نماینده کرمانشاه:

نباید فرصت‌های ایجاد اشتغال را از دست بدهیم

نماینده کرمانشاه در مجلس مهمترین دغدغه کشور را بحث اشتغال دانست و گفت: نباید فرصت‌های ایجاد اشتغال را از دست بدهیم.

سیدقاسم جاسمی در جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه از شرایط حساس کنونی کشور یاد کرد و افزود: در چنین شرایطی تصمیم سازان کشور باید بیشتر به فکر مردم باشند.

وی مهمترین دغدغه کنونی کشور را بحث اشتغال و تولید دانست و افزود: نباید فرصت‌هایی که برای اشتغالزایی پیش می‌آید را از دست بدهیم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه اظهار کرد: امروز جوانان تحصیل کرده آنقدر ناامید هستند که برای یک نامه‌ای که آنها را برای شغل معرفی کند تا تهران نزد نمایندگان مجلس می‌روند و حاضر هستند هر شغلی را نیز انجام دهند.

وی عنوان کرد: دولت هم نه اینکه نخواهد بلکه امکان ایجاد شغل برای این تعداد را ندارد و تنها راه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تسهیل‌گری شرایط برای آنها است.

وی در ادامه خواستار پیگیری مسئولین استان برای تخصیص اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومانی مورد نیاز تکمیل بخشی از راه‌آهن کرمانشاه به سمت خسروی شد و تاکید کرد: تعداد زیادی از جوانان در این پروژه مشغول به کار هستند که اگر اعتبار برای این پروژه تامین نشود خطر بیکاری آنها را تهدید می‌کند.

در ادامه کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه زحمات زیادی برای رسیدن راه‌آهن به کرمانشاه انجام شد، گفت: نباید از این ظرفیت برای حمل بار در استان غافل شویم.

وی ادامه داد: صنعت ریلی از ارزان‌ترین و ایمن‌ترین ناوگان حمل و نقل در کشور است که بسیاری از مشکلات  حمل‌ونقل زمینی را هم ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه راه‌آهن کرمانشاه ظرفیت احداث ایستگاه باری در سه نقطه را دارد، یادآور شد: منطقه پل چهر به دلیل استقرار صنایع پتروشیمی استان از مهمترین این نقاط است.

به گفته کاشفی، در منطقه شهرک صنعتی فرامان نیز امکان احداث یک ایستگاه وجود دارد که نیاز سه شهرک صنعتی فرامان، بیستون و زاگرس را پوشش دهد.

وی عنوان کرد: در منطقه ماهیدشت نیز به دلیل وجود کارخانه‌های سیمان سامان و کشت و صنعت ماهیدشت ظرفیت ایجاد ایستگاه باری وجود دارد، اما راه‌ آن مقداری از خط اصلی دور است.

وی همچنین خواستار برقراری خطوط آنتنی راه‌آهن برای واحدهای تولیدی استان شد و اضافه کرد: صاحبان صنایع نیز راضی هستند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

کاشفی بر لزوم ایجاد کمیته کاری در حوزه احداث ایستگاه باری راه‌آهن کرمانشاه نیز تاکید کرد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۹ آذر ۱۳۹۸ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98092921660
  • خبرنگار : 50181