درخواست شورای امنیت از رهبر گامبیا برای واگذاری قدرت

شورای امنیت سازمان ملل متحد از رهبر گامبیا خواست تا قدرت را به رئیس‌جمهوری منتخب تحویل دهد. یحیی جامع که ۲۲ سال است قدرت را در دست دارد، نتایج انتخابات را پس از پذیرش اولیه آن رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ۱۵ عضو شورای امنیت در بیانیه‌ای به اتفاق آراء خواستار آن شدند که "یحیی جامع به انتخاب مردم گامبیا احترام بگذارد؛ درست همان کاری که او در دوم دسامبر ۲۰۱۶ پس از انتخابات انجام داد و قدرت را بدون هیچ گونه پیش‌شرط و تاخیری به آداما بارو رئیس‌جمهوری منتخب گامبیا تحویل دهد."

یحیی جامع در ۲۲ سال گذشته رهبر این کشور غرب آفریقا بوده است و زمانی پس از انتخابات که اول دسامبر برگزار شد، در اقدامی که تعجب همگان را برانگیخت، شکست را پذیرفت. اما او جمعه گذشته نظرش را تغییر داد و گفت که دیگر نتایج را قبول ندارد. اعضای شورای امنیت با قاطعیت تصمیم یحیی جامع برای عدم پذیرش نتایج و درخواست برای برگزاری انتخابات جدید را محکوم می‌کنند.

در همین حال آداما بارو که نامزد ائتلاف گسترده‌ای از اپوزیسیون گامبیا در انتخابات بود، شنبه از یحیی جامع خواست تا شکست را بپذیرد و تاکید کرد که هیچ مبنای قانونی‌ای برای تغییر عقیده او وجود ندارد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ آذر ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95092112386
  • خبرنگار : 71402