تاثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی در گرو انس با قرآن است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: راز تاثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی انس گرفتن مردم با قرآن است.

 حجت‌الاسلام و المسلمین  «عبدالکریم بهجت‌پور» در مراسم تقدیر از برگزیدگان پنجمین جشنواره رسانه و نماز اظهار کرد: اساس تحول در جامعه و ایجاد تمدن اسلامی بر پایه قرآن کریم است  امروز همه حتی اندیشمندان غربی، می دانند که تمدن اسلامی بر اساس نص قرآن کریم بوده که این نص عامل تغییر و تحول است و توانسته نسلی استوار مقاوم  را تربیت کند، این نسل توانسته است امت اسلامی را بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) به رغم همه مشکلات از صدر اسلام تا کنون شکل دهد.
وی با بیان اینکه  قرآن کریم پاسخگوی همه نیازهای اساسی بشر است، گفت: هر آنچه  بشر نیاز دارد کتاب شریف قرآن کریم برای آن جواب دارد و  بر اساس نص صریح قرآن کریم، هریک از ما می‌خواهد شخصیت ماندگار و پابرجایی داشته باشد، مامنی و پناهگاهی جز قرآن کریم ندارد.
مدیرحوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: حضرت امام راحل از زمانی که انقلاب اسلامی را پایه گذاری کرد به قرآن کریم و آموزه های این کتاب شریف توجه و بر محوریت قرآن تاکید داشتند و مقام معظم رهبری نیز همواره اصرار دارند که فرهنگ قرآنی، باید بخشی از هویت دینی و بروز یافته در کشور به عنوان فرهنگ مردم باشد.
بهجت‌پور تصریح کرد: اگر مردم با قرآن کریم مانوس شدند، برنامه‌های فرهنگی ماندگار و تاثیرگذار می‌شوند،  در غیر این صورت همه تلاش هایی که در حوزه فرهنگی انجام می شود و همچنین این فعالیت ها و برنامه ها، به  صورت مستحکم در جامعه شکل نمی‌گیرد.
 مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تاکید کرد: سنت پیامبر اکرم(ص) و عترت ذیل قرآن کریم قرار می گیرد، قرآن کریم  عقلانیت بشر را رشد  می‌دهد و برای اینکه فرهنگ  مردم را به خوبی بسازیم و بتوانیم  راه نورانی  و مششع تمدن اسلامی را سامان دهیم باید سراغ قرآن کریم، معارف و آموزه های این کتاب مقدس  برویم چون  قرآن کریم راه روشن برای دستیابی به تمدن اسلامی است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 98111913795
  • خبرنگار :