رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری:

اختصاص مسیرهای تخصصی دوچرخه‌سواری در خیابان‌ها راهکار نیست

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: اختصاص مسیرهای تخصصی برای دوچرخه‌سواری در خیابان‌ها مشکلی را حل نخواهد کرد. در تهران این طرح با هزینه‌های هنگفت اجرا شد، اما تأثیرگذار نبود و ابتدا باید نگاه مردم تغییر کند.

خسرو قمری در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام آمادگی فدراسیون دوچرخه‌سواری جهت برگزاری مسابقات کشوری، لیگ و اردوی تیم ملی در خمینی‌شهر، اظهار کرد: دوچرخه‌سواری با توجه به ذاتی که دارد، یکی از بهترین رشته‌هایی است که در حمل و نقل و تردد شهری نیز می‌تواند ایفای نقش کند.

وی در مورد تأثیرات دوچرخه بر جامعه، گفت: دوچرخه در حفظ سلامت و نشاط جامعه و همچنین کاهش ترافیک شهری و مشکلات زیست‌محیطی تأثیرات خوبی دارد.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در مورد نگاه کشورهای پیشرفته به دوچرخه‌سواری، گفت: اگر در سطح دنیا نگاه کنید، اتفاقات خوبی در برخی از کشورهای پیشرفته دنیا افتاده است که ورزش را جزء ضروریات زندگی قرار داده‌اند و  سیاست مدارهای دنیا می‌دانند که دوچرخه می‌تواند در ساختار زندگی مردم اثربخش باشد.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران احیای ورزش کهن دوچرخه‌سواری را در تمام شهرها ضروری دانست و تأکید کرد: در شهری مانند خمینی‌شهر که پیشینه تاریخی، قدمت بالا و تراکم بالای جمعیت دارد، ضروری است که این نگاه و نگرش را احیا کنیم.  

قمری افزود: نگاه مردم را باید عوض کنیم تا بدانند دوچرخه جزء نیازهای زندگی آن‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه اختصاص مسیرهای اختصاصی در خیابان‌ها راه‌حل نیست، گفت: اختصاص مسیرهای تخصصی برای دوچرخه‌سواری در خیابان‌ها مشکلی را حل نخواهد کرد. در تهران این طرح با هزینه‌های هنگفت اجرا شد، اما تأثیرگذار نبود و ابتدا باید نگاه مردم تغییر کند.

قمری افزود: در مسیرهای شهری که تردد کمتری دارد، به خصوص در روزهای تعطیل یک فضای بسته را ایجاد کنیم تا در چند نقطه فضا برای دوچرخه‌سواری عموم فراهم شود. برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات مختلف در علاقه‌مند کردن افراد جامعه به دوچرخه‌سواری مؤثر است.

وی در مورد تسهیلات فدراسیون برای دوچرخه‌سواران، گفت: فدراسیون با بانک رسالت یک تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده که بر مبنای آن اگر سازمان‌ها یا خیران سپرده کوچک داشته باشند و از امتیاز آن به افرادی که می‌خواهند دوچرخه بخرند، می توانند وام بدهند. 

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران، افزود: فدراسیون دوچرخه‌سواری آمادگی دارد که هر کلاس آموزشی را با حداقل ۱۵ نفر برای شهرستان برگزار کند تا سطح معلومات ارتقاء پیدا کند. با احداث پیست خمینی‌شهر فدراسیون آمادگی این‌ که مسابقات قهرمانی کشوری، لیگ و اردوی تیم ملی را در خمینی‌شهر برگزار کند، دارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98112316972
  • خبرنگار :