به گزارش ایسنا، کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی کانالیز به تازگی با بررسی آمار و دادههای منتشر شده از گوشیهای هوشمند فروخته شده در بازار کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا دریافته و اعلام کردهاند که شرکتهای چینی تولیدکننده موبایل توانستهاند در دومین فصل از سال جاری میلادی 60 درصد از بازار بیشتر کشورهای واقع در منطقه جنوب شرق آسیا را تصاحب کنند و سهم قابل توجهی از فروش گوشیهای هوشمند را از آن خود کنند.
بجز شرکت کرهای سامسونگ که رتبه نخست جهان و همچنین بازار این کشورها را به خود اختصاص داده است، سایر شرکتهای چینی همچون اوپو (Oppo)، ویوو (Vivo) و شیائومی (Xiaomi) از جمله پرطرفدارترین برندهای گوشیهای هوشمند در میان کاربران کشورهای ویتنام، مالزی، اندونزی ، تایلند و فیلیپین به شمار میروند.
درسه ماهه دوم ۲۰۱۹ میلادی، سامسونگ ۳۰ درصد، اوپو ۱۸ درصد و ویوو ۱۶ درصد از سهم بازار موبایل در تایلند را از آن خود کردهاند.
در همین بازه زمانی، در مالزی نیز ترتیب رتبهبندی برندهای سامسونگ، اوپو و ویوو به همین شکل است تنها با این تفاوت که سهم آنها متفاوت است و به ترتیب ۲۷ درصد، ۲۰ درصد و ۱۶ درصد گزارش شده است.
بر اساس گزارش وب سایت gsmarena، در فیلیپین و اندونزی نیز گوشیهای هوشمند با برند اوپو در صدر پرفروشترین موبایلهای فروخته و عرضه شده قرار گرفته اند که سهم آنها در این دو کشور به ترتیب ۲۸ و ۲۶ درصد بوده است. بعد از آن، سامسونگ با ۱۹ و ۲۴ درصد در رتبه دوم کشورهای مذکور جای گرفته است. در فیلیپین، سومین برند محبوب و پرفروش ویوو با ۱۷ درصد و در اندونزی، شیائومی با ۱۹ درصد بوده اند.
با نگاه مختصری بر این آمار و ارقام میتوان دریافت که سامسونگ به خصوص بعد از عرضه گوشیهای جدید سری A موفق شده است که سهم خود را از بازار این کشورها پنج درصد افزایش دهد و در بیشتر این بازارها همچنان در رتبه نخست بایستد.
انتهای پیام