رئیس‌جمهور لیبریا: رهبران غرب آفریقا به دنبال واسطه‌گری در گامبیا هستند

رئیس‌جمهور لیبریا گفت: رهبران غرب آفریقا هنوز به دنبال میانجی‌گری برای تضمین انتقال صلح آمیز قدرت در گامبیا هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، الن جانسون سیرلیف، رئیس‌جمهور لیبریا بعد از نشست رهبران بلوک منطقه‌ای غرب آفریقا (اکوواس) با اشاره به وضعیت اخیر گامبیا گفت: این بلوک هنوز در نظر ندارد که نیروهای خود را به گامبیا اعزام کند.

وی ادامه داد: ما متعهد به میانجی‌گری صلح آمیز و کمک به انتقال مسالمت آمیز قدرت در گامبیا هستیم و در همین راستا تلاش می‌کنیم.

سیرلیف هرگونه اعزام نیروهای اکوواس به گامبیا در آینده نزدیک را رد کرد و گفت: این بلوک از نزدیک بر روند تصمیم دادگاه عالی گامبیا نظارت می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه نیجریه از برگزاری نشستی درباره گامبیا و گام‌های آتی میان اعضای اکوواس خبر داد.

دادگاه عالی گامبیا قرار است دهم ژانویه (۲۱ دی) به اعتراض یحیی جامع، رئیس‌جمهوری کنونی گامبیا درباره تخلف‌های انتخاباتی رسیدگی کند و احتمالا این اقدام به ناآرامی‌های داخلی دامن می‌زند.  

انتخابات ریاست جمهوری گامبیا اول دسامبر ۲۰۱۶ برگزار شد و یحیی جامع از آداما بارو، شکست خورد. جامع نتایج انتخابات را نپذیرفت. اواسط دسامبر رئیس کمیسیون مجمع اقتصادی کشورهای غرب آفریقا موسوم به "اکوواس" از احتمال مداخله در گامبیا سخن گفت و تاکید کرد چنانچه یحیی جامع با انقضای مدت ریاست جمهوری‌اش در ۱۹ ژانویه قدرت را ترک نکند، وارد عمل می‌شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۹ دی ۱۳۹۵ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95101912055
  • خبرنگار : 71089