هشدار وزیر خارجه اسبق انگلیس به ماکرون درباره مانع ‌تراشی در مسیر بریگزیت

ویلیام هیگ، وزیر خارجه اسبق انگلیس گفت، بریتانیا و فرانسه اکنون در مواجهه با ظهور چین در جهان و کاهش اعتماد به آمریکا بیش از هر زمان به یکدیگر احتیاج دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه اسبق انگلیس در مطلبی در روزنامه دیلی تلگراف به امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه هشدار داد به نفع فرانسه نخواهد بود که مانعی بر سر راه انگلیس در راستای دستیابی به یک توافق بریگزیت مطلوب باشد.

ویلیام هیگ در حالی که اخیرا ترزا می، نخست وزیر انگلیس تعطیلاتش را به منظور دیداری با رئیس‌جمهوری فرانسه در فورت دو برگانسون نیمه کاره گذاشت، در این مطلب تصریح کرد: روشن است که وزرای ما مشخص کرده‌اند که فرانسه بزرگترین مانع ملی بر سر راه یک توافق است.

او پیش‌بینی کرد که رئیس‌جمهوری فرانسه در مذاکرات مربوط به بریگزیت موضع سرسختانه‌ای را حفظ خواهد کرد. هیگ او را با شارل دوگل، رئیس‌جمهوری فقید فرانسه که در دهه ۱۹۶۰ مانع عضویت بریتانیا در بازار مشترک شد، تشبیه کرد.

او در عین حال استدلال کرد که این دو کشور یعنی انگلیس و فرانسه در مواجهه با تغییرات بزرگ جهانی بیش از هر زمانی به هم نیاز دارند و شکست اتحادیه اروپا در دستیابی به یک روابط ویژه با بریتانیا بعد از خروج، به فرصت‌های آن برای بقا لطمه وارد خواهد کرد.

ویلیام هیگ نوشت: در جهانی که در آن شاهد ظهور چین و کاهش اعتماد به آمریکا هستیم، انگلیس و فرانسه بیش از هر زمان به هم نیاز دارند. بریگزیت یک اتفاق پیچیده بزرگ است اما اگر اتحادیه اروپا نتواند با نزدیک‌ترین، بزرگترین همسایه دموکراتیکش یک روابط ویژه برقرار کند آن هم در حالی که چنین پیشنهادی به آن می‌شود، فرصت‌هایش برای بقا در قرن ۲۱ ضعیف خواهد شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97051608627
  • خبرنگار : 71415