.

سهندی ادامه داد: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به مناطق کم برخورداراستان اختصاص یافته که از این محل به هر خانوار یک میلیون تومان کارت هدیه توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بااشاره اینکه ۵۰ هزار بسته معیشتی در استان توزیع شد، گفت: در فازهای دوم و سوم بعد از عید فطر نیز ۵۰ هزار بسته دیگر توزیع می شود.

وی با ااشاره به افزایش مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان افزود: ماهانه ۲۰ میلیارد تومان به حساب مددجویان استان واریز می شود.

سهندی با اشاره به مشارکت خیرین در استان افزود: خیرین طی سال گذشته ۱۵۶ میلیارد تومان کمک های نقدی و کالا به نیازمندان از طریق کمیته امداد استان مساعدت کردند.

مدیکل کمیته امداد امام (ره) در استان با اشاره به اهمیت جمع آوری زکات فطریه افزود: طبق آخرین مصوبه شورای زکات استان هیچ نهاد و ارگانی به غیراز دبیرخانه شورای زکات(کمیته امداد) حق جمع آوری فطریه را ندارد و مردم می توانند از طریق شماره کارت اعلامی از کمیته امداد یا کد دستوری *۸۸* ۷۷*۵#  فطریه خود را واریز کنند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اعطای ۱۶۷ میلیاد تومان تسهیلات خود اشتغالی به مددجویان استان، اشتغالزایی و توانمندسازی مددجو برای خروج از چترحمایتی این نهاد را یک اصل اساسی دانست و تصریح کرد: امسال نیزبودجه اشتغال به مبلغ ۲۳۶ میلیارد تومان برای ایجاد۷۳۰۰ فرصت شغلی تامین شده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99022820069
  • خبرنگار :