خلیفه حفتر به ایتالیا می‌رود

وزیر خارجه ایتالیا امروز (چهارشنبه) از سفر فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" طی هفته‌های آتی به کشورش خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لوئیجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا پس از بازگشت از لیبی به روزنامه‌نگاران گفت: با فایز السراج، نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی فردا یا پس فردا در مورد نتایج این سفر گفت‌وگو می‌کنیم. با خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای ارتش ملی لیبی هم همانگونه که در بنغازی توافق کردیم، طی هفته‌های آتی دیدار خواهیم کرد.

وی اعلام کرد، رم تلاش دارد برای برقراری روابط سیاسی در سطح عالی با همه طرف‌های لیبیایی، نماینده ویژه خود را در این کشور تعیین کند.

وزیر خارجه ایتالیا صبح روز سه شنبه با السراج در طرابلس دیدار و سپس برای دیدار با حفتر و عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی به شرق این کشور سفر کرد.

لیبی از زمان امضای توافق‌نامه سیاسی در شهر صخیرات مراکش در سال ۲۰۱۵، صحنه دودستگی شدیدی میان نهادهای کشور در شرق و غرب است. شرق لیبی توسط پارلمان و با حمایت ارتش ملی اداره می‌شود و در غرب کشور هم دولت توافق ملی مستقر است که در سطح بین‌المللی به رسمت شناخته شده اما رأی اعتماد پارلمان را به دست نیاورده است.

از زمان آغاز حملات نیروهای وابسته به حفتر در ماه آوریل برای "آزادسازی" طرابلس از وجود کسانی که آنها را "تروریست" می‌داند، درگیری‌ها میان نیروهای موسوم به ارتش ملی و نیروهای دولت توافق ملی اطراف این شهر ادامه دارد، این در حالی است که دولت توافق ملی این حملات را تجاوز به دولت قانونی تلقی می‌کند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۷ آذر ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98092720373
  • خبرنگار : 71592